Hallo! mijn zoontje Sem is geboren op 25 maart 2012 bij 34+6 weken zwangerschap. Met 37+2 is hij naar huis gekomen. Hij dronk toen alle flesjes zelf met de Habermannspeen (Special Needs Feeder heet dat tegenwoordig begreep ik..). Inmiddels is hij 7,5 week oud, weegt hij iets meer dan 3500 gram en krijgt hij 7x90cc flesvoeding. Hij drinkt nog altijd met Habermannspeen. Op de kleinste stand doet hij er 12 minuten over om de fles leeg te drinken. Ik ben van de week gaan proberen met een gewone fles te drinken, de difrax kers s speen, hiermee is hij binnen 5-8 minuten klaar!! Het leek alsof hij daarna veel last kreeg van zijn buikje, hij wilde niet meteen gaan slapen en was aan het huilen. Ik herken zijn huiltjes nog niet zo goed dus weet niet precies wat er aan de hand is. Mijn vraag is of je een tip hebt wat betreft de drinksnelheid. De habermann kan ik niet kleiner zetten en ik wil eigenlijk wel een keer overstappen op een 'gewone' fles, maar met de difrax kers s speen drinkt hij dus nog sneller! Hoe laat ik hem tussen de 15-20 minuten doen over een fles? andere vraag is wanneer het verstandig zou zijn om over te stappen op 6 voedingen. overdag houd ik hem nu aan een ritme van iedere 3 uur voeden. 's avonds rond half 10 krijgt hij de laatste fles, daarna ga ik ook naar bed en krijgt hij de fles als hij zich meldt. de ene keer is dat om 2 uur, gisteren was het pas om half 5 's morgens. Af en toe heeft hij al na 2-2,5 weer honger overdag en 's avonds na fles van half 10. sorry een heel verhaal, hopelijk niet te warrig! Ik gebruik trouwens de nutrilon standaard. maak 100xx klaar volgens de verpakking en doe dan 90 in een flesje.
Hallo mama van Sem! Drinktempo is echt heel lastig, er zijn weinig flessen merken op de markt voor kindjes met een goed ontwikkelde zuigkracht. 15-20 minuten is inderdaad wenselijk, alles wat sneller gaat kan leiden tot buikkrampjes en of eerder honger. Misschien toch even doorgaan op deze fles? Vaculess horen wij ook goede verhalen over. Je zou evt de voeding dikker kunnen maken met de vezel johannesbroodpitmeel (Nutriton) maar dat is wel een verandering in voeding waar je zoontje aan moet wennen. je zou kunnen kijken wat er gebeurt wanneer je de flesjes ophoogt. Kan hij dat al opdrinken? Misschien komt er zo ook meer tijd tussen. Succes. groeten Femke