Schema 1 jaar

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door jedalin, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ha,
    Mijn twins zijn nu bijna een jaar, en ik zit nog wat te stoeien met het schema.

Rond 7.00u: Fles ontbijtpap 160cc
    Indien wakker rond 10.00u: Fruit 100 gram
    12.00u: 2 boterhammen met boter en beleg + 90cc peutergroeimelk
    15.00: fruit 100 gram + koekje of soepstengel
    17.00: groenten 200 tot 250 gram + een schaaltje met een laagje yoghurt
    18.45: Avondpapje 170cc

Krijgen ze voor hun leeftijd nu teveel zuivel binnen? Want moet ik die 2 papjes ook meetellen? Die zijn natuurlijk ook op basis van opvolgmelk gemaakt? (Ik hoef er zelf alleen maar water bij te voegen)
    Maar ik heb geen idee wat moet vervallen. Ze slapen 's nachts niet echt goed door (lees: 1 van de 2 wordt elke keer om 4 uur wakker en een uur later slaapt ie weer) dus om de laatste fles te laten vervallen lijkt me een slecht idee.
    De eerste fles vervangen voor brood lukt ook nog niet echt omdat ze ook vaak al om 6 uur wakker worden. En om dan brood te geven vind ik wel erg vroeg.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je kindjes hebben nu nog per dag 300 ml melkproducten nodig. Een klein beetje meer is geen probleem, maar wellickt kun je proberen om de melk bij het brood te vervangen door rooibosthee of vruchtensap? De papjes tellen wel mee voor de melkproducten.

Groetjes eveline

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Oke, thee vinden ze ook lekker. Mogen ze nu dagelijks een kop thee? Is dit verder wel gezond?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    In rooibosthee zit geen theine dus dat kan prima en is hartstikke gezond!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina