Te snel vast voedsel voor babys maakt later dik

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MHMW, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. glimworm

glimworm Niet meer actief

eindelijk iemand met een zinnig antwoord :D

(nu krijg ík waarschijnlijk een heel forum over me heen ;) so be it)

het hangt in mijn ogen ook af van hoe je je kind opvoed.
    daar hoort gezonde en vooral gevarieerde voeding bij en dan gewoon de tijd ervoor nemen om het op te eten aan een eettafel ipv voor die beeldbuis
    Maar vooral ook beweging is essentieel!
    Laat je kind lekker sporten of een leuke hobbie uitoefenen ipv uren achter die nintendo of welke ander spelcomputer dan ook te laten hangen.

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Volgens het CB moet je het corrigeren, en volgens de kinderarts juist niet omdat de darmpjes namelijk al vanaf de geboorte gewend zijn aan voeding, en de darmpjes `gewoon` 4 maanden aan voedsel buiten de baarmoeder gewend zijn en dan ongeveer even sterk zijn als van een kindje dat atherm is geboren.

Over de borstvoedings-curve:
    vraag me af waarom deze zelfde curve ook in alle ziekenhuizen wordt gebruikt? Bijvoorbeeld in het UMCG gebruiken ze dezelfde lijn als bij het CB.

3. Trees

Trees Niet meer actief

Goede vraag. Omdat deze nog niet algemeen geaccepteerd is? Overigens was onze kinderarts in het UMCG wel op de hoogte van de borstvoedingscurve. Onze dochter was te licht volgens de curve, waarbij ze zelf ter sprake bracht dat ze op de borstvoedingscurve waarschijnlijk goed zou lopen. Zij erkende het wel degelijk. Ik weet niet hoe het in andere ziekenhuizen is.

4. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Hey meiden toen ik deze titel las dacht ik oef dat wordt flink discussiëren.

Ik heb mijn oudste ruim 18 maanden bv gegeven en zij kreeg pas met 8 maanden bijvoeding dit omdat ze ten eerste nog geen behoefde had aan andere voeding en ten tweede er veel allergieën voor komen in de fam. Ik vind wel het wordt niks voor niks bijvoeding genoemd maar in mijn omgeving en vat dit niet verkeerd op wordt er al heel snel een hele pot gevoerd en daarnaast wordt er al heel snel een papfles gegeven in de hoop dat ze doorslapen. Ik heb met mijn dochtertje aan reaply gedaan en dat beviel me goed geen potjes of kv alles vers en niet gepureerd.mijn dochtertje is heel rank. in tegenstelling van mijn dochtertje van 3 maanden die lekker stevig is ik voed volledig op verzoek.

In mijn omgeving willen heel veel meiden al niet aan bv beginnen om dat het te veel gedoe is of als reden dat hun man ook wat kan doen en als klap op de vuurpijl zei iemand dat ze het vies vond. Ik krijg heel vaak opmerkingen van hoe lang ga je nog door ben je niet bang dat je kindje teveel aan je hecht zodat papa niet veel kan doen (stel je voor je kind hecht aan je) enz enz Ik vind in mijn omgeving dat steeds meer vrouwen voor kv kiezen of heel gouw opgeven. Vaak hebben ze als instelling ach probeer het en als het niet gaat pech of als het zeer doet stop ik.Meiden respect voor als je het echt echt geprobeerd heb.

Ik ben ook echt pro-borstvoeding maar laar wel kv mama's in hun waarde.

Maar je wordt wel snel aangevallen door mama's die geen bv geven. zo ervaar ik het.

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Maar wat is daar mis mee? Jij doet net of het een zonde is dat als het niet lukt of zeer doet dat je dan stopt...Beetje raar hoor!
    Bij mij lukte het ook niet en ja ik ben ook gestopt, mijn instelling was ook ik ga bv geven, maar als het niet lukt om wat voor reden dan ook dan stop ik. Ik wil een fijne mama zijn voor mijn zoon en geen gefrustreerd mens omdat de bv niet wil lukken en ik denk dat vele met mij zo denken.
    Je kan het altijd proberen maar wat niet gaat, gaat gewoon niet... ben je dan een falende moeder? Ben je dan slecht? Nee vind ik niet.

Er zullen tegenwoordig genoeg mama's zijn die er gelijk voor kiezen kv te geven, dat zou mijn keus niet zijn, maar vind ik daar iets mis mee nee?
    Met betrekking tot dit onderzoek zou ik zeggen dat het er vooral aan ligt hoe je verdere opvoeding is. Wat al eerder gezegd is.

