bijna 2 slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eefke84, 5 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

plurk is bijna 2 en slaapt van savonds 8 uur tot de volgende morgen 10 uur;) moet ze dan vaak wakker maken. smiddags slaapt ze ook nog ruim anderhalf uur. is dit teveel???? overdag vind ik ze de laatste tijd ook erg hangerig. al heeft dat niks met haar slaaptijden te maken verder want dat ritme heeft ze alvanaf 10 maanden.

misschien een fase ook dat ze zo hangerig is? ze is verder niet ziek;)

2. tulip

tulip Niet meer actief

tot s morgens 10 uur, kan dit meisje stage komen lopen bij jouw plurk????;)

Nee zonder gekheid, onze dame is wel s ochtends vroeger wakker, maar die slaapt s middags nog dik 3 uur. Dus ze zullen misschien wel op hetzelfde aantal uren uitkomen. Ik merk ook wel dat het in fases gaat, soms gaat het middagslaapje weer terug naar 2 uur en dan weer bijna 4. Hier heeft het ook te maken gehad met de oorontstekingen denk.
    Maar zolang ze s nachts goed blijft slapen, lijkt het mij geen punt hoor. Als ze overdag net zo druk is als de mijne, dan zal ze die slaap hard nodig hebben.

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Zou je haar niet beter vroeger wakker kunnen maken 's ochtends? het is voor jou natuurlijk wel lekker dat ze zo goed slaapt ;) maar als ze straks een 'normaal' ritme moet krijgen zal ze ook rond 8 uur wakker moeten worden toch? voor eventueel psz of iets dergelijks?

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja ze kan ook heeeeel veeeeel energie hebben. maar de laatste paar weken kan ze ook zo hangerig zijn.continu jammeren, jengelen, en aan mn bene hangen. continu door de oogjes wrijven dat ik denk: hoe kun je nu nog slaap hebben????? echt praten doet ze nog niet dus kan haar ook nog niet echt vragen stellen

5. tulip

tulip Niet meer actief

zit er niet iets te wringen bij haar, daar lijkt het zo op als ik het lees. Zij had toch ook al een aantal keer oorontsteking gehad, of zit ik er zo naast.

Sinds bij mare dr neusamandelen eruit zijn en ze buisjes heeft vind ik haar ook veel fitter.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja tulip, daar denk ik dus ook aan. nee oorontsteking heeft ze niet gehad maar wel een flinke verkoudheid paar weken geleden. en zit er idd ook over te denken om nog es langs de ha te gaan. maar ja wat moet ik dan zeggen..... ze is niet fit en erg hangelig en huilerig???:) bedoel verder heeft ze nu niets zoals koorts of andere griep verschijnselen....... dus dan voel ik me al gauw weer een zeikerig figuur snap je;) pffff lastig als die kleintjes het niet zelf kunnen zeggen nu.

bij mij zijn vroeger idd ook mn amandelen geknipt en ben daarna ook goed opegeknapt. maar ik was altijd ziek en verkouden en hoestten als een zeehond. dat heeft plurk dan weer niet

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hee plurkie daar ben je weer :D

Wat een slaapkop heb jij zeg! C slaapt van 20-8u dus het klokje rond en 's middags van 13-15u. Dat middagslaapje varieert weleens hoor, soms is het ook 1,5u en soms 2,5u. Maar langer meestal niet, zelden in ieder geval.
    Het slapen zou ik me bij M geen zorgen om maken, wel dat ze al zolang jengelt en huilt. Dat is nu dan toch al weken aan de gang? Zou gewoon eens vragen bij de huisarts, gewoon vragen of ze haar eens nakijken omdat ze 'anders is dan anders' en dat het al zolang duurt. Succes!

8. tulip

tulip Niet meer actief

duidelijk aangeven, dat ze wat lomer is, minder fit en niet zichzelf. Buiten koorts is het loom zijn ook een duidelijk teken voor artsen.

9. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Hier nog zo eentje wat slapen betreft. Die van mij gaat 's avonds rond 19.00 uur naar bed en om 9.30 maak ik hem maar wakker want anders komt z'n dagritme een beetje in de knel vind ik.
    's midddags slaapt hij gemiddeld nog 3 uur :$. Heerlijke he, die slaapkopjes.

Als jij het gevoel hebt dat ze om wat voor reden de laatste tijd niet helemaal zich zelf is moet je gewoon naar de ha gaan hoor, daar zijn ze tenslotte voor. Je kan op zijn minst je verhaal doen en dan hoor je wel wat de ha erover te zeggen heeft. Het kan ook zijn dat er een griepje aan zit te komen of wellicht is het gewoon een fase...

Het is net wat je zegt zo moeilijk in te schatten bij die kleintjes, zeker als ze nog niet kunnen praten, pfff

Je moet doen waar jij je goed bij voelt en als je graag naar de ha wil met haar moet je dat gewoon doen en zeker niet alvast gaan bedenken wat de ha er mogelijk van te zeggen heeft ;)

Deel Deze Pagina