Beste mensen, Na 2 dagen internet grondig te hebben doorzocht, heb ik dan toch me maar aangemeld voor dit forum om de situatie aan jullie voor te leggen. Ik ben gewoon aan de pil (en dat al meer dan 10 jaar), maar ik ben de pil eind tweede week van de strip 1 x vergeten (ipv in de ochtend laat in de avond genomen, voorbij 36 uur). In de avond alsnog ingenomen en toen de dag erna verder met de strip. Op de bijsluiter gekeken en als het goed is moet er nu niets aan de hand zijn. Nu ben ik niet iemand die snel zal stressen hierover, maar inmiddels toch een beetje ongerust. Ik heb de avond voor het vergeten van de pil gemeenschap gehad. Dat moet ik er even bij zeggen. Vervolgens kreeg ik 5 dagen na die vergeten pil (dus 6 na laatste keer klussen) een vreemdsoortige slijmprop in mijn urine (urine was helder). Er zaten soort donkerbruine vliesjes in. Doorgespoeld. Keer daarna zater er witte vlokken in mijn urine. Wederom vreemd. De dag erna had ik weer heldere urine, maar had ik bloed bij het vegen (in de afschijding dus). Weer in de avond een miezerig beetje oud bloed. Dit was gister. Vandaag helemaal schoon, niets aan de hand. Morgen de laatste pil van de strip. Ik word dan standaard 4 dagen later ongesteld. Ik heb geen blaasontsteking (is al gecheckt) en de veel te vroege test van gister was negatief. Uiteraard over 5 dagen testen, maar 5 dagen is lang wachten zeg! Ben gewoon benieuwd naar jullie gedachten. Groeten
2e week van de strip.. Dus er zat nog maar voor 1 week pilletjes in? Dan lijkt mij de kans echt heeeel klein, dat je zwanger bent. Vooral omdat je de vergeten pil alsnog hebt ingenomen. Neem je normaal gesproken je pil op hetzelfde tijdstip? Misschien is je lichaam een beetje van slag geraakt doordat "de dosis" wat later binnen kwam. Het lijkt mij sterk dat je nu zwanger bent.. Maar je kunt altijd voor de zekerheid nog een testje wagen. Succes!
De kans is echt heeeeel inimini klein. De vlokken in je urine,kun je die echt zien vanuit de wc?? Maar zelfs dat heeft niks te zeggen,alles wat je eet en drinkt heeft invloed op je urine. Afwachten is het enige wat je kunt doen.
Dank jullie wel voor het reageren. Kans is ook echt heel klein ja. Het is meer dat ik in al die jaren nooit zoiets gehad heb. Met name het bloedverlies tussendoor niet. Zelfs als ik m weleens echt een hele dag vergeten was en twee pillen tegelijk moest slikken had ik geen bloedverlies in de dagen erna. Maar ik voel me nu wel een stuk rustiger. Niet zwanger komt me beter uit op dit moment, maar mocht het wel zo zijn dan ga ik er ook meteen voor (zo is het ook). Als het niet zo is, dan ben ik heel erg verbaasd over mijn lichaam maar dat kan natuurlijk
Je lichaam kan om vele redenen ineens vreemd reageren. Als je al zo lang aan de pil bent, en je nog nooit (ongepland) zwanger geweest bent, lijkt het mij er sterk dat je nu zwanger bent. Aan de andere kant, je lijkt mij iemand die af en toe wel eens een pil vergeet, en ervaring heeft met hoe je lichaam daar op reageert. Dus zou je zeggen dat je lichaam inderdaad anders is dan normaal. Maar: Bedenk wel dat de pil niet 100% betrouwbaar is. Mocht je wel zwanger zijn, hoeft die ene late pil nog niet de schuldige te zijn. Ik was ook 5 jaar aan de pil, en nu groeit er ook een kindje in mijn buik. Ongepland maar zeer zeker niet ongewenst! (Had er zelf ook liever een paar jaartjes mee gewacht, maar blijkbaar wilde dit wezentje eerder bij ons zijn!) Ik ben benieuwd. Kan me voorstellen dat je erg zenuwachtig bent nu. Laat je het weten als je weer een test hebt gedaan?