6. rosa08

rosa08 Niet meer actief

je vat het een beetje verkeerd op denk ik. Ik zeg ook als je het echt geprobeerd heb petje af. mijn mening is dat in mijn omgeving vrouwen het niet eens proberen of snel opgeven.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat maakt het uit? En als je het niet geprobeerd hebt en je hebt er gewoon geen zin in?

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja maar wat is snel opgeven??

9. rosa08

rosa08 Niet meer actief

bij tepelkloven die vaak ontstaan door verkeerd aanleggen waarbij je hulp kan krijgen lactatiekundige. of bij regeldagen dat vrouwen denken dat de voeding op is. dat is trouwens wat je vaak hoort ik had niks meer.

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Tja nouja ik vind dat ieder dat lekker zelf uit moet maken, ik kan niet bij een ander binnen kijken en zien hoe het er aan toe gaat en hoe lang iemand probeert voor ze stoppen...

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja en volgens sommige bv-mama's 'kan dat niet'.. nou dat kan dus echt wel.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ladies, het gaat niet over wel of geen bv geven...

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    haha oke.. ik houd erover op.

Bijvoeden..

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Behalve medische noodzaak, dus op advies van een arts, waarom zou iemand voor 4 maanden al beginnen?

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf ook niet snap, dus muv een arts die zich er mee bemoeit heeft.
    Wij moesten met 4 maanden beginnen met pap mochten ook fruit geven, maar ik heb eerst voor gewone pap gekozen. Pas toen dat een tijd goed ging naar fruit gegaan. (dit was dus in het zh in overleg met de k.a gegaan)

16. tulip

tulip Niet meer actief

ja behalve medische noodzaak zou ik het toch ook niet weten waarom. Obstipatie enz. valt voor mij dan ook onder medische noodzaak hoor.

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wbt die curve, zoals ik en iemand anders ook al zei, de Curve van het CB én ziekenhuizen is een gemiddelde van alle kindjes. Er zijn nog altijd meer kinderen die kunstvoeding krijgen vandaar dat die curve niet helemaal klopt bij babies die borstvoeding krijgen.
    Is niet raar, want nogmaals, het is een gemiddelde. Maar je krijgt dan idd al snel te horen dat je kind in de eerste maanden overgewicht heeft, en dan ineens ondergewicht. Met 4 maanden is er bij de meeste BV babies een dip in de groei en dan zie je dus ook veel moeders stoppen omdat het CB zegt dat er niet meer genoeg voeding in de melk zit.

Verder ga ik t niet hebben over wel of geen BV, dat heeft niets met dit topic te maken denk ik.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Ik vind dat er tegenwoordig erg doorgeslagen wordt wat betreft voeding.

Als iedereen nou eens gewoon deed wat ze zelf goed vinden voor hun kindje zou er denk ik minder gedoe omheen zijn. Mensen die dit niet goed zelf kunnen moeten dan bij een CB of andere instantie hulp kunnen krijgen.

Zogenaamd natuurlijk ouderschap stelt tegenwoordig gewoon niks meer voor. Hoezo natuurlijk? Doen wat de kudde je voorschrijft lijkt het wel.

Je moet BV geven tot een bepaalde leeftijd want anders...
    Of KV is echt slechter want....
    Bijvoeding kan echt niet eerder dan 6 maanden want....

Zo irritant.

Ik bepaal echt zelf wel hoe onze kinderen te eten krijgen en hoe.

Julian weigerde mijn borst en borstvoeding uit een fles met bijna 6 maanden.
    Dus dat betekent voor mij dat het genoeg is. Ook na een dikke week steeds proberen aan te bieden wilde hij het niet meer.

Maar goed, noodzaak voor de 4 maanden bijvoeden kan ook zijn dat het kindje erg hongerig is.

Ik ben er zelf niet voor maar ik kan me wel voorstellen dat als je in een situatie zit waarbij je als ouders wel de beslissing neemt om het te doen dat je dat weloverwogen hebt gedaan.
    ( uitzonderingen daargelaten)

Ik ga er vanuit dat elke ouder het beste wil voor hun kind.

19. tulip

tulip Niet meer actief

precies, en je kunt idd een heel hongerig kindje hebben, dat is ook de reden dat ik met 4 maanden begonnen ben, maar nog eerder was eigenlijk niet in mij opgekomen, maar ik ben toen de flessen kleiner gaan maken en vaker gaan geven.

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Denk je? Ik denk dat je dan alleen maar meer van dit soort gevallen krijgt:

Deel Deze Pagina