Tandjes krijgen doet toch pijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door guppie81, 13 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Als een baby tandjes krijgt is dat toch een klein drama? Ik heb gehoord van spuitluiers en rode billen. Veel huilen enz. Ik had me ingesteld op een zielig kindje eigenlijk.... Tot ik er gisteren achterkwam dat madam al een tandje heeft dat behoorlijk scherp aanvoelde. Nog niet helemaal boven natuurlijk, maar het was wel door!
    Ik heb er echt helemaal niks van gemerkt. Ja 1 dunne luier, maar we dachten toen niet meteen aan tandjes...

In haar mond kijken lukte niet zo goed, maar samen met mijn man zagen we toch echt een flinke streep. Nou ja, dat wordt tandpasta kopen...

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    hier ook al met 3 maanden 2 ondertandjes, en heb er ook neits van gemerkt..ondertussen als 8 tandjes, en alleen gemerkt door de vele poepluiers :)

3. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.210
    0
    0
    M'n oudste heeft nog nooit last gehad van haar doorkomende tandjes. Had me net als jij toen ingesteld op een drama, maar was dus nooit wat aan de hand.

Gelukkig maar!

4. Kity

Kity Actief lid

9 mrt 2007
    325
    0
    0
    Ik heb minder geluk.. het is al een paar weken strrijd hier in huis...

Huilen? Brullen lijkt er meer op... (gelukkig niet voortdurend, maar met vlagen) Alles zit onder, want ze bijt overal op en kwijlt alles onder... Ze zat zelfs al aan de tafel te knabbelen... en heel veel vieze luiers en rode billetjes..

Ik heb al chamodent gehaald, volgens iedereen het middel tegen pijn bij doorkomende tandjes...

Maar eigenlijk heb ik het idee dat het niet zo goed helpt... Wordt er wel een beetje moedeloos van... :(

Volgens mijn moeder duurt het heel erg lang...

5. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Hier gelukkig ook geen drama. Er zaten ineens 2 streepjes in haar mond en ze heeft nergens last van gehad.

6. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier ook weinig van gemerkt.
    Geen gehuil, alleen veel gekluif en af en toe en dunne poep luier.

Maar gelukkig valt het hier reuze mee.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hmm okee..
    Hopen dan maar dat het zo blijft gaan met de tandjes!

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ook hier weinig tot geen last met doorkomen tandjes. Alleen heeeeeele dunne luiers :)

9. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik weet niet waar mijn ventje last van heeft maar hij is jengelig, ook 's nachts, om de 2 uur meld hij zich nu ff voor een tutje (deed hij voorheen noooooooooit is iets van de laatste 3 dagen :( ) wil niet echt drinken en eten heeft 3 dagen 38 graden koorts gehad en vandaag elke keer een poepluier en zelfs een spuitluier.

Koorts is gelukkig alweer over maar hij wil nog steeds niet lekker drinken... Kan dat ook door de tandjes komen :(: :(: en dan vandaag heerlijke diarree.... (maar zie nog niets behalve en een stug "randje" onder.

10. Hier helemaal nergens last van gehad. En toch twee ondertanden. Waren ook zeer verbaasd dat ze er ineens waren :) Niets wees erop.

11. liea

liea Lid

28 jan 2008
    36
    0
    0
    bij devlin zijn eerste 4 tandjes had hij bijna nergens last van. ik merkte het alleen door het kwijlen en de vele poepluiers.
    bij de rest van zijn tandjes en nu de kiesjes heeft hij veel last gehad.
    ik kreeg als advies dentinox en het werkt heel goed bij hem.

12. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Noortje heeft alleen een kleine week verhoging gehad, dit begon aan eind van de middag.. Heeft hier geen last van gehad. At en dronk gewoon goed. Toen ook ineens 2 tandjes!

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ligt ook aan het kind.
    Mijn kids hebben er niet echt last van gehad.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva lijkt er ook geen last van te hebben, ze kwijlt er wel lekker op los en kluift echt overal op, maar daar heeft niemand echt last van ;). Het gaat wel heel langzaam trouwens, je ziet heel duidelijk de streepjes en je voelt het dikker worden, maar echt heel langzaam. Misschien dat ze er daardoor ook weinig last van heeft? Wij poetsen nu elke avond met zo'n masseerborsteltje, als voorbereiding op het echte poetsen straks. Ze vind het helemaal geweldig! Ze mag als laatste ook zelf even 'poetsen'.

15. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Heb ook al eens gehoord dat het erg jeukt.
    Maar verstandkiezen krijgen nou ik weet het nog maar al te goed bij mezelf.
    Steven was verschillend in het begin wel, kiezen minder maar toen was hij al wat ouder dus al meer bikkel.

16. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Fenna heeft er ook erg weinig last van. Er zijn nu twee tandjes door (onder) en het lijkt wel alsof haar boventandjes ook al aan het doorkomen zijn.

Deel Deze Pagina