Dames, gisteren heb ik het advies gekregen van de verloskundige om in bed te blijven. Mijn baby is namelijk sinds twee dagen aan het indalen (het is mijn eerste) en dat gaat gepaard met flinke voorweeën en harde buiken. De harde buiken zijn dus het probleem. Als ik niet lig, komen ze om de twee minuten en houden ze een minuut aan. Ik weet dit, omdat ik het bij moest houden. Kortom: staan is dus geen optie en lopen al helemaal niet. Ik mag helemaal niets meer doen. Mijn vraag aan jullie is, of jullie hier ook ervaring mee hebben en hoelang jullie op bed hebben gelegen. Ik ben nu twee dagen onderweg en wordt nu al gillend gek, mijn grootste angst is natuurlijk een vroeggeboorte, maar het vooruitzicht van nog maximaal 10 weken op bed liggen maken me ook behoorlijk ongelukkig. Groetjes!
Geen ervaring mee, maar wilde je wel even sterkte en succes wensen! Het lijkt me bijna kiezen uit twee kwaden, want je wil geen vroeggeboorte, maar op bed zo lang en met klachten is ook niet fijn. Kan het niet zijn dat het tijdelijk is? Mn kindje ging ook met 32/33 weken indalen, was wel gevoelig maar is nu een stuk minder. Maar ik voelde alleen druk enzo en af en toe kramp, geen voorweeen.
Hmm Sylvano daalde ook in met 32 weken maar kreeg geen advies om te blijven liggen. Moet toegeven dat ik ook geen harde buiken had elke 2 minuten gewoon flinke voorweeen. Maar zodra je kindje is ingedaald moet het klaar zijn hoor dus die rust zal niet eeuwig duren. Hopen dat deze dagen snel voorbij gaan ! Heeft ze je ontsluiting gevoeld?
Geen ontsluiting gelukkig, ze was dus wel bang dat het zou ontstaan door die harde buiken. Vandaar dus bedrust. Zodra ik opsta, krijg ik harde buiken en dan houdt het niet op totdat ik weer een half uur lig. Ze is bang dat het door gaat schieten. Ik hoop inderdaad ook dat het tijdelijk is.
Wat vervelend, ik kan me voorstellen dat je daar erg gefrustreerd van raakt. Geen ervaring met verplichte bedrust. Wel rond de 32 weken enorme steken, harde buiken en krampen door het indalen. Maar omdat deze niet regelmatig zijn, was het niet erg, alleen moest ik iets meer rust nemen. Dat is natuurlijk een groot verschil, zakken ze weer weg en zijn ze onregelmatig, of bij jou juist het omgekeerde. Sterkte!
Dank jullie wel, meiden. Ik ben inmiddels twee dagen verder en ik heb nog steeds veel pijn, maar heb wel het idee dat de harde buiken minder zijn. De baby vermaakt zich wel uitermate goed daar binnen... en het indalen heeft een groot voordeel: geen maagzuur meer.
Wat vervelend meid! Dacht ik dat volledig thuis zijn al reden was tot verveling... Heb je geen dingen die je in bed zou kunnen doen? TV kijken, muziek luisteren, haken, webwinkelen? Lijkt mij ook ontzettend vervelend, in ieder geval veel succes en sterkte.
Nou inderdaad..... Ik dacht dat gewoon al thuiszitten vervelend was... maar als je ook nog eens bedrust hebt... pfffffffff vreselijk. Ik wil je veel sterkte wensen. Ik had met 24 weken heel veel harde buiken en een cm ontsluiting. Dus moest het rustig aan gaan doen. Eerst 2 weken bedrust. Daarna mocht ik weer langzaam wat dingen gaan doen. Wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen.
Ik heb het 4 maanden gemoeten en ik werd knettergek ja :') Niet zozeer van het liggen op zich, maar vooral van de zorgen en het weinig afleiding kunnen vinden. Hopelijk stoppen de harde buiken (in de mate waarin je ze nu hebt) snel weer, en stel dat het aanhoudt kun je met 35-36 weken wel weer rustig aan wat meer gaan doen, want als de kleine met 37 weken komt is het geen probleem. Tenminste, zo beredeneerde onze gyn Sterkte!