Hoi! Om even te reageren op de kans die erg klein is; de kans is er wel! Is me zelf afgelopen zomer overkomen. Was 1 keer de pil vergeten (eind 2e week vd strip), de dag ervoor gemeenschap gehad en was zwanger (werd een hele vroege miskraam). 2 dagen na mijn vergeten pil kreeg ik een eisprong i.c.m. kleine bloeding. Omdat ik dus 3 en 2 dagen voor de eisprong gemeenschap had gehad is het eitje bevrucht geraakt. Als de afscheiding en urine die je beschrijft een eisprong is, heb je 6 dagen na je gemeenschap een eisprong gehad. De kans dat het zaad zo lang overleeft in je baarmoeder is naar mijn weten bijna nihil, dus de kans op zwangerschap wordt hierdoor ook kleiner. (Buiten het feit dat je na 1x de pil vergeten al bijna nooit zwanger wordt) dus ik acht de kans erg klein. Denk dat je lichaam erg van slag is. Sterkte!
Wat betreft het laatste punt Fizzy.. het zou volgens mij betekenen dat de eisprong gebeurde rond het het moment van de pil vergeten en zaadjes blijven wel een paar dagen in leven.. een week later wellicht de innestelingsbloeding. Ik had daar nog nooit van gehoord totdat ik na die bloeding ging zoeken. Om die reden werd ik er zenuwachtig van. Want het klopt met een week voor het ongesteld worden (wanneer kennelijk die bloedingen moeten plaatsvinden van innestelen). Maar ik ben geen expert, dus ik probeer gewoon te berekenen wat er gebeurd kan zijn. Maranne, ik vergeet de pil iets van 1 x per jaar. Maar dat is nog nooit gebeurd met een kans op zwangerschap (dus dan geen seks gehad ervoor en dan zeker niet erna). Gewoon nog niet eerder gebeurd. Nu schrok ik ook wel van mezelf, omdat ik juist na seks de pil goed in mijn geheugen heb staan. Nu kennelijk even niet Tja.. ik ben nu wel weer even rustig na deze reacties, maar ik heb iets van 5 testen in de aanslag om vanaf zondag te proberen. Tenzij ik natuurlijk gewoon ongesteld word. Ik zal sowieso even laten weten ja. Bij de meeste verhalen die ik hier lees van dit soort 'misschiengevalletjes' zie ik steeds niet of ze wel of niet zwanger zijn.. wat ben ik toch ook een nieuwsgierig mens dan Heel fijn dat jullie even meedenken! En zulke snelle reacties ook. Dank dank dank!
En nog gefeliciteerd Maranne.. vergeet ik bijna te zeggen. Lijkt me heel apart om zwanger te zijn door de pil heen. Het zijn er geloof ik 3 op de 1000, maar het kan dus wel. Mocht het bij mij wel het geval zijn, dan kan het gewoon hoor. Ik heb er het huis voor en een baan. Maar het zou wel even wennen worden dan. Maar ik wil niet op de zaken vooruit lopen. Eerst zien of het zo is.
Dankje! Volgens de dokter heeft het er niets mee te maken; maar mijn moeder is de eerste keer ook zwanger geraakt door de pil. Ik vind het iets té toevallig. Misschien kun je beter sowieso testen, ook al wordt je ongesteld. Dan ben je toch iets zekerder lijkt me.
Gewoon je stopweek houden, en mocht je niet ongesteld zijn op de dag dat je eigenlijk weer met de pil moet beginnen... dan een test doen voor de zekerheid. Valt die negatief, dan gewoon doorgaan met je pil innemen. Je lijf is hoogstwaarschijnlijk gewoon van slag door de vergeten pil.
Ik verwacht dat het gewoon een mini-spotting-dingetje is geweest. Omdat je lichaam toch wat in de war was. Wat hier gezegd wordt: je stopweek afwachten en dan testen. Ik zou overigens, als je je zo'n zorgen maakt, sowieso testen, ook als je wel ongesteld wordt. Dit omdat je pil de boel natuurlijk enorm ontregelt, zelfs als je wel zwanger blijkt. En een test is zo duur niet. Better safe than sorry.
