Vind dat niet eens erg Lekker makkelijk hoef ik niets aan mn haar te doen en niet na te denken over mn kleding alleen wat oog make-up een niqaab aan en gaan
Hmm, doe mij maar gewoon een beetje er tussen in. Een kind van elf in een hele kleine krappe bikini hoeft voor mij niet, maar helemaal bedekken is dan ook weer een compleet ander uiterste. Ik denk dat een ieder dat voor zichzelf wel kan bepalen zonder dat een ander daar perse iets van hoeft te vinden en al zeker niets op uit hoeft te doen. En als ik mijn haar niet wil doen, bepaal ik dat ook zelf wel.
Ik vond dit bericht ook verschrikkelijk. Nederlands meisje (8) seksueel misbruikt op Franse camping - RTL Nieuws Arm kind.
Ja daarom een kind nooit alleen in een tent naast je...zo kwetsbaar. Ik snap dat dus nooit... in een huis doe je je deur op slot en op een camping slaap je in een tent en laat je je kind in een losse tent slapen. Sorry hoor maar super super slim om je kind alleen te laten slapen...not... ( en natuurlijk is de dader hier de slechte en is hij fout...uiteindelijk moet hij was kinderen afblijven...)
Dit is ook de reden dat wij dat echt niet gaan doen. En dan hebben wij een tent en hoor je alles, maar nee, ze slapen op maximaal 50 cm van ons
Dit is zo standaard victim blaming en geheel niet terecht! Het maakt niet uit waar ze sliep, wat ze droeg, of haar ouders ernaast sliepen of niet, van een ander blijf je af en van een kind helemaal.
Wat een onzin..dat doe ik helemaal niet. Dat kind is helemaal niet de schuldige. De ouders zijn alleen niet zo heel slim om een kind alleen in een tent te laten slapen. Ik schreef ook...hij is de schuldige...altijd. Lees mijn bericht maar eens goed. Maar een kind alleen in een tent getuigd ook niet echt van een doordachte actie. Ik zou mijn kind nooit alleen in een tent laten slapen...zeker niet met 8 jaar. :x
Sorry, maar wat een onzin! Ik vrees wat dit betreft nergens voor, maar áls ik dan iets zou vrezen zou dat eerder zijn dat over 20 jaar mensen (moslima's) zich niet meer mogen bedekken. Die kant gaat het nog altijd eerder op dan andersom.
En dit meen je serieus? In 90% van de islamitische landen is dit niet eens het geval... Ik ben eerder bang dat ik me over een tijd niet meer mág bedekken in dit land. Die kans lijkt mij reëler als je kijkt naar wat voor wetten ze in de hier omringende landen invoeren.
Dit was ook het eerste wat ik dacht. Maar daarna bedacht ik me dat een meisje van 13 best alleen in een tentje naast je kan slapen en daar kan dit ook bij gebeuren. Het is absoluut niet de schuld van het meisje of de ouders. Die viezerik moet van kinderen afblijven. Maar ik heb een hekel aan kamperen en dit is één van de redenen. Ik heb het één keer gedaan met een vriendin en ik voelde me zo kwetsbaar en onveilig in zo'n tentje. Er hoeft maar een malloot te komen en die ritst zo je tent open en je bent de klos. Of hij neemt een mes mee en snijdt zo je tent open. Ik vond dat zo eng. En ik ben juist helemaal niet bang aangelegd.
Tuurlijk is de dader de enige schuldige...maar zou ook nooit never m'n kind alleen in een tent laten slapen. Vind dat zo kwetsbaar en totaal onveilig.
