te snel?

Discussion in 'Zwanger worden' started by elsie22, Jul 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    2,746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Ik denk dat je zelf het beste kunt aanvoelen hoe en wat.
    Zelf ben ik ook erg snel. Mijn vriend en ik zijn nu een half jaar samen en wonen net een maand samen. Ookal kennen we elkaar al jaaaren. We hebben ook allebei een vaste baan.
    Mijn gevoel tussen mij en mijn vriend is echt super, en het voelt gewoon erg goed. Daarom hebben wij de beslissing gemaakt om voor een kleine te gaan.

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Hmm, ik ben het wel met de rest eens dat als je twijfelt je het nog beter uit kunt stellen.. Maar dat het te vroeg is, ja, daarover heb ik geen recht van spreken ;)

Vriend en ik zijn beide nog 23, wonen nu 11 maanden samen, zijn 13 maanden bij elkaar. Toen we elkaar ontmoet hebben was het als een blikseminslag, na een week hadden we het al over samenwonen en kinderen krijgen, na nog geen 2 maanden samen te zijn zijn we gaan samenwonen en hebben we de pil de deur uitgedaan. Wel snel ja, maar ach, het is nogsteeds niet raak na bijna een jaar bezig te zijn, en we gaan binnenkort de MMM in.

Hebben sinds maart echt een huisje waar we nog een tijd willen blijven wonen, vriend heeft vaste baan, ik studeer nog.

Maar zoals iemand hier ook al zei, wanneer is het perfecte moment? Tuurlijk wil je eerst graag een stabiele relatie, een eigen woning, genoeg spaargeld, vaste baan, whatnot.. Maar mijn ervaring is dat alles op z'n pootjes terecht komt, ook al is de beginsituatie niet helemaal perfect. Natuurlijk kun je 20 jaar wachten omdat dan de situatie goed is, maar voor je het weet ga je een jaar later weer uit elkaar.

Kortom, situatie is nooit perfect, maar als het goed voelt.. Tja, doen. Bij twijfels nog gewoon ff wachten :)

Succes meis!

3. nance26

nance26 Lid

Nov 16, 2007
    66
    0
    0
    op 7 september 2012 getrouwd :D
    Dalfsen
    mijn vriend en ik zijn bijna 3 jaar samen na 45 dagen woonden we al samen en zijn nu nog steeds erg gelukkig met elkaar na 2 jaar wachten zijn we nu eindelijk zwanger.

als het goed voelt van beide kanten waarom dan niet
    GO FOR IT!! zou ik dan zeggen hihi
    succes met alles

4. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik denk dat we nog even wachten met stoppen met de pil, we wonen net samen:) eerst nog maar even met ze 2en.. en 1x in de 2 weken een weekend met ze3.. en dit weekend ik helemaal alleen.

5. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    2,746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Goed van je dat je een besluit hebt genomen.
    Hopelijk kunnen jullie als de tijd rijp is gaan voor jullie eigen kindje !

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ja voorlopig nog even oefenen met zijn dochtertje:) en we zien wel wanneer de pil de prullenbak in gaat.

7. beertje87

beertje87 Actief lid

Sep 16, 2008
    339
    0
    0
    wij hadden een jaar en 3 maanden verkering toen we gingen samenwonen en 2 maanden later stopte ik met de pil ik was toen net 19 jaar en achteraf ben ik blij dat we zo vroeg zijn begonnen want ben nu 22 en me zoontje is nu dinsdag 8 weken.
    als het goed zit zit het goed toch en wie zegt dat als julli bv 2jaar samen zijn een jaar later toch alsnog niet uitelkaar gaan dat weet je nooit allemaal van te voren gewoon doen wat goed voelt.

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Ik vind dat je een goed besluit hebt genomen, want uit je bericht maak ik op dat je toch een beetje twijfelde. Nu kun je nog even genieten van de tijd met zn tweeƫn en af en toe met zn drieƫn. Die tijd met zn tweeƫn is heerlijk en daar kijk je straks nog met plezier naar terug :D

9. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    Hoi,
    Even over mijn ouders vertellen: Beiden hadden ze al een serieuze relatie achter de rug die door omstandigheden stuk gelopen was... Mijn vader is Vlaams, mijn moeder Franstalig. Toen ze mekaar in een dancing tegenkwamen was het liefde op het eerste gezicht... beiden hebben ze erg veel moeite gedaan om hun relatie een kans te geven en het lukte! Amper 7 maanden later zijn ze getrouwd, in hun huurhuisje gegaan en mijn moeder was meteen zwanger van mijn zus en ik! Ze hebben heel wat tegenkanting gehad van hun omgeving maar zijn er toch voor gegaan en zijn gelukkiger dan ooit!
    Mijn oom daarentegen was 7 jaar samen met zijn vriendin. Ze zijn getrouwd en hebben 1 zoontje gehad... Na 2,5 jaar huwelijk was het sprookje over! Ze verstonden mekaar niet meer...
    Wat is dan het beste denk je?
    Ook mijn man en ik zijn getrouwd na 1,5 jaar en het gaat nog steeds altijd maar beter en beter! :)
    Laat je niet leiden door wat anderen zeggen maar luister naar je hart...

