vroeger bevallen van kindje?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by cindy en marcel, Sep 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cindy en marcel

Sep 16, 2007
    98
    0
    0
    thuisblijfmoeder
    eindhoven
    Ik ben nog net geen 30 weken en ik had al vroeg in de zwangerschap een behoorlijke buik, maar nu is hij schijnbaar zo giga dat het gewoon iedereen opvalt en er wordt dus ook steeds gezegd/gedacht dat ik wel zo een beetje op het einde loop als ik dan zeg dat ik nog 10 weken moet, is er automatisch de vraag zijn het er zeker 2? Maar ook dat moet ik dan ontkennen want heb inmiddels 9 echo's gehad en is er steeds maar 1 geweest, dan vragen ze zeker een grote baby of veel vruchtwater ook beide is dit niet het geval ze ligt gewoon normaal op groei en vruchtwater is prima, ook ben ik niet extreem veel aangekomen 9,3 kilo in totaal.
    Maar nu zegt iedereen tegen me dan zal ze ook wel eerder komen als je nu al zo een toeter hebt van een buik, en dat is dus ook tevens mijn vraag is dat waar?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi cindy,

Nee dat is niet waar. De manier hoe je draagt is per persoon verschillend. Jij draagt waarschijnlijk lekker naar voren daardoor lijkt je buik een stukje groter maar is eigenlijk helemaal niet zo.
    Het lastige is,is dat mensen altijd het idee hebben iets te moeten zeggen. Probeer het je ene oor in te laten gaan en je andere weer uit. Makkelijker gezegd dan gedaan hoor,weet ik uit ervaring.
    Wat helpt is om het naar het positieve te draaien dus als ze zeggen: zo jij hebt een flinke buik, dan aai je er eens over heen en dan zeg je"lekker he!'

Groetjes imke

Share This Page