ik geef bv maar ben bezig om elke dag 1 flesje te geven (hypoallergeen) zodat ze hieraan al een beetje gewend is (mn andere meiden deden heel moeilijk toen ik stopte met bv, toen had ik wel 7 en 9 maanden volledige bv gegeven). Ik heb nu een tommee tippee flesje anti colic. Vind het een fijn flesje alleen ze drinkt er wel erg snel uit, en zuigt de speen dan vacuum (is natuurlijk heel andere drinktechniek dan uit borst) het is niet zo dat het flesje heel snel op is ofzo maar de eerste slokken gaan heel snel. Is het een idee om nutriton te proberen? Ze spuugt de laatste tijd wel (niet zorgwekkend hoor,maar paar keer een mondje vol zeg maar) Maar dit maakt de voeding wat dikker zodat het er niet meer zo snel uitkomt..of zou ze dan alleen nog maar harder gaan zuigen? Ik kan dit natuurlijk altijd proberen. Heb ook nog de dr browns fles liggen. Deze heb ik in 2009 gekocht geloof ik of eerder nog en zat nog helemaal in verpakking, alleen zie er nergens staan bspa vrij? kan dit veel kwaad? Is wel zonde om niet te gebruiken maar vind het wel belangrijk dat het helemaal veilig is. Anders wil ik de medela calma gaan halen, omdat de techniek hier hetzelfde is als bij borst.. Alvast bedankt voor de reacties!
Hey, als ze de speen vacuum zuigt, kan het ook zijn dat je de speen te vast op het flesje draait. Een schepje nutriton door het flesje is zeker de moeite waard. De melk wordt idd iets dikker waardoor ze iets meer moeite moet doen om te drinken en waarschijnlijk gaat ze dan ook trager drinken.
Wat jammer dat je al zo jong bijvoedt! Daarmee haal je toch een aantal van de goede dingen van borstvoeding weer weg. Kun je niet gewoon oefenen met gekolfde melk? Als je weer van plan bent om 9 maanden zelf te voeden heb je waarschijnlijk helemaal geen kunstvoeding en/of fles nodig. Een kind van 9 maanden kan uit een beker drinken en mag als er geen allergiekans is gewone zuivel krijgen. Als een speen vacuum zuigt dan zit ie waarschijnlijk niet diep genoeg in de mond. Beste is als de lippen van je kind de harde rand raken.