bevalling voelen aankomen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamaprinses, 30 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Hoi dames
    Ik ben vandaag 40 wkn zwanger, maar ik vroeg me af of je van te voren je bevalling een beetje voelt aankomen?
    Voelde je je anders die dag? of iets?
    Ik heb echt geen idee want bij mijn dochter ben ik ingeleid met 41.5 wkn.
    Hier al wkn last van (vreselijke) voorweeen en rommelen, dat is eigenlijk het enige wat het hier doet, niks zet door helaas.
    heb ook totaal niet het idee vandaag of morgen (morgen en overmorgen liever niet) te moeten bevallen.
    Ik voel me verder kiplekker en niet echt ergens last van, dus ben bang dat het nog wel een hele tijd kan gaan duren!

2. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Bij mijn zoon had ik echt helemaal niets door, mijn vriend vroeg of hij een extra biertje kon drinken ipv 1 dan 2 dus ik zeg doodleuk ja hoor geen probleem baby komt toch niet vandaag heb nergens last van... En s´nachts braken mijn vliezen ach en hij had begin van de avond 2 biertjes op dus het viel allemaal wel mee maar goed ik had toen dus echt niets door gehad.

En bij mijn dochter had ik smorgens een beetje een gejaagt gevoel en last van mijn rug. Verder eigenlijk de gewone dingen gedaan die dag en om 11uur voelde ik me raar en durfde niet meer in mijn auto te gaan zitten om mijn zoontje te halen van de peuterspeelzaal dus had mijn moeder en vriend gebeld en mijn moeder heeft mijn zoon gehaald en thuis gehouden en mijn vriend is direct gekomen om 16.11uur was onze dochter geboren na 3uur weeen. Dus die bevalling heb ik onbewust wel aan voelen komen zij de vk.

Nu heb ik al 13weken steeds pijnlijke harde buiken en worden ze de afgelopen paar dagen steeds meer en regelmatiger maar gelukkig zet het nog niet door. Hier word zo ie zo over 4weken onze baby gehaald omdat ik niet zonder toezicht van de gyn mag bevallen ivm medicatie en lage hartslag van de baby.

Hoop voor je dat je snel bevalt want weet hoe moeilijk het is om te wachten haha.

3. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    spannend hoor!
    ik had de dag ervoor wat buik kramp maar niet echt overdreven. had ik wel wat vaker al gehad. werd snachts wakker van de weeen. ook met precies 40 weken.. dus wie weet..

succes!!!

4. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik was ook echt verrast. Omdat mijn zoon nog niet was ingedaald had ik gerekend op zeker 41 of 42 weken. Ik had al wel last van voorweeën, maar die heb ik zeker 3 weken gehad. Ik had wel de avond dat de vliezen braken eenmaal een flinke kramp, maar daar heb ik niets achter gezocht.

Ik heb die dag nog gewinkeld en mijn kerstoom uitgezocht. Verder heb ik via de mail nog meerdere mensen verteld dat het zeker nog wel een poos kon duren voordat de kleine kwam. Tja toen braken 's avonds onverwachts mijn vliezen en de volgende dag was hij er. Eigenlijk vond ik dat, op de komst van mijn zoon na, het meest bijzondere aan de bevalling. Dat het mij zo overvallen heeft:)

5. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    het enige opvallende bij mij was dat ik met 35 graden, hittegolf, hoogzwanger het hele huis stofgezogen heb, dat moest gewoon even gebeuren:(!!
    Zón schoonmaakwoede heb ik mijn hele zwangerschap niet gehad!
    Oh ja dan tel ik het stofzuigen van het plafond:) niet mee en het dweilen van de deuren ook niet:)

6. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    bedankt meiden,
    t lijkt mij ook zo raar dat het 'opeens' kan gaan beginnen omdat ik met mijn dochter ben ingeleid heb ik nergens een idee van!
    We wachten (en wachten en wachten) gewoon nog rustig af!

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik werd ook verrast, ben op de uitgerekende datum bevallen maar ik was ervan overtuigd dat ik overtijd zou gaan lopen.
    ineens werd ik wakker met weeen en bloedverlies. was heel gek.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik was ook verrast: bij 41 weken was mijn jochie niet ingedaald, en in voelde me prima verder. Niet het idee dat ik binnenkort zou bevallen ;)

Die middag de hele dag door de ikea en prenatal gelopen, nergens last van.

Die nacht begon het voorzichtig met wat slijm en lichte krampjes en lunchtijd had ik mijn jochie in de armen

9. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook geen voortekenen. Maar achteraf gezien was het wel erg toevallig dat ik de dag voor de bevalling de naamsticker van mn zoontje in zn kamer heb geplakt (wilde ik lang mee wachten ivm gluurders), mn benen en de boel beneden heb geschoren en mijn teennagels heb gelakt. :D Oh en we hebben 's avonds nog de hele trapkast opgeruimd samen.
    Maar ik ben bevallen met 39+5, dus de uitgerekende datum zat er gewoon ook aan te komen, dus of het echt een 'voorgevoel' is geweest of toeval weet ik niet.

10. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hier nix geen voorgevoel o.i.d.

het was juist zo dat ik elke avond vd week alles opgeruimd wou hebben, want ow ow het zou maar zo kunnen gebeuren snachts en dan zou het een rommeltje zijn voor de kraamzorg

en de enige avond toen ik er geen zin in had en zei laat maar lekker alles staan hoor komt morgen wel..

tsja.. toen werd ik wakker omdat mn vliezen waren gebroken! hahahaha

11. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0

oja irritant hier heb ik nu heel erg last van, zelfs mijn man wordt het zat (terwijl hij me altijd zo slordig vindt). Bij de eerste had ik het ook zo erg, continu moest alles schoon en opgeruimd zijn, het lijkt wel een dwangneurose :). Maar goed, verder geen voortekenen hier, die had ik de vorige zwangerschap ook niet.

12. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Ik heb 2 keer niks doorgehad.
    1e keer had ik achteraf gezien best wat kunnen merken, maar stronteigenwijs als ik was, nee hoor, zijn gewoon voorweeën. Dat werd dus een vroeggeboorte, omdat het dus wel degelijk het echte werk was. Wist ik veel..

2e keer ook helemaal niks, s'ochtends tijdens ontbijt nog lopen geinen met vriend, hij had geen zin om te werken, of ik niet even wilde gaan bevallen. Voelde me helemaal prima, maar meneer is uitindelijk de dag niet meer aangekomen op zijn werk.

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wel een paar dagen wat harde buiken, vanaf de uitgerekende datum gezien. Maar verder niets eigenlijk. Ben de dag voor de bevalling nog meegeweest naar vriending (anderhalf uur rijden) en 's avonds aansluitend nog naar hondentraining meegeweest (lag op de route :D )
    's Nachts rond half drie werd ik wakker omdat ik moest plassen (wat heel normaal was voor mij qua tijdstip) maar voelde ook wat onbestemde buikpijn..... 's avonds om kwart voor 8 was dochterlief er!

14. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Hier werd ik ook verrast maar had ook die ochtend van te voren alles netjes geschoren. En op de bank in de avond zat ik voor t eerst echt niet lekker. Daarom toch maar maar bed gegaan en werd wakker van een heftige wee en me water brak direct daarna

15. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Hier helemaal niets gemerkt hoor! Mijn bevalling begon trouwens met het breken van mijn vliezen.

Succes straks!

Deel Deze Pagina