Te snel nieuwe liefde? Waar doe ik goed aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door Gourmet, 27 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Zoals iedereen hierboven zegt, 2 jaar is echt niet kort hoor. En juist de mensen die om je geven zouden je dit moeten gunnen. Ga ervoor, en geniet ervan!

2. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.051
    2.766
    113
    Vrouw
    Lieve schat, waar wacht je op? Er is geen tijd gekoppeld aan rouw. Over 40 jaar mis je je man nog steeds. Er gaat nooit een moment zijn wanneer het 'goed' of 'fout' is. Tijd hieraan koppelen is normatief. Dat kan en mag je doen maar weet dan dat iedereen hier andere normen over heeft. Kortom, mensen vinden er wat van. Maar dat vinden ze over 5 of 10 jaar ook. Je kunt het niet voor iedereen goed doen. Gelukkig maar want je hoeft het voor niemand behalve jezelf goed te doen.

owly, Zuul en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  3. Miirte

Miirte Lid

14 dec 2019
    37
    18
    8
    Vrouw
    Als je nog zo veel twijfels hebt is het niet het goede moment.

4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.754
    113
    Vrouw
    Het te vroeg vinden is voor niemand anders te bepalen dan jezelf. Ben je er aan toe, ga er dan voor ♥. Heel veel geluk en liefde gewenst.

5. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.945
    5.925
    113
    Je kunt het eigenlijk nooit goed doen. Heb je na een jaar een nieuwe liefde? Dan ga je te snel. Ben je na vijf jaar nog alleen? Dan ga je niet door met je leven. Wat dat betreft zou een jaar of twee perfect moeten zijn;). Maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het te snel vinden. Als het voor jou goed voelt, dan moet je ervoor gaan en schijt hebben aan wat anderen ervan denken.

Nou is dat makkelijker gezegd dan gedaan hoor. Ik snap de chaos in je hoofd. Die had ik ook toen ik drie jaar na het overlijden van mijn vriend mijn huidige partner ontmoette. Ik vond het ook spannend om het met mijn omgeving te delen. Ondanks dat ik altijd hun ‘goedkeuring’ heb gehad. En ook de vraag of ik het wel kon maken tegenover mijn overleden vriend heb ik gehad. Schuldgevoel heb ik soms nog steeds. Dat ik doorga met mijn leven, gelukkig ben, onze kinderen wel zie opgroeien, dat onze kinderen nu een andere man papa noemen enzovoort. Ik denk dat dat altijd wel blijft. Net als het gemis en de liefde. Maar het zou toch zonde zijn als dat je blijft tegenhouden in het beginnen van iets nieuws.

Je mag me gerust een pb sturen als je daar behoefte aan hebt!

LizMe, Ysabella, Mammavantwee en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Precies dat en rouw kent ook geen tijd. Dat je nu weer verliefd wordt, zegt niks over je gevoelens voor je overleden man. wees gelukkig, dat verdien je en iedereen om je heen zou je dat moeten gunnen.

7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Het leven is kort. En jij leeft nu. En de liefde komt nu op je pad. Een ander mag daar best een emotie bij voelen, of dit nu positief is of niet. Maar het gaat erom of jij je er klaar voor voelt. Het is namelijk jouw leven. Niemand anders kan voor jou bepalen of dit te vroeg is. Voelt het goed? Waarom zou je er dan mee stoppen?

8. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.455
    8.973
    113
    Vrouw
    Als je mijn vriendin was, dan zou ik je alleen maar het geluk gunnen ❤️ Mensen zullen altijd hun mening hebben, maar het gaat om jouw leven.

Deel Deze Pagina