Ik ben op mijn 39ste zwanger geraakt en op mijn 40ste moeder geworden volgens jullie stokoud. Ik heb gewoon gezonde dochter gekregen. Mijn zwangerschap was wel wat zwaarder en denk ik dat mede door mijn leeftijd is gekomen (maar ik ben nooit jong zwanger geweest). Soms heb je niet altijd invloed op wanneer je zwanger raakt. Je kan problemen hebben, je kan de juiste partner nog niet gevonden hebben, je kan er niet eerder aan toe zijn. Je wenst laten lopen omdat je net iets te oud bent vind ik zo'n onzin. Ik had het liefst ook eerder moeder geworden, want ik had de wens mijn hele leven maar het liep even anders. Nu ben ik zo blij met mijn dochter en ik had en voor geen goud willen missen en ik twijfel zelfs nog een beetje over een tweede.
Dat is leuk! Ik ben ook op m'n 39e zwanger geworden en op m'n 40e bevallen van m'n eerste kind. Op m'n 42e zwanger vd tweede en op m'n 43e ga ik bevallen. Je hebt het idd niet altijd voor het zeggen hoe het loopt. Ik ben benieuwd of je uiteindelijk voor de tweede gaat.
Ja, ze zijn heel vreselijk. Heb twee cryo cycli kunstmatig gedaan. En werd letterlijk depressief van die Progynova. Vond het ook vele malen erger dan de IVF medicatie. Daarna een aantal tp's in natuurlijke cycli en dat voelde stukken beter. Wanneer heb je je eerste fm?
Wat grappig inderdaad, hihi. Ik ben ook benieuwd, maar mijn man wil eigenlijk geen tweede (maar ik hou de optie nog even open). Ik ga in januari nog 1x met hem in gesprek. Ik mag het eerste jaar toch niet zwanger worden door mijn keizersnede.
Nog een overeenkomst; ik heb ook een keizersnede gehad bij de eerste. Ik had zelf nooit verwacht dat ik nog een tweede zou willen. Ik was toen al lang blij dat het gelukt was om één te krijgen. En toen het zo leuk en fijn ging, kwam toch de wens voor een tweede.
Ben je ook van een van die tp's zwanger geworden @Loolaa ? Ik zit woe op cd11 en heb dan de echo. Dat je deprie wordt van de progynova is precies voor mij de reden om de natuurlijke cyclus te willen. Ik wil feeling houden met mijn lijf en niet van alles voelen wat uit pilstrippen of spuiten komt. Maar niet iedereen heeft die keuze. Gelukkig zijn de resultaten in kunstmatig en natuurlijk vrijwel gelijk. @Rozeline mooi hoe je het beschreef. Precies dat. Je kan het leven niet plannen. De mmm duurt voor mij ook al een paar jaar. 'Ben ik 35 en te oud?' is eigenlijk een kortzichtige, naive en kwetsende vraag. Een vriendin heeft net afscheid moeten nemen van hun droom op haar 41e na 10 iui en 5x icsi. Ach dat verdriet is heel heftig. Gefeliciteerd met je baby. Het is je zó gegund. Wat een mooi gewenst leven heeft ze voor zich.
Had van de eerste IVF 6 cryo's en geen van allen heeft ingenesteld. Uiteindelijk is het gelukt met de verse tp vd tweede IVF. Wat ontzettend sneu voor die vriendin zeg. Je bent na al die behandelingen zowel lichamelijk als psychisch op en als je dan ook nog met lege handen achterblijft is dat extra zuur.
Ik word in mei 43 jaar en heb 3 kinderen. Op mijn 21e de eerste. Op mijn 38e de tweede En op mijn 42e de derde. Gewoon er voor gaan. Positief zijn.En laat het vooral spontaan gaan. Succes!!!
Ja ik had de wens voor een tweede ook niet. Ik dacht ook ik mag blij zijn als ik er nog eentje mag krijgen. En toen was ik 6 weken na de bevalling en dacht ik: wat zou een broertje of zusje nog leuk zijn voor mijn dochter. Ik weet alleen niet of ik het überhaupt nog aan durf. @Thirza78 ik hoop dat het echt lukt voor jou. Zo te zien heb je al een hele weg gehad. Heel veel sterkte.. En wat heftig voor je vriendin. Ik ken ook meiden die afscheid van hun droom hebben moeten nemen. Dat beseft me ook hoe dankbaar ik moet zijn en ben.
Heel herkenbaar. Ik dacht precies hetzelfde. Was al lang blij en gezegend dat we überhaupt één kindje mochten krijgen. En dacht ook na zes weken dat een tweede leuk zou zijn Had ook nooit verwacht dat ik het zo leuk zou vinden. En had ook gedacht dat het veel moeilijker zou zijn. Ik weet nog dat ik op controle kwam bij de gyn voor de genezing vd keizersnede. En zij zij 'Je moet niet te lang wachten met een tweede hoor op jouw leeftijd'. Ik had toen nog en gedachten dat het bij één zou blijven