Hallo. Ik heb een vraagje aangezien ik in Dl woon en geen gebruik mag maken van het NL consultatiebureau Onze dochter is 8 weken oud en krijgt momenteel 6x150cc nutrilon standaard... soms drink ze de fles niet helemaal leeg en blijft er 20-30cc over. Ze krijgt nog steeds 6 flessen om de 3 uur en slaapt van 23:00u tot 08:00u gemiddeld door... Is het een probleem dat ze nog steeds die 6 flessen krijgt aangezien ik heel vaak hoor dat baby's van 8 weken al op 5 flessen zitten?? Ik krijg de tijd tussen de flessen namelijk overdag absoluut niet gerekt van 3 naar 4 uur ertussen... Hebben jullie misschien advies hoe ik dit zou kunnen doen als jullie denken dat dit beter is voor haar?? Voor ons maakt eht niet uit dat er maar 3 uur tussen de flessen zit, maar of dit goed is voor haar?? Ik hoor het graag. Alvast bedankt. Groetjes Chelleke84
Hoi, Het is geen probleem als ze 6 flessen krijgt. 6 x 165 ml (150/5) is prima. Wanneer ze eraan toe is om wat meer per keer te gaan drinken kun je kijken om 5 x 200 ml te gaan geven (180/6). Dan gaat er misschien ook wat meer tijd tussen zitten. Het belangrijkste is waar je dochter het goed op doet. Dus geen probleem om dit nog even zo te houden, 6 x 165 ml. Groetjes Angelique
Hoi Angelique. Bedankt voor je reactie. Hier kan ik tenminste echt wat mee in Dl zijn ze er helemaal niet zo mee bezig hoeveel voeding een kindje krijgt en moet krijgen. ze zeggen steeds kijk maar op de verpakking Nogmaals bedankt grts. Chelleke84