Val maar niet af

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door carpediem2010, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik ben 7 weken geleden bevallen.
    Was 17 kilo aangekomen, van 70 kilo naar 87.
    ben met het 40 punten dieet begonnen, al 3 weken terug, maar blijf hangen op de 77 kilo. Moet dus nog 7 kilo.
    Hoe kan dit, komt dit nog door hormonen?
    Ik eet ietsje meer dan dat ik mag, anders te weinig.
    Maar dan nog zou ik af moeten vallen.

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Bij mij heeft het zelfs tot 3 maanden geleden geduurd eer ik weer op hetzelfde gewicht zat als voor de bevalling.

3. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    ja dat geeft ook niet, maar in een maand tijd is er niks meer afgegaan, terwijl ik zo oplet, veel water drink etc

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou troost je ;) ik ben nog steeds niet even licht als ik was(hoeft ook niet dit is beter nu)

Maar sorry dat ikt zeg... Maar jeetje geniet eerst van je kindje en dat gewicht gaat er echt wel al hoor..
    Je ben nog niet eens 2 maanden geleden bevalleb
    Geduld ;)

5. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    ja haha ik geniet ook. Maar heb echt een hekel aan dik zijn, het zit me echt in de weg.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Geef het de tijd, ze zeggen niet voor niets dat je negen maanden ontzwangerd..... je lijf zit nog stikvol hormonen en mede daardoor kan het gebeuren dat je dus niet kunt afvallen, omdat je lijf het vasthoudt.

Beweeg je verder wel extra?

7. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Hier hetzelfde verhaal. Ik blijf ook steken sinds twee weken. Ik snap er niks van want ik eet echt heel weinig. Zou dat echt door de hormonen komen?

8. noel82

noel82 Bekend lid

18 nov 2011
    533
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ik hier sta ook stil.
    Ik eet wel goed geef bv en merk gewoon als ik minder ik flauw, misselijk word.
    Bij mijn 1e ging t heel snel maar zat ik ook pas na 6mnd exact op me gewicht.
    Maar dat ging om 1,2 kilo nu nog 10 en voel me er erg onzeker door zelfs tegenover mijn man. Is erg t komt vanzelf denk idd hormonen we moeten niet voor niks ontzwangeren he.

9. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Misschien wat meer gaan eten. Dat 40 punten dieet als ik de juiste heb is een honger dieet. En hongeren werkt niet.

Eet gewoon gezond, en beweeg dat werkt veel beter !

Sterkte en geef jezelf de tijd.

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    oplossing: probeer weight watchers!
    Ben ik zelf ook mee bezig en val ongeveer 0,6 / 0,8 kg per week af (en sport niet )
    Gewoon gezond en genoeg eten dan komt het vanzelf!

11. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Lekker gaan sporten erbij dat zal vast ook beter werken!

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Op een gegeven moment staat het een poosje stil. je zal zien dat het daarna heel langzaam gaat. Maar het is echt: 9 maanden op, 9 maanden af :p

13. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    eerst ontzwangeren.......

14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.192
    10.793
    113
    Niet het moment om te gaan dieten! Gewoon gezond eten en bewegen, nu niet streven naar een negatieve energiebalans!!! Zeker niet als je bv geeft!

15. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik mij een beetje afvraag waar je mee bezig bent?

Zo snel na de bevalling al echt zwaar op dieet gaan?!
    Kom op joh. Geef je lijf ook een beetje rust.
    Wat op je eten letten en gezond eten ok maar echt zwaar lijnen kan toch niet goed zijn? Vooral niet bij bv.

Geniet eerst gewoon van nu, die kg's komen wel toch.

16. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik mij een beetje afvraag waar je mee bezig bent?

Zo snel na de bevalling al echt zwaar op dieet gaan?!
    Kom op joh. Geef je lijf ook een beetje rust.
    Wat op je eten letten en gezond eten ok maar echt zwaar lijnen kan toch niet goed zijn? Vooral niet bij bv.

Geniet eerst gewoon van nu, die kg's komen wel toch?

17. Koon

Koon Niet meer actief

Ik snap je wel hoor. Er blijft bij mij 6 kilo hangen. Vind het vooral irritant dat ik mijn oude broeken nog niet aan kan.

Maar wat de andere dames zeggen, zeg ik ook iedere dag tegen mezelf.
    Zorg voor goed jezelf, eet gezond, beweeg voldoende (lekker wandelen met de kleine!) en ga vooral niet zwaar dieten. Je kan je energie wel beter gebruiken in deze tijd toch?
    Lekker genieten van je kleintje!

Ik heb een actief beroep, dus verwacht als ik over 3 weken weer ga werken dat het er zo afgaat.

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Geef het de tijd. Je lichaam houd wat reserve vast voor zware tijden (de natuur gaat van bv uit) ik gaf fles en bij mij ging na 3/4 maanden pas de knop om en verloor ik uit t niets m'n laatste 7kilo. Ik was met 6maanden weer op gewicht maar heb lang op +7 gezeten.
    Geniet nu van je uk, het komt echt wel goed maar nu al diëten is echt niet gezond! Dat je niet snoept oid is goed, maar zorg wel dat je alle voedingsstoffen goed en ruim voldoende binnenkrijgt! Een zwangerschap is erg zwaar voor je lichaam, je hebt bouwstoffen nodig voor herstel
    Rustig aan meis :)

19. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Ik kan me het ook goed voorstellen.
    Heb hetzelfde gevoel, ik moet nog 8 kilo van de 17 in totaal.
    Ik ben altijd al bezig met slank blijven enz. En de kilo's zitten me nu ook in de weg. Vooral bij mijn buik en heupen. Zou zo graag mijn eigen spijkerbroeken weer aan willen... #zucht.
    Heb ze geprobeerd aan te trekken, de benen lukken wel maar de knoop kan echt niet dicht... Ben ook zo bang dat me heupen breeder blijven en ik niet meer in maatje 34/36 kom...

Mijn man zegt, je buik was het huisje van ons wondertje. Geef het de tijd en maak je niet druk. Het komt vanzelf wel weer.

Ik ben nog niet op dieet, al eet ik wel een stuk minder dan toen ik zwanger was. Maar snoepen tot nu toe, nog gewoon gedaan. Na dit weekend, wil ik daar ook mee gaan stoppen. Alleen snoepen in het weekend, hihi....

Meiden die hetzelfde voelen, laat het los en kijk naar je wondertje. Geef je lichaam de kans om goed te herstellen en de kilo's zullen vast langzaam aan gaan verdwijnen. Gezond eten en bewegen!

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat doe je aan lichaamsbeweging?

Deel Deze Pagina