Boodschappen met kinderen = geen alcohol kopen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door marjol, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Geen drank voor ouders met kind - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]

Dit artikel staat vandaag in de Telegraaf. Nu had ik het wellicht met een korreltje zout genomen, maar toevallig vertelde een collega van mij dat haar man geen krat bier mocht meenemen tijdens het halen van de weekboodschappen, omdat hij zijn 15 jarige zoon bij zich had :( Dit was bij een andere supermarkt (andere plaats) als die in het artikel.
    Ik doe altijd op vrijdag de weekboodschappen met mijn 3 jarige ben benieuwd of ik dan nog een kratje bier kan meenemen...

2. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Ik vind dat ze hierin wel extreem doordraven :$

3. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Euh......men kan het ook overdrijven zeg!
    Als ik een minderjarige perse alcohol wil geven kan dat ook zonder dat ik ze meeneem naar de winkel.
    En daarbij, denken ze nu dat jongeren gaan drinken omdat ze zien dat papa of mama bier of andere drank koopt?
    Dan had ik nu zwaar alcoholiste moeten zijn.

4. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Hoor net van mijn collega dat er i.d. Plicht bestaat vanaf 14 jaar dus met een kleiner kind had haar man het volgens de supermarkt wel weer meegekregen..het maakt alleen maar nog verwarrender...en ik vind inderdaad dat ze nu teveel doordraven.

5. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Huh? Wist niet dat dit ook een van de regels was. Nou is die van ons nog heel klein, maar wel erg onhandig als je met je puber gaat winkelen.

6. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Werk zelf in een supermarkt en helaas zijn de regels inderdaad sinds 1 januari aangescherpt, als het vermoeden bestaat dat de drank voor de jongere is (onder de 18) mag het niet verkocht worden. Neem van mij aan dat wij als supermarkt hier ook echt niet blij mee zijn, maar de boetes die hierop staan zijn erg hoog en je riskeert je vergunning kwijt te raken om alcohol te mogen verkopen! Dat is iets wat geen enkele supermarkt wil! Regering beslist en we hebben ons er maar aan te houden, het is geen regel van de supermarkten zelf!

7. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Het wordt steeds gekker in dit land!

8. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Echt belachelijk. Er mogen wel koffieshops zijn en de drugs op houseparties word ook niet geweldig gecontroleerd maar alcohol..oh wee! Wat een gezeik weer.

9. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik loop regelmatig met de kinderwagen de slijterij binnen. Mag dat dan ook niet meer? ;)

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    alsof het meenemen van je kind betekend dat het daarvoor is.
    Of alsof het niet meenemen van je kind automatisch betekend dat het niet voor je kind is...

serieus gevalletje plaat voor de kop.

11. Amethist

Amethist Niet meer actief

OMG, wat een overdreven gedoe zeg *zucht*. Het wordt steeds gekker.

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Overdrijven is ook een kunst...

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Leuk hoor al die regeltjes, maar ze hebbengeen flauw benul hoe hwt voor een kassamedewerker is. Zelf werk ik bij AH en die druk die word opgelegd is echt heel vervelend. Misschien kunnen ze beter iedereen die drank/sigaretten koopt laten legitimeren.

14. Delta

Delta Niet meer actief

Leuk dan, als bijvoorbeeld mijn vader jarig is en we kopen een kadootje voor hem, dan gaan we altijd met zn drietjes langs de slijterij voordat we naar mijn vader gaan. Heel apart! Blijf ik maar buiten staan dan. Slaat echt nergens op! Gelukkig drinken wij verder nooit alcohol.

15. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Wat is de volgende stap? Als je online koopt en ze komen het brengen dan gaan ze eerst controleren of er eventueel pubers in huis zijn? Anders moeten ze (mits extra betaling natuurlijk) nog eens terug komen als er geen pubers in huis zijn?

16. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik vind het echt zwaar overdreven..

17. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik vind dit echt achterlijk wat een gezeik zeg. 9 dagen geleden mocht je ook gewoon alcohol halen waar je kind bij was en nu ineens niet.... vind het wat overtrokken

18. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    :(:(:(
    Wij werken allbei veel en de enige keren dat ik boodschappen doe is met mn dochter erbij. Betekent dit dan dat ik op vrijdagen nooit meer bij Gall en Gall en lekker flesje wijn voor het weekend kan kopen :$. Nou, lekker dan! Dan worden wij op deze manier gewoon gedwongen om geheel onthouders te worden. Als dit waar is, is het echt belachelijk!

19. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Oke, haha, note to self: echt eerst artikelen lezen voor je reageert ;).

..."Als kassamedewerkers twijfelen of de wijn of het bier niet voor eigen consumptie wordt gekocht, kunnen ze weigeren de spullen te verkopen."...

Ik denk niet dat iemand denkt dat ik de fles wijn voor mn dochter koop ;). Gelukkig maar.

20. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik vind het nergens op slaan. Zoiets van wat je ziet is er niet... Dus je kunt je zoon van 15 op het bankje in de supermarkt laten wachten, of buiten de winkel, of hem gewoon thuis laten, en dan mag je wel alcohol kopen terwijl niemand weet of je het voor jezelf koopt of voor die eventuele 15-jarige zoon die thuis zit. Je voorkomt hier echt niet mee dat oudere mensen drank kopen voor minderjarigen. Het enige wat je hiermee bereikt is dat je de mensen die wel drank mogen kopen belazerd.

Deel Deze Pagina