eerste echo gehad

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door , 18 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

goedemorgen,
    ik wil u wat vragen

vanochtend heb ik mijn eerste echo gehad, i.p.v. 11 wkn en 6 dagen ben ik 10 wkn en 5 dgn i.v.m. pilcyclus.het kindje is 4.07 cm
    ik dacht heel blij te kunnen zijn dat ik de echo had maar kom eigenlijk ongerust terug, we hebben het hartje wel zien kloppen heel duidelijk maar het kindje bewoog niet en daar maak ik me dan nu weer ongerust om, die mevr zei dat ze nog niet zoveel bewegen en af en toe maar een momentje hebben dat ze bewegen maar toch ben ik ongerust.ik had verwacht dat hij/zij meer zou bewegen. is dat wel goed?

op de foto die ik meekreeg zie je het kindje goed liggen en op het achterhoofdje zie je een zwart vlekje, wat is dat? is dat wel goed dan?
    ik moet nu bij 12 weken weer terug voor een echo, waarom is dat klopt er iets niet dan?
    sorry dat ik zo pieker maar zit er heel erg mee, stom he dat ik het dan daar niet vraag maar ja toen ik thuis kwam kwamen de vragen pas in me op en ging de foto goed bekijken.

groetjes rebecca5

2. Niet meer actief

sorry nog wat vergeten:
    die mevr die de echo maakte vertelde ook nog dat ze bij de echo van 12 wkn dan kunnen zien of de schedel dicht is, is dat dan misschien dat zwarte vlekje op de foto op het achterhoofdje is dat altijd nogopen dan nu bij deze 10 wkn ik snap er eerlijk gezegd niks van, sorry dat ik zo onzeker ben maar het is allemaal zo nieuw,ik hoop dat uw mij het een en ander uit kan leggen

alvast bedankt.
    rebecca5

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Rebecca5,

dat zwarte vlekje hoort juist bij het hoofdje, dat is een onderdeel van de hersenen. Omdat het nog zo klein is, kon wrs het schedeldakje niet goed worden beoordeeld en dat dan in combinatie met dat je een goede week minder ver bent dan uitgerekend met de cyclus is dat een goede reden om bij 12 weken nog eens te kijken. Dat het hartje klopt is een perfect teken en kindjes kunnen inderdaad een tijdje heel stil liggen en dan ineens heel erg bewegen. Het is maar een moment opname. Dus niet te ongerust zijn, ik lees tot zover geen rare dingen.

Groetjes Brigitte

4. Niet meer actief

hardstikke bedankt voor je reactie brgitte, een hele geruststelling,er hoeft dus helemaal niks aan de hand te zijn met o.a.het schedeltje omdat ze het nog een x bij 12 weken doen?

5. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Nee hoor,

ze zullen best nog even goed kijken, maar dit is niet iets waar je je meteen heel druk om moet maken dus. Echoscopistes nemen net als wij ook niet graag risico's en dan is het check check dubbelcheck.

Groetjes Brigitte

6. Niet meer actief

maar ze zei dat de echo niet veel later mocht plaatsvinden dan 12 weken, waarom is dat?en wil je me dan aub even uitleggen waarom ze het dan nog een keertje moeten checken hebben ze iets gezien of zo, sorry dat ik zo onzeker overkom maar ik zit er best wel mee

alvast hardstikke bedankt

7. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Tot 12 weken groeien namelijk alle foetussen ongeveer gelijk en kan de datum redelijk zeker worden vastgezet, dus dat is waarschijnlijk de grootste reden van de extra echo; het zeker stellen van de termijn. En het opnieuw bekijken van het hoofdje wordt wel vaker gedaan; zoals je zelf schreef lag het kindje erg stil en lag het dus wellicht net niet mooi voor de meting en de beoordeling van het koppetje. Ik weet dat je onzeker bent, maar dat kan ik denk ik toch niet wegnemen totdat je de echo hebt gehad ;)

Groetjes Brigitte

8. Niet meer actief

hardstikke bedankt voor al je antwoorden, ik ben wel gerustgesteld nu, inderdaad zal ik geruster zijn na de volgende echo maar eigenlijk is er geen reden om me ongerust te maken want ze zei dat hij het goed deed maar ik ben zelf gewoon heel onzeker en bang, omdat ze zei dan kijken we of de schedel dicht is en naar de maag enz, dus dacht ik o jee wat is er aan de hand maar daar ga ik dan pas over nadenken als ik thuiskom.
    we zagen een armpje en beentje maar ze wilde ook de andere kant laten zien maar de echo was inwendig en voelde niet prettig aan omdat ik zo gespannen was waarschijnlijk toen stelde ze voor om verder te kijken als ik 12 wkn ben en dan naar de schedel kijken enz enz. dus waarschiijnlijk maak ik me druk om niks inderdaad!

groetjes rebecca5

Deel Deze Pagina