hoi, mijn dochter, vandaag 7 weken oud, drinkt zolang over haar flesje... minstens 30 min en dan is er nog maar 100 cc op (van t flesje van 135 cc - 165 cc)... ze slaapt overdag ook niet al te best, maar ik als ze te moe is om haar fles leeg te drinken (van 30min drinken worden ze toch moe?) dan is ze niet verzadigd genoeg om te gaan slapen. ik bied vaak t restje nog aan vlak voordat ze gaat slapen, maar dit lijkt me ook niet de bedoeling want zo drinkt ze vaak verspreid over de dag kleine beetjes... ik heb de difrax fles met de S speen. De M speen gaat weer te hard voor haar. ik dik haar voeding niet in. ik heb met een naald al de S speen iets groter gemaakt, maar nog geen resultaat in sneller drinken. iemand een tip? welke fles + speen drinkt sneller dan de S van de Difrax?
Je kunt bij de difrax de onderkant wat losser draaien. Dan gaat het wat makkelijker. En anders kun je de 123 speen eens proberen? Ik dacht dat de 1 stand groter dan S, maar kleiner dan M is.
Ik heb de born free fles maar had hetzelfde probleem, stand 1 was te langzaam, stand 2 ging te hard. Ik heb toen een tijdje eerst stand 1 erop gezet tot ze een beetje moe werd (vask had ze dan in 10 min maar 30 cc gedronken) en daarna zette ik stand 2 erop. Inmiddels is het probleem vanzelf opgelost en drinkt ze prima op stand 1.
123 speen van difrax is groter als de M speen daar zal ze zich in verslikken hoor. Vaak kleine beetjes is niet erg, maar je zou idd 't ventiel kunnen checken en de onderkant en dop minder strak draaien.
Wat bij ons hielp was een ander merk fles aanschaffen. Wij hadden dit probleem met de avent flessen en zijn toen overgegaan op de difrax flessen. Scheelde zoveel en de flessen gingen ook weer eens leeg
Laten we voorop stellen dat vaak drinken JUIST heel normaal is, en heel natuurlijk. Dat een baby van een paar weken maar 5x iets drinkt per etmaal hebben niet de babys verzonnen. En 100cc is ook prima voor haar leeftijd, haar maagje is nog echt heel klein. Dus in principe doet je kindje het heel goed! Als je het anders wilt hebben dan is een grotere speen een oplossing. Maar het is wel belangrijk dat ze aan haar zuigbehoefte toe komt, en dat gebeurt door moeite te doen voor melk.