Ha, Mijn twins zijn nu bijna een jaar, en ik zit nog wat te stoeien met het schema. Rond 7.00u: Fles ontbijtpap 160cc Indien wakker rond 10.00u: Fruit 100 gram 12.00u: 2 boterhammen met boter en beleg + 90cc peutergroeimelk 15.00: fruit 100 gram + koekje of soepstengel 17.00: groenten 200 tot 250 gram + een schaaltje met een laagje yoghurt 18.45: Avondpapje 170cc Krijgen ze voor hun leeftijd nu teveel zuivel binnen? Want moet ik die 2 papjes ook meetellen? Die zijn natuurlijk ook op basis van opvolgmelk gemaakt? (Ik hoef er zelf alleen maar water bij te voegen) Maar ik heb geen idee wat moet vervallen. Ze slapen 's nachts niet echt goed door (lees: 1 van de 2 wordt elke keer om 4 uur wakker en een uur later slaapt ie weer) dus om de laatste fles te laten vervallen lijkt me een slecht idee. De eerste fles vervangen voor brood lukt ook nog niet echt omdat ze ook vaak al om 6 uur wakker worden. En om dan brood te geven vind ik wel erg vroeg.
Hoi, Je kindjes hebben nu nog per dag 300 ml melkproducten nodig. Een klein beetje meer is geen probleem, maar wellickt kun je proberen om de melk bij het brood te vervangen door rooibosthee of vruchtensap? De papjes tellen wel mee voor de melkproducten. Groetjes eveline