Hoofdluis op kdv

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Sisa, Nov 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    We kregen gisteren een mail dat er hoofdluis is geconstateerd bij een kindje, dat we extra alert moeten zijn en wat maatregelen die nodig zijn wanneer je kindje het heeft.
    Nu heb ik mijn dochter gisteren en vandaag grondig gecontroleerd maar er is gelukkig niks te zien. Mijn idee was nu om haar jas morgen in een plastic zak aan de kapstok te hangen in het kdv, zodat hij niet 'besmet' kan raken met de hoofdluis. Is dat erg raar als ik dat doe? (kreeg die tip ooit eens van een vriendin, niet nu van het kdv trouwens, vandaar mijn vraag).

2. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    Waarom zou t raar zijn? Op scholen is het zelfs vaak verplicht de jas in een tas of cape of zo te doen. Bij mijn dochter op de creche hebben alle kids een luizenzak. Juist goed dus dat je het meteen wil doen en misschien een idee dat het kdv het meteen aan andere ouders doorgeeft?

Mocht ze het toch krijgen: kammen kammen kammen!!!

3. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Bedankt voor je snelle reactie, de tas ligt inderdaad net klaar voor morgen! Nu maar hopen dat ze het niet krijgt...
    Kaart deze tip morgen toch even aan, beetje raar dat ze er zelf niet aan denken?

4. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    Nou ja, misschien zijn ze het gewoon vergeten en zijn ze blij dat jij ze erop attendeert!

Ik werk op een basisschool, en die ellendige hoofdluis is gewoon niet uit te roeien..... Kammen kammen kammen is heel belangrijk, want die beestjes worden resistent tegen alle middeltjes die er zijn.

check je dochtertje geregeld even.

Succes!

5. Tink

Tink Niet meer actief

Helemaal eens met Sas26. Alleen maar verstandig om zoiets te doen.

En ter bestrijding: inderdaad kammen kammen kammen! Met luizenkam, dagelijks (en liefst nog 2x daags), tot 2 weken nadat je de laatste levende luis hebt gezien.
    Met geen enkel chemisch middeltje krijg je de luizen 100% weg, en de neten al helemaal niet!

Knuffels e.d. in plastic opbergen. Kleding en beddegoed op 60 graden wassen, en alles wat niet op 60 graden kan, 24 uur in de vriezer doen.

Brrrr sterkte ermee, ik hoop dat jullie het niet krijgen, het is een takkewerk!

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,268
    6,177
    113
    He wat vervelend. Bij ons op het kdv zijn de luizencapes verplicht, toen ik er nog geen had werd het jasje van mn zoontje op een aparte plek gehangen, dus ze zijn er hier zelfs streng in. Maar ik zeg: koop sowieso een luizencape, z kosten niet zoveel, en je kan m gewoon meenemen naar de basisschool straks.

7. Tink

Tink Niet meer actief

Eigenlijk verbaast het me best dat zoveel scholen, kdv's, peuterspeelzalen e.d. niet standaard luizencapes gebruiken...

8. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Nee inderdaad ik vind het ook vreemd. Maar ik was vanmorgen van de 16 ouders werkelijk de énige! die de jas in een plastic zak had gedaan (en was er als laatste, heel de kapstok hing al vol jasjes!). Dat is toch raar?! Vind het bijna laks hoe andere ouders er mee omgaan dan :)

Share This Page