Te oud voor cosi, te klein voor stoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vicky, 20 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Wat een gekat naar mekaar zeg, nergens voor nodig toch?. Daarbij... het gaat er niet om dat ze niet meer in de cosi past. Het gaat erom dat ze er wel nog in past maar er niet in blijft zitten.
    En dat is geloof ik toch een hele andere situatie.

O enne... ik weet heel goed hoe zwaar een cosi is ja, ik woon nu sinds een week in een huis en daarvoor in een flat, twee hoog zonder lift. En ik gebruikte de cosi ook nog als gewone kinderwagen als we niet ver weg moesten. dus ja, ik weet hoe zwaar het is en nee ik heb er nooit aan gedacht om de cosi dan maar niet meer te gebruiken in de auto.

2. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Inderdaad gekat-> ik weiger te begrijpen waarom iemand risico wil lopen met zijn kind. Er wordt niet voor niets geadviseerd dat je kindje tot 9 maanden/9 kilo in de maxi-cosi moet. 2 maanden oud en dan in een autostoel voor een kindje van 9 kilo en 9 maanden? Tja... ik zal wel heel koppig zijn, maar ik kan er met mijn kop niet bij!

In het geval van Vicky zou ik mijn kindje ook in de cosi laten zitten en vervolgens info inwinnen op bijvoorbeeld de ANWB, het CB en andere instanties die er verstand van hebben. Kaylee kan natuurlijk al goed zitten, is niet meer zo klein (maar lang) en al 9 maanden geweest, wie weet kan zij prima in een autostoel.

3. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Je hoeft het ook niet te begrijpen
    Ik begrijp het ook niet
    Maar denk je nou echt dat omdat wij t haar zeggen dat zij haar kindje in de cosi gaat stoppen? Nee hoor, dat vindt ze te zwaar ;)
    Dus verspil ik daar mijn energie niet aan en wil ik liever antwoorden op mijn eigen vraag dan gezeur met een ander.

4. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Je hebt helemaal gelijk! Ik leef me soms ook veel te veel in.... Dan zie ik van die enge dingen voor me en wil dat voorkomen, maar ja dát kan ik natuurlijk niet.

Laat je nog even weten wat je nu doet met jou meidje. Ik heb al even gezocht op het net voor je, maar ze adviseren pas je kindje in een autostoel te zetten als ie er echt goed in past (en dat is dus gemiddeld met 9 maanden/9 kilo) Als je de riempjes niet passend krijgt, dan weet ik niet of ik het zou doen. Aan de andere kant, het is ook niet safe om haar in de cosi te vervoeren als ze erin gaat zit (rechtop)... Dillema

5. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ja stom he... Maar ik heb ff op de site gekeken van maxi cosi en daar hebben ze idd die verkleiner (thx Deb ;) ). Dus ik ga ff kijken of ze hem bij de prenatal hebben en zo ja, daar ff proberen of we daar wel wat aan hebben.
    En anders dan mail ik idd gewoon ff naar maxi cosi zelf of naar de anwb, kijken wat hun adviseren (al hoorde ik al van een andere mama van een prematuurtje die ook zo klein is als Kaylee, dat maxi cosi stellig blijft beweren dat de cosi dan het veiligste is).

6. Niet meer actief

Ik zou eerder bij remmen denken want met botsing kan het van voor evenals van achteren en ik denk dat dat niet erg veel verschil is! En tja 9 maand maarja als dat nu niet meer kan dan? wij hebben een autostoel besteld die in ligstand kan en met een verkleiner erin!

7. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Ik heb Fien niet alleen maar in de autostoel gedaan omdat ik moe werd van het zeulen. Dat is maar een bijkomstigheid, maar het ging er in eerste instantie om dat ze niet in de maxi cosi wilde. ik dacht dus vanwege het achteruit rijden. Ze gilde alles bij elkaar. En nu gaat het prima en het past heel goed! Dus even goed lezen CARMEN! Dan erbij als ik de maxi cosi in de andere rijrichting plaats heb je toch precies hetzelfde als bij een autostoel of niet? Ik ben niet op mijn teentjes getrapt maar je moet gewoon goed lezen!

