Goedemorgen dames, Mijn cyclus is regelmatig, 31-32 dagen. Echter komt mijn ei pas vrij laat, op dag 20-21. Ik zou heel graag mijn eisprong wat dagen naar voren willen trekken zodat een eventueel bevrucht eitje langer de tijd heeft om in te nestelen. Daarom zou ik graag teunisbloemolie willen proberen. Ik zou het alleen vervelend vinden als die mijn cyclus in de war gaat brengen, dat die juist langer wordt of iets dergelijks. Dus daarom twijfel ik een beetje of het het proberen waard is. Wie kan zijn ervaringen met mij delen? Ik zit momenteel op dag 2 van mn cyclus dus als ik wil beginnen moet dat eigenlijk vandaag nog ( het liefst vanaf de eerste dag van de cyclus natuurlijk, maar dat ga ik nu niet meer redden )
Hoi, bij hielp het wel. Ik had een zeer late eisprong altijd (dag 28) in een cyclus van 33 dagen. Door teunisbloemolie kreeg ik de eisprong op dag 20. Ook niet vroeg, maar wel al veel beter.
Inderdaag korte Lf. Bij de 1e heb ik utrogestan gekregen om lf te verlengen (dit hielp heel goed) en bij mijn 2e en 3e ben ik zonder utrogestan zwanger geworden ondanks korte lf. Nu heb ik wel tarwekiemolie geslikt na de eisprong (waarvan 'men' zegt dat het innesteling kan bevorderen). Geen idee of dat werkte, maar beide keren dat ik dat heb gebruikt was ik zwanger. De keren dat ik dat niet gebruikte, werd ik ongesteld 7 dagen na eisprong.
Ik lees ook veel goede dingen over tarwekiemolie.. twijfel ook om daar volgende cyclus mee te starten. Ookal zegt men HA dat een korte LF niet zo erg is ☺ Wel geruststellend om te horen dat jij toch ook zwanger bent geraakt met een korte LF!
Ik denk altijd maar: je kunt het altijd proberen! En dan kan de ha wel zeggen dat een korte lf niet uitmaakt.....maar als je steeds 7 dagen na eisprong alweer ongesteld wordt, kan dat toch ook niet goed zijn?
Ja volgens haar is geen reden tot paniek met een kortere LF. Het is nog steeds mogelijk dan. lange en onregelmatige cyclussen zijn veel erger volgens haar. Die van mij zijn momenteel wel regelmatig (ook eisprong rond dezelfde dag). Ze had al wel vaker gezien dat vrouwen met een korte LF hun regels nog krijgen terwijl ze eigenlijk al zwanger zijn..
Mijn cyclus (26 dagen) werd een paar dagen langer door het gebruik van zowel teunisbloem als tarwekiemolie.
Bedankt voor jullie berichten. Ik heb maar gewoon een potje gekocht. De afgelopen ronde heb ik vanaf mijn eisprong al tarwekiemolie gebruikt en is mijn LF van 10 naar 11 dagen gegaan Maar ik zou heel graag ipv dag 20-21 eisprong naar dag 16-17 gaan of iets in die richting. Elke dag eerder is mooi meegenomen. Nu ik me zo bedenk: volgens mij had ik bij mijn vorige zwangerschap ook teunisbloemolie gebruikt tot de eisprong en daarna tarwekiemolie en toen bleek ik zwanger te zijn. Wel ineens een cyclus van 42 dagen ipv 32 maar ik was toen wel mooi zwanger Ik ga het gewoon weer eens een ronde proberen, kijken wat het doet. De aanbevolen dagelijksehoeveelheid is 3 capsules van 500mg per dag dus 1500mg totaal per dag, maar aangezien er maar 60 capsules in een potje zitten en ze reteduur zijn hier in Frankrijk, ga ik maar eens beginnen met 2 capsules per dag.
Ik hoop dat het voor je werkt en dat je snel zwanger mag zijn Bij mij veranderde er niet veel in de cyclusduur met gebruik van teunisbloemolie (mijn ei bleef rond dag 19), maar ik ben er na 1 cyclus wel mee gestopt, omdat ik echt superveel afscheiding kreeg.
Oké, ik heb juist vaak dat ik wat aan de droge kant ben zeg maar dus wat meer afscheiding is voor mij juist gewenst. Dan zwemmen de zaadjes beter