Het gaat hier om een kleine familiecamping. Meiske wilde misschien graag "groot" zijn en in haar eigen tentje. Wat kan je gebeuren denk je als ouder? Meisje was misschien geen type om in zeven sloten tegelijk te lopen. Allemaal speculatief maar het zouden voor mij overwegingen zijn om mijn dochter in een apart tentje te laten slapen. Wie denkt er nou aan zo'n gek?? Bovenop je kind gaan zitten vanwege alle dingen die fout kunnen gaan... Nee, dat lijkt mij ook niet gezond. Je creëert overigens een schijnveiligheid want je houd je kind lekker dichtbij je op de camping en vervolgens gebeurt er wat thuis... Dit is overigens niet gericht aan iemand in het bijzonder maar ik las onder het krantenartikel ook een opmerking van iemand die de ouders verantwoordelijk stelt.
wat ik me dan afvraag hoe wist de dader dat het kind daar alleen lag dan moet hij dat toch in de gaten hebben gehouden
Vreselijk wat dat 8 jarige meisje is overkomen. Maar je kunt het de ouders niet kwalijk nemen dat hun dochter in een tentje sliep. Tegenwoordig lijk je overal met elk doemscenario rekening te moeten houden.. Van mijn 7e tot mijn 16e heb ik elke vakantie alleen in een tentje naast de caravan en tent van mijn ouders geslapen (dit is 10 jaar geleden, ben nu 26). Niet omdat zij dat wilden maar omdat ik dat wilde. Ik vond het geweldig en kon daar ontzettend van genieten. Ik heb geen moment gedacht dat er wel eens iets ergs zou kunnen gebeuren en mijn ouders ongetwijfeld ook niet. De ouders van dit meisje zullen dit zichzelf door zulke berichten eeuwig kwalijk blijven nemen. Terwijl het niet hun schuld is, ze zijn niet dom geweest. Elke vakantie periode slapen er zoveel kinderen in een tentje. Volgens mij is dit geen bericht die je jaarlijks voorbij ziet komen, dit bedenk je toch ook niet als je lekker op vakantie gaat.
Ik ben ook een hele rampen denker en extreem voorzichtig...dus misschien zie ik het ook door een andere bril als een gemiddeld persoon.
Ik snap je heel goed want ik heb er ook last van. Alleen probeer ik het niet mijn oordeel ten aanzien van deze situatie te laten beïnvloeden. Wij staan momenteel ook op een kleine camping in Frankrijk en ik zou hier prima mijn dochter in een apart tentje laten slapen. Hypothetisch dan, want ze is nu 6 jaar en dat vind ik sowieso te jong. Maar qua gevoel van veiligheid zou ik hier geen seconde denken aan een idioot die haar iets aan zou willen doen. Ze lopen hier ook de hele dag over de camping waar ik de kinderen ook niet continu in het zicht heb. Overigens slaapt mijn dochter wel in haar eigen tentje maar dan lekker dichtbij onder ons in de vouwwagen 😊
Jakkes wat een vreselijk verhaal. Het zal je dochter maar zijn. Vreselijk voor alle partijen en wat een vieze hond ben je toch ook om je lusten op een 8 jarige te botvieren, gatver de gatver. Wat een gelul ook om de ouders aan te wijzen als " schuldigen" Dit verzin je toch niet. Ik sliep vroeger ook toen ik 13 jaar was met een vriendin in een tentje. Had ook vanalles kunnen gebeuren maar zo kun je toch niet gaan leven? Arm kind en ik hoop dat ze er niets aan zal overhouden op lichamelijk gebied denkend aan een soa want geestelijk zal het al zwaar genoeg worden.
Ik zeg ook niet dat je het kindje de schuld geeft, maar je laat je nogal negatief uit over de ouders. Ik zou het zelf ook niet doen, net als iemand anders voel ik mij zelf al niet veilig in een tent, laat staan mijn kinderen. Maar sommige mensne genieten van kamperen en ik vind dat het zou moeten kunnen om je kind in een eigen tent te laten slapen. Mijn zoon van 7 jaar, vraagt er al jaren om. Uiteraard mag hij niet alleen in een tent, hij zou niet eens durven als het erop aan komt De gedachte dat je kind nergens veilig is, zo kan en wil ik niet leven. Er kan ook van alles gebeuren als ze op school zijn en even alleen naar de wc gaan. Of even alleen naar binnen lopen om iets te pakken, denk aan dat jongetje dat jaren geleden gedood werd op school. Psychopaten heb je overal en hoe hard je ook je best doet om je kinderen te beschermen, kan dit gewoon niet altijd. Ik vrees dat de ouders en dit kind al genoeg beschadigd zijn. Daar hoeven wij toch geen schep bovenop te doen door de keuze van de ouders in twijfel te trekken?