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

Nov 19, 2008
    9,472
    422
    83
    Mee eens Ineke... maar kan me voorstellen dat je hartje twijfelt. Niet omdat het niet goed zou zitten of omdat de omgeving raar reageert, maar het is nogal een beslissing. En als het goed gaat is het allemaal leuk, maar er kunnen ook tegenslagen komen bij het zwanger raken of daarna. En een korte relatie is daar minder goed tegen bestand denk ik.

11. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant

Nou hier wil k nou op reageren je hebt zelf een topic aangemaakt of 17 te jong is om een kind te krijgen.

Punt 1 : je bent zelf 17 waarom vraag je haar de leeftijd?

Punt 2 : jij hebt zelf geen huis en zit zelf in opleiding en je vriend ook dat geef je zelf aan.

Dit is niet aanvallend bedoeld maar wat recht is recht en wat krom is krom.

Verder voor diegen die de topic heeft geplaats :

inkomen is belangrijk en een eigen stekkie als je een half jaar samen bent en het voelt goed en je relatie voelt goed aan en jullie willen het allebei kan je er gewoon voor gaan.

heel veel succes toegewenst

12. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

Jul 7, 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Nou dat zal ik je dan even uitleggen, ook op het andere topic. Namelijk of ze zich zelf die vragen al gesteld heeft, en of ze het dan nog net zo graag wilt :)
    Voor het zelfde geld is ze 14/15 of misschien jonger...!?

13. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Ze is 22 ;)

l

14. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

Jul 7, 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Oh oke, naja..
    Als het voor haar goed voelt moet ze het doen, maar toch moet ze zich zelf een hoop vragen stellen en dan kijken of zij het dan nog wil. Is het antwoord : Ja. Dan moet je er helemaal voor gaan, als het later fout gaat kun jij jezelf niet de schuld geven dat je er niet goed over nagedacht hebt, misschien hoogstens de verkeerde keuze hebt gemaakt, maar als je kiest voor een kindje moet dit eigenlijk nooit de verkeerde keuze zijn.

15. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    Jaja daar ben ik het natuurlijk ook mee eens :) En als ze nu al twijfelt moet ze zeker nog wat tijd nemen om erover na te denken, maar ik bedoel maar dat je je niet moet laten leiden door anderen maar door jezelf, zeker in de liefde/gezin...
    En ik weet ook wel dat een koppel zoals mijn ouders vrij uitzonderlijk is!

Aan degene die dit topic heeft geopend => Denk goed na, praat er samen uitvoerig over, zorg voor een stabiele omgeving, maar volg ook je hart :)

16. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

#36 Popkoorn, Jul 24, 2009
    Last edited by a moderator: Jul 24, 2009

Sorry... ik vind dit bull....
    ik heb een buurvrouw die na 3 maand perongeluk zwanger is geworden,en nu samen een prachtige dochter hebben en die kennen elkaar ontzettend goed,

ik denk dat als je jou leeftijd hebt ( sorry voor anderen van deze leeftijd ik bedoel eigenlijk meer haar denkwijze dan haar leeftijd)

oke ik zeg het dan zo : als je denkt zoals jij denkt : als je doet zoals jij doet... je als puber gedragen, denken dat je aan kinderen moet beginnen terwijl je niks om handen hebt, en anderen zo af loopt te zeiken...

dan zul je mekaar inderdaad eerst beter leren kennen,
    iemand zal jou moeten leren kennen om daar goed mee om te kunnen gaan..

maar als je je maatje hebt gevonden, die ene persoon... waar je je veilig bij voelt, waarmee je je toekomst wil bouwen, en je denkt elkaar te kennen.... dan is dat toch goed....

de duur van een relatie zegt niets over hoe goed een relatie is !!
    misschien is hun relatie van een half jaar wel beter dan jou relatie van ik weet niet hoelang,.

sorry voor als ik tever ben gegaan,maar dit moest er toch even uit, volg haar topic ook en kan er inwendig zo boos om worden,
    en dan vervolgens hier de les lopen lezen...

nogmaals sorry ik wil dit topic niet verpesten:

@ ts.. je bent 22, je hebt er een mooie leeftijd voor, en als het goed voelt dan voelt het goed... het maakt niets uit hoelang je een relatie hebt, zolang het goedvoelt voor jullie voelt het goed,
    een ander kan niet in jullie relatie kijken,
    wel zou een langere relatie misschien meer bestand zijn tegen tegenslagen... maar als jullie echt van elkaar houden en bij elkaar "horen"dan komt het vast goed,

oh en twijfelen.... is niet goed... bij twijfel zeg ik nee.. denk er nog even goed over na,
    sta je er 100% achter ondanks korte relatie... ga er dan gewoon voor

17. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

er zijn genoeg ouders die na 30 jaar scheiden !!!
    en ik heb nog nooit gehoord dat een ouder zegt : ik heb de verkeerde keus gemaakt,
    9 van de 10 keer word een kindje uit liefde geboren, of ouders uit elkaar gaan of niet....
    dus ook dit vind ik bull
    want ook na 3 jaar relatie kun je zo denken, of na 20 jaar relatie,

het kan altijd misgaan.... een half jaar relatie geeft geen zekerheid, maar ook 60 jaar samen geeft OOK geen zekerheid... misgaan kan ALTIJD om wat voor reden dan ook

18. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    Morgen ken ik mijn vriend 2 jaar en kijk naar mn banner. Ik heb mijn alles gevonden, mijn maatje, de man waarmee ik de hele wereld aankan.

Of iets te snel of te langzaam gaat kun je alleen zelf beslissen

Share This Page