Dat zal ik zeker doen! Ook als ik wel ongesteld word. Het kan inderdaad dat het gewoon spotting is. Het is meer dat ik dat nog nooit gehad heb, maar eens kan de eerste keer zijn. Ik ben inmiddels rustig hoor. Doordat iedereen denkt dat het niet zo is, ga ik daar nu ook even vanuit. Ga me pas weer zorgen maken als er twee streepjes verschijnen
De pil onderdrukt een eisprong. Bovendien is het zo dat follikels in een natuurlijke cyclus eerst groeien (en dat duurt wel langer dan een week) en vervolgens pas een eisprong plaatsvindt. Bij de pil groeien er geen follikels. Het geheel ligt gewoon stil en je krijgt in de stopweek een onttrekkingsbloeding/pilbloeding. Het lijkt me sterk dat als je 1x de pil vergeet, je lichaam direct follikels laat groeien en dan ook maar direct een eisprong plaats laat vinden. Nogmaals, daar gaan heel wat dagen overheen. Je hebt een dag voor het vergeten sex gehad. Vervolgens vergeet je de pil. Dan moet je lichaam eerst nog de follikels laten groeien, het systeem in werking zetten. Tot er dan een eisprong plaatsvindt, duurt het wel een week. Het is dus niet zo dat als je de pil vergeet, je dan direct op dat moment een eisprong hebt. Succes met testen!
Ok.. dank je wel voor de info. Dat wist ik niet inderdaad. Ik heb nu ook wat bruinverlies.. misschien komt dan nu mijn ongesteldheid gewoon op gang. Is voor mijn doen heel vroeg (gister laatste pil). Maar ja.. mijn lichaam doet wel meer raar deze week. Heb dit allemaal nog nooit gehad in 16 jaar tijd. Dat maakt dat alles ook zo opvalt. Het is niet zo dat ik allerlei zwangerschapskwaaltjes ervaar.. meer dat er echt wat uit mij komt waar ik nooit last van heb. Kan eigenlijk altijd de klok gelijk zetten op mijn menstruatie. Ook toen ik in het verleden weleens de pil vergat. Maar goed.. voor alles een eerste keer natuurlijk. Ik wacht het af. Testen zijn nog steeds negatief, dus het blijft wachten tot zondag!
Ik word echt een beetje gek van mijn lichaam. Woensdag gestopt met de pil. Donderdag kreeg ik een heel klein beetje donkerbruine afscheiding. Vrijdag niets. Vandaag net wat bruine afscheiding weer. Morgen moet ik ongesteld worden. Eergister zit ik te kijken in de spiegel na het douchen en ik zie dat mijn tepels donkerder zijn en groter. Ik heb eigenlijk altijd zachte borsten en de tepel is dan altijd plat (ligt in de tepelhof als het ware). Nu zijn ze steeds hard en ik heb voor het eerst in mijn leven echte knopjes als tepels. Zo raar om dit op te schrijven. Maar ik heb dit nooit gehad. Ik liet ze mijn moeder zien en die zei ook.. ze zien er echt anders uit en je tepelhoven zijn ook wat gezwollen, zoals je hebt wanneer je voor het eerst borsten krijgt zeg maar. Ik heb het maar niet over minder eetlust enzo en moeheid. Dat zijn dingen... kunnen aan heel veel dingen liggen en heb ik ook al een aantal weken. Maar ik kijk gewoon naar de dingen die ik echt kan waarnemen. Dan is dit toch raar???
Mogelijk is je lichaam nu gewoon wat van slag omdat je 1 pil te laat hebt ingenomen. Dit heb je voorgaande keren niet gehad, maar kan zijn dat je lichaam er nu wat heftiger op reageert.
Herkenbaar allemaal.....hier ongeveer hetzelfde, vorige week meerdere keren nega getest...heb jij al getest?
Hoi allemaal, Ik heb zondag en vandaag getest, maar nog steeds negatieve testen. Nu werd ik wel zondag ongesteld, maar het is sinds gister weer gestopt en normaal gesproken stopt dat bij mij pas op woensdag om op donderdag nog het laatste bruine beetje af te scheiden. Maar misschien gaat het vanmiddag wel weer verder. Wie weet. Ik denk nu dan dat ik niet zwanger ben, maar het is wel heel raar. Ook dat het nu opeens stopt. Net als dat ik zaterdag aan het begin van de middag al een heel klein beetje bloed verloor en dat het daarna niet op gang kwam. Ik ben ook echt extreem moe. Afgelopen week, maar nu nog. Ik ga morgen naar de huisarts weer. Ik kan het niet echt volhouden zo. Ben al bang om vanavond voor werk de hele avond weg te moeten zijn, terwijl ik nu al om kan vallen voor mijn gevoel. Misschien ligt dit wel aan de vitamine b12 tekort. Wie zal het zeggen. Groetjes