Hoeveelheid voeding en tijd tussen flessen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Chelleke84, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hallo.
    Ik heb een vraagje aangezien ik in Dl woon en geen gebruik mag maken van het NL consultatiebureau
    Onze dochter is 8 weken oud en krijgt momenteel 6x150cc nutrilon standaard... soms drink ze de fles niet helemaal leeg en blijft er 20-30cc over.
    Ze krijgt nog steeds 6 flessen om de 3 uur en slaapt van 23:00u tot 08:00u gemiddeld door...
    Is het een probleem dat ze nog steeds die 6 flessen krijgt aangezien ik heel vaak hoor dat baby's van 8 weken al op 5 flessen zitten??
    Ik krijg de tijd tussen de flessen namelijk overdag absoluut niet gerekt van 3 naar 4 uur ertussen...
    Hebben jullie misschien advies hoe ik dit zou kunnen doen als jullie denken dat dit beter is voor haar??

Voor ons maakt eht niet uit dat er maar 3 uur tussen de flessen zit, maar of dit goed is voor haar??

Ik hoor het graag.
    Alvast bedankt.

Groetjes Chelleke84

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Het is geen probleem als ze 6 flessen krijgt. 6 x 165 ml (150/5) is prima. Wanneer ze eraan toe is om wat meer per keer te gaan drinken kun je kijken om 5 x 200 ml te gaan geven (180/6). Dan gaat er misschien ook wat meer tijd tussen zitten. Het belangrijkste is waar je dochter het goed op doet. Dus geen probleem om dit nog even zo te houden, 6 x 165 ml.
    Groetjes Angelique

3. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Hoi Angelique.
    Bedankt voor je reactie.
    Hier kan ik tenminste echt wat mee:D
    in Dl zijn ze er helemaal niet zo mee bezig hoeveel voeding een kindje krijgt en moet krijgen. ze zeggen steeds kijk maar op de verpakking :(

Nogmaals bedankt;)

grts. Chelleke84

Deel Deze Pagina