martijn drinkt zijn fles in ongeveer een kwartier leeg, soms wel in 10 minuten! maar ook soms de 'gewone' 20 minuten, maar ook echt niet langer. ik gebruik nutrilon ar1 tegen spugen en de difrax speen maat m, want met maat s doet hij er juist extreem lang over of krijgt er amper wat uit. ik heb het idee dat het veel te snel gaat met drinken want het lijkt wel of hij sinds hij die speen heeft meer moeite heeft met het verwerken ervan zeg maar, dat de voeding een beetje omhoog blijft komen, gelukkig niet het spugen van eerst. hij heeft ook best veel zuigbehoefte en heeft nu ook meer behoefte aan zijn speen. wat zouden jullie doen? toch die s geven en dat hij harder moet werken voor zijn fles? of de speen meer geven?
15 minuten echt niet te snel hoor. Zelfs 10 minuten is acceptabel. Je kunt wel een s-speen gebruiken maar als hij er veel moeite voor moet doen, dan heb je kans dat hij halverwege te moe wordt om het op te drinken. Je kunt het proberen en kijken hoe je kindje erop reageert.
hier is de fles ook binnen 10 min op hoor! Heel soms wat langer, maar vaak is ie zo leeg. Merk niet dat ons ventje daar 'last' van heeft, geen extra zuigbehoefte of last dat het te snel ging. Hij drinkt gewoon erg snel en heeft een hele sterke zuigkracht. Als je merkt dat je kleintje er last van heeft omdat hij nog zuigbehoefte heeft, lekker na de fles meteen zijn speentje geven. Je hebt nou eenmaal snelle en rustiger drinkers!
dan komt het misschien ergens anders vandaan dat hij weer meer moeite heeft om de voeding te laten zakken. ik heb trouwens net zijn fles met de kleine speen gegeven en had na 10 minuten nog maar 35 cc op dus denk dat hij echt die andere speen nodig heeft. ik heb na die 10 minuten namelijk de andere speen erop gedaan en toen ging het weer goed.