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.507
    113
    Wij lopen ook tegen 'problemen' aan hoor met de maxi cosi.
    Kylian is nog maar 4 maanden maar zit er helemaal klem in.
    Voeten steken eruit en liggen tegen de zitting van de stoel omhoog (maar dat is niet zo heel erg ziet er alleen niet erg comfi uit).
    Zijn hoofd steekt er nog niet boven uit dus dat zit ook wel snor.
    Alleen in de breedte zit hij erg erg krap, zijn schouders zitten gewoon klem en hij kan zijn armen nauwelijks bewegen. We zetten hem erin en dan leggen wij zijn armen op de zijkanten zodat hij toch nog iets kan bewegen met zijn armen, doen wij dit niet dan zit hij zo krap dat hij zich niet meer kan bewegen, schijnbaar heeft hij er nog niet zoveel last van want hij moppert nooit in de auto.
    Maar wij vrezen dat hij de 9 maanden in de maxi cosi niet vol gaat maken wegens ruimtegebrek. :rolleyes:
    We kijken dus nu al rond, laten ons informeren en nemen er lekker de tijd voor en proberen het moment van de overgang zo lang mogelijk uit te stellen.

Groetjes Anita

9. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik vrees dat Rick die 9 maanden ook niet vol gaat maken hoor.... hij is nu 4 maanden en was met 3,5 maand bijna 70 cm en al 7520 gram...... Maar vooralsnog gaat het prima (en dan wordt mama maar af en toe moe, daar gaat ze niet dood van ;) ) en vaak neem ik de cosi mee voor in de auto en de wandelwagen (ja hij past al niet meer in de kinderwagenbak :confused: ) voor gebruik buiten de auto.....een beetje een gedoe, maar het is niet anders!

10. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Tja... wat jij wilt meid. Als je kindje het niet wilt, dan heb je groot gelijk dat je haar al met 2 mnd in een autostoel zet! Als je de maxi-cosi in een andere rijrichting zet (dat mag niet, hoor meis...) dan is hij wel degelijk anders dan een autostoel. Een maxi-cosi is geen "autostoel-in-zijn-achteruit". Maar joh, als jij je er prettig bij voelt, dan is het toch juist geweldig? Ik lees prima en jij bent niet op je tenen getrapt, goed hoor.

11. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.283
    2.984
    113
    Hoi Vicky,

Lenore is ook niet zo'n grote meid. Toen zij in een spreidbroekje kwam te zitten, paste ze niet meer in de maxi cosi. We hebben toen de maxi cosi Tobi (autostoel) gekocht. Daar zat ze goed in; ze woog 6,5 kg. Je kan goed zien of ze strak genoeg zit. Wij zijn erg tevreden over deze stoel.

Veiligheid voor alles! Ze hebben mij gezegd dat dit (en de Romer King) de beste stoelen zijn voor zo'n kleintje.

Ik hoop dat je snel tot een oplossing komt, want dit is erg lastig voor jullie!

Groetjes, Lotte

12. mamaantje

mamaantje Fanatiek lid

5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Als ik mijn berichtje zo terug leest, lijkt het net alsof ik hem in een autostoel zet omdat ik het te lastig vind om hem te dragen...
    Dat klopt niet helemaal.
    Met 5 maanden woog Valentino al 9 kilo.. en zat al aardig krap in zijn maxicosi..... Zeker met winterjas kon hij zich niet bewegen en krijste hij de hele boel bij elkaar. Vandaar dat ik een autostoel heb gekocht...

En ik voel me hier geen slechte moeder door... de autostoel is vanaf 9 kilo... en dat is een richtlijn... Valentino groeit erg snel... dus kan ik het geen 9 maanden uitzingen.

13. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    vicky,

vor iris hebben we sinds een paar weken ook de maxicosi tobi... ideaal, ook omdat Iris maar zo'n kleine opdonder is, ze zit er stevig in. ik hoop dat je ondertussen een oplossing hebt gevonden...

14. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Weet je wat het is? Als zo'n kleintje zo hard aan het huilen is, lijdt dat ook af en zit je niet echt met je hoofd in het verkeer.. dat is helemaal niet veilig. toch?

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Je hebt gelijk hoor Vicky, maar wat ik altijd zo vervelend vind aan dit soort antwoorden, is dat je er soms andere mensen mee op ideeën brengt, die dan denken, ooooooh het kan wel, want zij doet het ook. Vandaar dat ik ook het 1 en ander toelichtte, niet voor haar, want ze weet het toch beter, maar wel om een ander te behoeden voor zoiets stoms...

16. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik was gisteren bij de prenatal, voor de verkleiner. Daar ook even ons probleem voorgelegd en zij zegt dus dat de cosi nog steeds het veiligste is. Maar toen begon ze toch te twijfelen, toen Kaylee ook even in haar kinderwagen ging demonstreren wat ze altijd in de cosi doet :rolleyes: Dus wacht ik maar gewoon op antwoord van de anwb en voorlopig gaat ze nog gewoon in de maxi cosi mee.

17. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Lastig hoor! Ik hoop dat je snel een oplossing vindt.
    groetjes Sarina

Deel Deze Pagina