Bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Liesje92, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik ben nu 37+4 zwanger en vandaag op controle geweest bij de gynaecoloog. Zij heeft inwendig onderzoek gedaan en geconstateerd dat het al flink verweekt was, zoals je eerder met 39 weken zou verwachten. Ze kon nog niet bij de vliezen. Kindje is helemaal goed ingedaald. Nu wordt ik woensdag (zo mogelijk) ingeleid. Dinsdag zal ze opnieuw inwendig onderzoek doen om te kijken of die mogelijkheid er is. Gelukkig achtte ze de kans erg groot.

Nu is mijn vraag: betekent dit dat ik nog een goede kans maak om spontaan te bevallen? Het klinkt mij altijd wat fijner in de oren dan inleiden. Van onze 1e ben ik met 39+1 bevallen. Of is er een manier waarop ik er zelf invloed op kan uitoefenen?

Alvast bedankt!
    Groetjes,
    Liesje

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Ik weet niet of je inmiddels al bevallen bent. Het verweken van de baarmoeder zegt helaas niets. Sommige vrouwen lopen van zichzelf al rond met 2-3cm ontsluiting zonder dat ze aan het bevallen zijn. Bij een inleiding is het fijn als je al een beetje ontsluiting hebt inderdaad, dat maakt de kans op een normale bevalling wel groter. Maar bij een inleiding heb je wel wat meer kans op ingrepen dan bij een bevalling die zelf op gang komt.

Groeten |Evelien

3. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Bedankt voor de informatie. Morgen wordt gekeken naar de mogelijkheden. Ik ben nog niet bevallen dus ik ben benieuwd.

Groetjes,
    Liesje

Deel Deze Pagina