Slapen baby 4 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door botervliegje, 10 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Beste kraamdeskundige,

Hoop dat ik mijn vraag nog mag stellen! (kleintje is inmiddels bijna 4 maanden).

Ik lees 'in de boekjes' dat baby's van 4 maanden zo'n 3 slaapjes per dag doen. Onze kleine meid doet er vaak wel 5. Ze houdt het maximaal 1,5 á 2 uur vol wakker overdag (maar is dan ook echt alert, lekker bezig en zo).

Gemiddelde slaaptijden:

21.30 - 07.30
    8.30 - 10.30
    12.00 - 14.00
    16.00 - 17.00
    19.00 - 20.30

Nu moet ik zeggen dat het 'schema' elke dag anders is (soms slaapt ze lang achter elkaar, maar soms ook maar een half uur, geen peil nog op te trekken vanaf de middag), maar het geeft wel aan hoeveel ze ongeveer wakker is. Slaapt ze te veel / te vaak naar jouw mening? Ik vind het prima dat ze nog haar eigen slaaptijden aangeeft (slapen gaat ook goed over het algemeen, soms een paar minuutjes huilen). Of zou ik beter al richting vaste tijden kunnen werken? Wanneer is hiervoor de beste tijd?

Alvast veel dank voor je mening!

Groetjes,
    Botervliegje

2. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    P.S. Bovenstaand zie ik nu vier slaapjes overdag staan, maar dat zijn er vaak vijf (nl. soms ook slaapje van een half uurtje tussendoor).

3. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Als jij er geen moeite mee hebt, dan kun je het lekker zo laten hoor. Zo te lezen ghaat het prima nu, dus waarom zou je veranderen. De regelmaat komt vanzelf wel.

Geniet ervan!

Groetjes Adrienne

4. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Dankjewel, dan houd ik het gewoon zo! :D

Deel Deze Pagina