meteen voeden na wakker worden?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door merel80, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Hoi, Wat doen jullie? Als jullie baby wakker wordt, geef je hem dan meteen de fles, of wacht je tot hij duidelijk aangeeft dat hij honger heeft? Mijn zoontje kan gerust wakker worden en dan 45 minuten wakker zijn voordat hij gaat huilen omdat hij honger heeft. De andere vroege hongersignalen zijn niet zo duidelijk vind ik. Het is lastig, omdat het zo een soort gissen wordt, heeft hij al honger of niet? Ik ben bang dat ik als ik hem te vroeg de fles geef (ook al zit er 4 uur tussen de voedingen), hij dan weinig gaat drinken en vervolgens de hele dag kleine beetjes gaat drinken. Vooral 's ochtends is het lastig, als hij om 6.00 wakker wordt, geeft hij niet duidelijk hongersignalen af (ook al heeft hij de hele nacht geslapen). Maar moet ik hem dan maar bezig houden en wachten tot hij echt knalhonger heeft? Of meteen om 6.00 het flesje geven? Om 6.00 met hem gaan spelen is ook zo wat haha! Ik merk ook dat als ik wacht tot hij gaat huilen van de honger, dat hij dan tijdens het voeden snel in slaap valt (logisch, want hij is dan natuurlijk al 45 minuten wakker ofzo). Ahh...verwarrend:(;)

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Als er minimaal 4 uur tussen heeft gezeten geef ik sowieso gelijk de fles (overdag). Anders kijk ik het aan tot ik zeker weet dat ze honger heeft.

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik geef 's ochtends gelijk de fles.
    Maar goed, Mart slaapt ook tot 0800 en anders krijg ik er met geen mogelijkheid 5 flessen in!

4. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    @Violetriot: Maar als hij dan om 8.00 uur wakker wordt, geeft hij dan aan dat hij honger heeft? En zo nee, drinkt hij dan wel zijn flesje goed?

5. misa

misa Niet meer actief

Ik zou hem gewoon na zo'n beetje 4 uur de fles geven. Je kindje hoeft geen erge honger te voelen. En als het al 3 a 4 uur is geleden kan je kindje haast niet helemaal geen honger hebben. :)

Hier kan ik ook vaak wel wachten, maar goed, mijn zoontje is 5 maanden en zit op 4 flessen. Ander verhaal dus.

6. LadyM83

LadyM83 Actief lid

23 jan 2010
    212
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zodra hij wakker is, krijgt hij ook de fles.
    Ik geef hem eerst een schone luier, dan de fles.
    Als ik inderdaad wacht, dan is op een gegeven moment te moe, en na een paar slokken is het gedaan. Ook geen succes dus.

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hij heeft dan wel trek, hij heeft dan om 2230 de laatste fles gehad. Soms wacht ik even een paar minuten, als ik nog bezig ben in huis maar dan gilt hij soms de hele boel bij elkaar haha

8. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Hier hetzelfde.
    Plus, als ik hem niet om 8 uur de fles geeft loopt 't schema de rest van de dag compleet in de war en dan zou hij zijn flesje voor het slapengaan veel te laat krijgen.
    Dan is hij al te moe om die nog op te drinken.
    Ik geef eerst een schone luier, dan kleed ik hem aan en dan krijgt hij de fles.
    Hij drinkt hem altijd gewoon op, ondanks dat er nog geen hongersignalen zijn.

9. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Thanks voor de reacties. Ik heb het geprobeerd en hij drinkt dan inderdaad gewoon dezelfde hoeveelheid als normaal (dus al ik wel zou wachten tot hij gaat huilen van de honger). Dat ga ik er maar inhouden dus! Dat gillen komt me bekent voor haha! Gister wilden we een badje doen voor zijn laatste voeding. Nou...meneer werd wakker, zette het op een gillen en wilde NU drinken. Pas toen zijn flesje in zijn mond ging, was hij weer tevreden. Het badje maar laten schieten gister, hij was daarna zo moe (logisch als je zo hard aan het gillen bent ;))

Deel Deze Pagina