Te oud?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Susanna74, Sep 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Susanna74

Susanna74 Lid

Sep 9, 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik ben inmiddels 38,5 en zou ontzettend graag nog een kindje wil krijgen.
    Zou dit invloed hebben op de gezondheid van de baby? Mijn man is ook al 45?
    Alvast bedankt! Susanna

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Doordat de eicellen wel ouder zijn en dus een minder goede kwaliteit hebben in vergelijking met een 20jarige, heb je een grotere kans op een kindje met down syndroom en dus ook op een miskraam. Betreft het syndroom: hier zijn goede veilige onderzoeken voor in de zwangerschap al vroeg in de zwangerschap. Betreft de kans op een miskraam: het is goed om te weten dat als je het gaat proberen dit wat vaker kan gebeuren voordat je een goede zwangerschap krijgt. Het komt puur doordat het lichaam het uitstoot omdat er iets verkeerd is gegaan in de aanleg van het kindje. Het kan het moeilijk maken, emotioneel gezien, maar je moet het zeker niet opgeven daardoor als het gebeurd.
    Wat je kan doen evt: vraag de verloskundigenpraktijk in de buurt of ze ook consulten doen voordat je zwanger bent. preconceptioneel spreekuur heet dit. Bijna iedereen doet dit. Je kan dan dit soort dingen bespreken en er wordt gekeken of je nog dingen hebt die extra risico met zich mee brengen.

groeten evelien

3. Susanna74

Susanna74 Lid

Sep 9, 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel Evelien!
    Van het preconceptioneel spreekuur zal ik zeker gebruik gaan maken.

Groeten Susanna

Share This Page