Vrijwillig 2de keizersnede?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MaBaD, 22 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Hallo,

Bij mijn eerste kindje (14mnd) Heb ik een spoedkeizersnede gekregen. (prematuur,dysmatuur) Nu zijn we bezig voor een tweede wondertje.
    Ik vraag mezelf vaak dingen af hoe dan die zwangerschap en bevalling zal gaan...
    Zo zit ik ook behoorlijk met dit..
    Ik ben ergens best bang dat het kindje weer plots met een spoedkeizersnede gehaald moet worden. Is het mogelijk om een keizersnede te willen wanneer het kindje dit aankan, 37 weken zeg maar. Om de hectiek van toen te mijden?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi MaBad,

je krijgt sowieso meer controles voor de groei van het kindje en je komt vaker in het ziekenhuis voor jezelf. Ligt eraan hoe vroeg je bevallen bent of je helemaal onder controle komt van de gyn of ook nog tussendoor controles bij de vk mag doen.
    Spreek je wensen en angsten in ieder geval vanaf het begin af aan uit, want dit is heel belangrijk. VOor jezelf, maar ook voor de professionals om jou goed tebegeleiden en een planetje te maekn waarop jij met het meeste vertrouwen tot het eind kunt lopen en al dan niet de bevalling in kunt gaan. Ákls ze vooraf een keizersnede met je plannen zal dat waarschijnlijk niet eerder dan 38 weken zijn. Vanaf 38 weken worden de minste problemen verwacht voor het kindje. Eerder kan het door de randprematuriteit i.c.m. de keizersnede soms een lastige start voor de kleine betekenen. En dat risico minimaliseren is ook wat voor te zeggen. Maar je kunt dus echt wel in gesprek met de arts over je ideeën.

Groetjes Brigitte

3. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Bedankt Brigitte!
    Wanneer het zover is zal ik dit meteen laten merken aan VK en/of GYN...
    Fijn toch even te horen dat ik dan niet meteen "zeur" voor mijn gevoel

Deel Deze Pagina