uit een recent onderzoek is gebleken dat het drinken van koffie tijdens de eerste 5 maanden van de zwangerschap de kans op een miskraam kan verdubbelen. Dit doordat het kindje nog niet in staat is om cafeïne af te breken. Ik vraag me af of de kans echt 2 keer zo groot is. Wil namelijk zwanger worden maar kan ook echt niet zonder koffie want dan voel ik me de hele dag moe. Ben ook 2 jaar geleden begonnen met het drinken van koffie doordat ik het zat was om de hele dag moe te zijn. Niks hielp namelijk, ik sportte 4 keer in de week, eet gezond, heb geen last van overgewicht, rook en drink niet. heb een normale baan (9 tot 5). Ben gewend om 2 kopjes te drinken, eentje 's ochtends om op gang te komen) en eentje na het avondeten (zodat ik niet alweer om half 9 op de bank lig te snurken). Hebben jullie van dit onderzoek gehoord en hoe gaan jullie hiermee om?
Ik heb het toevallig gisteren gelezen, ja was er ook niet zo blij mee want ik ben echt een koffie verslaafde en ook in thee zit caffeine...maar ben er wel van geschrokken...ik probeer toch om het niet te drinken en anders max. 1 bakje per dag...vind dat wel eng
Ik dronk 'smorgens altijd 2 bakken koffie op mijn werk maar toen ik zwanger was had ik er ook totaal geen zin meer in! Dus dat je nu "niet zonder" kan wil niks zeggen misschien lust je het straks helemaal niet meer!
Hoi, Het is al jaren bekend dat teveel caffeine niet goed is om zwanger te raken of als je al zwanger bent. Het advies is maximaal 2 mokken of 4 kopjes. Dus de hoeveelheid die jij drinkt, lijkt mij geen probleem. Groetjes Saskia
Ik ben naar aanleiding van dit bericht van 2 kopjes naar 1 kopje per dag overgegaan. De 2 kopjes die jij neemt, moeten ook wel kunnen. Je kunt altijd nog minderen naar 1 of 0 per dag als je echt zwanger bent.
Toen ik zwanger was heb ik uitgezocht wat een veilige hoeveelheid was en kwam via de site van het voedingscentrum op ongeveer 4 koppen per dag. Het onderzoek dat van de week bekend werd had het over max. 2 koppen per dag..... Ik ga nu maar over op cafeine vrij en rooibosthee, ik wil bij een volgende zwangerschap ieder risico uitsluiten!
Weten jullie toevallig ook of sauna en in bad zitten kwaad kan als je zwanger wil worden of dat bent? Heel erg bedankt, Groetjes Elba Ps. Hoop dat dit niet te veel of topic is omdat het niet over caffeine gaat.
hoi elba ik weet niet hoe het bij vrouwen zit, maar saunabezoek en warm baden word bij mannen waarvan de vrouw zwanger probeert te raken sterk afgeraden. dit i.v.m. de spermakwaliteit. misschien weet iemand anders hoe het bij vrouwen zit.
ik drink trouwens veel rooibos thee zon 8 koppen per dag ( soms meer) als het goed is zit er geen cafeine in. weet iemand of dit goed is?
Rooibos thee kan geen kwaad. Ik zou tussen je eisprong en de NOD niet naar de sauna gaan, het wordt afgeraden voor zwangere vrouwen!