Ik ken zelf geen Feb.es of Sifr.a's hier (kom uit NH) maar wil niet zeggen dat ze hier niet gegeven worden natuurlijk. Maar ik vraag me af: wat is er erg aan dan als de namen minder bekend zijn (beide namen ken ik wel verder)?
Mooie bijbelse namen. Hou ik van! Geen onbekende namen voor me, maar je hoort ze in mijn regio niet zo vaak, dus juist leuk.
Ik heb nog nooit van de naam gehoord maar vind het een hele mooie naam! Hij komt op mijn lijstje mocht ik een 3e meisje krijgen Mijn oudste heeft een redelijk bekende naam (niet in de top 100), mijn jongste heeft een heel onbekende naam (zijn er maar een stuk of 10 van in Nederland)
Gisteren was er nog een topic over Sifra... Dus zó apart vast ook niet Ik vind het een mooie naam, vind lang niet alle bijbelse namen mooi (Esther/Naomi etc) maar deze wel. Ook een mooi passende naam bij de oudste.
Ik zou het gewoon doen! Erg mooie naam! Hier heet de oudste ook F.ebe en de andere hebben ook zeer weinig gebruikte namen. Je kan het opzoeken hoeveel de naam voorkomt mocht je dat willen?
Zeker leuk! Helaas heb ik een dichtbij familielid die van mening is dat je Rhode uitspreekt als Rhodde. Meerdere malen gehoord en discussie met andere mensen hierover. Dit wil ik mijn kind niet aandoen op verjaardagen. Rivka of Rifka was ook een goede optie, maar past niet bij onze achternaam. Maar we zijn eruit en gaan onze dochter S.ifra noemen. Inmiddels helemaal overtuigd en verliefd op de naam.