hallo dames, ik weet niet zo goed waar ik dit moet posten.. dus doe het maar op twee plaatsen. ik heb wat informatie nodig over zw diabetes en wat gaan ze na mijn bevalling met de baby doen. bij mijn eerste heb ik een traumatische bevalling gehad met bijna dodelijke afloop voor mijn meisje. nu goede zwangerschap en super in de gaten gehouden. as dinsdag krijg ik een keizersnede met 38 weken. kindje ligt wat voor en dus is het mooi geweest vind de arts. fijn maar niemand kan mij vertellen wat ik nu een beetje kan verwachten. blijft mijn kindje bij mij. gaat het naar de kinderafdeling???? hoe ging dat bij jullie??? ik spuit twee keer per dag 15 eh en 's morgens en 's avonds ongeveer 8 eh. thanks groetjes marij
Ik had ook zwangerschapsdiabetes maar hoefde niet te spuiten zoals jij! Maar mijn zoontje mocht gewoon bij mij blijven, hij had alleen 2 dagen een bloedsuikerdagcurve om te kijken of zijn waardes goed waren en dat waren ze, dus mocht daarna gewoon naar huis! Succes met de bevalling!
Hoi hoi, Ik had tijdens mijn vorige zwangerschap suiker en nu ook. Vorige zwangerschap geen insuline maar dit keer helaas wel. Na de keizersnee krijg je de kleine even te zien soms gebeurt het ook wel dat je het even op de borst mag hebben. Dit is niet in elk ziekenhuis dus moet je even na vragen. Je kleintje word meteen onderzocht door de kinderarts. Er word meteen bloedsuiker geprikt bij de kleine. De mijne kreeg ook meteen een flesje (deze eer was aan oma, vader lief was aan het bellen ) Hou er rekening mee dat een keizersnee ong. 45 minuten duurt. terwijl de kleine word nagekeken is de gyn nog met jou bezig. De mijne werd in de avond geboren dus weet niet precies hoe vaak ze bloedsuiker hebben geprikt. De kleine mag je gewoon bij je houden als hij/zij het goed doet. De volgende dag werd ook nog een keer bloedsuiker geprikt bij de kleine. I.v.m. de keizersnee blijf je ong. 3 á 4 dagen in het ziekenhuis. De hele tijd kan de kleine gewoon bij je blijven. Succes en sterkte met de keizersnee. Groetjesss Jetje
dank jullie wel voor jullie reacties... was vanmorgen nog even in het zh en daar was mijn eigen arts niet. wat jullie zeggen was mij ook verteld maar nu zij arts opeens... nou reken maar op twee dagen kinderafdeling.... daar heeft niemand incl verpleegkundige van speciaal spreekuur..en kinderarts het nooit over gehad... je begrijpt ik schoot even in de paniek......... oh nee niet weer zo'n scenario waar waar ze met mijn kind wegrennen... ik wacht het gewoon af............... groetjes
Ook ik heb zwangerschapsdiabetes en heb vorige week voorlichting gehad van een verpleegkundige. Er werdt ons wel duidelijk gemaakt dat we er rekening mee moesten houden dat de kleine misschien wel zo'n 6 dagen in het ziekenhuis moet blijven. Als de bloedsuiker van de kleine niet goed is dan verhuisd deze naar de couveuseafdeling (niet in de couveuse maar een verwarmde afdeling) en zal daar behandeld worden. Deze afdeling zit bij ons ziekenhuis naast de kraamafdeling en mag door de ouders onbeperkt bezocht worden. Maar als alles meezit komt de kleine gewoon bij me op de kamer en mogen we met 2 dagen weer naar huis.
Hier 2x flink kind, 1x vastgestelde diabetes met spuiten 3x pd en 1x flink kind waarbij suikertesten oke waren maar toch extra controles omdat ze het wel qua uiterlijk suikerkind vonden...\ ze prikken dan na een paar keer bloed... beide keren was het oke. Ook die keer dat ik zw. diabetes had. Moest wle in het ziekenhuis liggen vanwege de ks maar met mn zoon was alles goed en die bleef steeds bij me
Ik heb ook bij beide zwangerschappen zwdiabetes gehad. In het ziekenhuis bevallen met weeenopwekkers. Het enige wat ze deden was bij de baby bloed prikken, 3x. Ik geloof snel na de geboorte, en dan 2x 3 uur later. Bij m'n zoontje hebben ze de laatste prik zelfs niet gedaan. Die was om 16.30 geboren, en om 20.30 mochten we naar huis. Bij beiden was het bloed goed. Succes!