Ik ben onlangs gestart met Clomid 50mg en heb op cyclusdag 10 mijn eerste echo gehad. Helaas was er niks te zien. De gynaecoloog gaf aan dat ik op dag 14 terug moet komen voor een nieuwe echo. Blijkbaar kwam het vaker voor dat op dag 10 nog niks te zien was, en bij vrouwen waarbij wel iets was te zien op dag 10 was dat nog maar een klein eitje. Wie kan mij vertellen: waarom worden er dan eigenlijk al echo's gedaan op cyclusdag 10? Is het dan niet beter om een eerste echo op bijvoorbeeld dag 12 te plannen? Ik ben daarnaast ook benieuwd naar ervaringen van anderen die al eens een echo hebben gehad op cyclusdag 10. Is er nog hoop dat er wat gaat groeien of kan ik me beter mentaal gaan voorbereiden op Clomid 100mg?
Ik denk dat ze op CD10 een echo doen om het goed in de gaten te kunnen houden. Er zijn genoeg vrouwen bij wie er wel wat te zien is, en dan kunnen ze ook tijdig zien of er niet teveel eitjes groeien. Ik spuit zelf hormonen en heb geen ervaring met Clomid, dus helaas kan ik hier niks zinnigs over zeggen. Als het vaker voorkomt zou ik me nog niet druk maken, het is (zeker als je net start) altijd even zoeken naar de goede dosering en ze beginnen natuurlijk met zo laag mogelijk. Succes en ik duim voor je dat er snel wat gaat groeien!
Bedankt voor je berichtje. Ik vermoed ook wel dat het gewoon uit veiligheid en ter controle is om al wat vroeger een echo te maken. Mag ik vragen waarom jij gelik bent begonnen met spuiten en Clomid hebt 'overgeslagen'? Tenminste, normaal gesproken beginnen ze toch met Clomid?
Ik ben ook ooit meteen begonnen met spuiten, omdat mijn eileiders dichtzitten. Ik moest dus IVF/ICSI doen, IUI kon niet. Maar goed, wat ik wil zeggen.. Bij mijn laatste ICSI (waar ik nu zwanger van ben) heb ik mega-lang gestimuleerd. Van 7 mei tot de punctie op 4 juni. Dat is echt superlang. En toch is het goed geweest, want ik had een mooie opbrengst, met goede kwaliteit embryo's en ben nu zwanger. Dus dat je een langzame starter bent hoeft echt niet per se negatief te zijn.
Hey, Bij mij waren er op cd9 2 hele kleine eiblaasjes te zien, op cd12 was er nog maar 1 over van 12mm op cd16 was hij 18mm en op cd18 was er niks meer te zien dus was hij al gesprongen. Ze zeiden mij ook dat het niks zegt of bij de eerste echo wat "groeit" kan alle kanten nog op. Heel veel succes iedergeval Ik heb deze week na mijn eerste kuur clomid 50mg een positieve test in handen!!
@Kuzzie: gefeliciteerd, dat is nog eens goed nieuws na een eerste kuurtje! Bedankt voor de reacties, het kan dus nog alle kanten op. Dat wordt geduld hebben
Ik had bij 150mg op dag 10 al 3 eitjes van +/-13 mm. Dus daarom wordt het vanaf dag 10 in de gaten gehouden. Bij mij was er bij 50/100 niets te zien op dag 10. Daarna ook niet meer. Met 150mg dus wel.
Silvana, wanneer mag je terug voor een echo? Ik had deze ronde op CD 10 1-3 eitjes van 10-12 mm dus zeker groei (hoewel 1 ook een restant van een cyste kan zijn). Ik krijg geen clomid omdat mijn hypothalamus niet goed functioneert en ik zelf bijna geen hormonen aanmaak. Clomid heeft dan niet zoveel zin begreep ik.
Ik heb nu twee keer echo s gehad op cd 10 begonnen. En beide keren rond de 13 mm. Denk dat dat idd veel verschilt per vrouw.