flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door nazli21, 15 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik ben er nog niet uit met de voedingen voor mijn dochter.
    Ik heb friso, kruidvat en nutrilon vergeleken.

Friso 2:
    Energie 70 kcal
    koolhydraten: 9.2 gram
    Vet 2.9 gram
    Voedingvezels GOS 0.5 gram.

Kruidvat 2:
    Energie 63 kcal
    koolhydraten: 7.8 gram
    Vet: 2.8 gram
    voedingvezels: GOS:FOS 9:1 0.4 gram

Nutrilon 2:
    Energie 68 kcal
    Koolhydraten: 8.6 gram
    Vet: 3 gram
    Voedingvezelf GOS:FOS 9:1 0.6 gram

Wat is het belangrijkste tussen deze voedingen? Ik kan er niet uitkiezen.

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    denk dat de prijs en verpakking het belangrijkste verschil is ;)
    Alle kindervoeding in nl moet aan heel strenge eisen voldoen en het is dus ook allemaal goed.
    friso schijnt wat romiger te smaken. Kruidvat heeft geen fancy verpakking maar kost voor 800gram ook maar 6,30 ofzo.

Ik gebruik met volle tevredenheid kruidvat. Heb een friso bewaarbus ervoor, ideaal.

3. Vlinder249

Vlinder249 Actief lid

15 apr 2011
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk inderdaad ook de prijs...
    Mijn dochter doet het vanaf haar geboorte al heel goed op kruidvat voeding... Inderdaad het zit niet in een mooie bus als die van nutrilon, maar ik doe het gewoon in een doosje en maak elke dag een torentje klaar met 5 bakjes met het aantal schepjes zodat ik het gelijk in de fles kan doen.

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Maar is de energie en de andere dan niet zo belangrijk??

Want bijv. Friso heeft de meeste energie. En nutrilon dan het meest vet. En dan heb je de gos fos.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou niet echt naar die waardes kijken. Het is allemaal ongeveer hetzelfde. Je kindje heeft sowieso ook vet nodig om te ontwikkelen. Dus ik zou nu niet kiezen voor de minste vetten ofzo..

Ik zou kijken naar de prijs, verkrijgbaarheid (goedkoper merk bij onze eigen supermarkt werkte hier goed), en de smaak. Als ze het vies vinden, kun je beter iets anders geven.

Wij zijn na de 6 maand eerst nog even doorgegaan met nutrilon omdat hij dat daarvoor ook kreeg. met 7-8 maand overgegaan op een goedkoper merk.

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    #6 nazli21, 15 jul 2011
    Laatst bewerkt: 15 jul 2011
    Ik heb net een pakje voeding van kruidvat gehaald. Ik had al eerder haar flesjes van kruidvat probeerzakjes gegeven en ze dronk het goed en meer zelfs dan normaal.

Alleen ik kwam even niet uit met de voedingen.
    Sara groeit niet hard, dus ik vroeg me af of die waardes niet belangrijk waren. Bij kruidvat zal ze ook wel groeien.

7. Dribbel

Dribbel Actief lid

31 jul 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb voor mijn zoon altijd Nutrilon gebruikt en onze dochter krijgt nu Etos voeding, maar ik merk geen verschil. Ze groeit net zo goed als haar broer en wat hierboven al gezegd is: alle voeding in NL is (gelukkig!!) goed. Die miniscule verschillen in de waardes merk je echt niet.

8. adi

adi Niet meer actief

alle reguliere kunstvoeding voor babys in Nederland is gemaakt volgens dezelfde basis-recept. Hier zijn zeer strenge eisen aan gesteld, en elk fabrikant moet zich eraan houden.
    De verschillen zijn met name smaak, toevoeging van jbpm en andere hulpbronnen e.d.

Echt speciale voeding voor babys met zware allergiën of voor babys die extra hard moeten groeien krijg je niet in de winkel. Dat gaat altijd op recept.

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    gisteren heb ik de kruidvatvoeding gebeld en die vertelde me hetzelfde als jullie. Nutrilon en de andere die zijn duurder omdat zij ook reclame maken en mooie verpakkingen hebben.

Alleen hier in Belgie is de kruidvat voeding 7.99, iets duurder dan nederland, maar dat is dan normaal. Als ik bij mijn ouders in NL ben ga ik gewoon meerdere verpakkingen halen.

10. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben gekozen voor etos 2 nadat we eerst nutrilon omneo 1 hebben gebruikt.

De keuze voor nutrilon was toen: zal wel het beste zijn.... hihi!
    Nu de keuze voor etos was: die winkel is overal en 2 vlakbij ons (zou ik naar toe kunnen lopen allebei). En je krijgt zegeltjes...! ;)

Alle voeding in NL is goedgekeurd, dus ik denk dat er te veel over nadenken, je alleen maar nog meer aan het twijfelen maakt.
    Succes met de keuze!

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Jois, In Belgie heb je geen etos, anders had ik die wel genomen, ook wel voor de zegeltjes. In Belgie en Nederland heb je kruidvat, is ook dichtbij mij en ook bij mijn ouders in NL.

We gaan voor de kruidvatvoeding.

Deel Deze Pagina