Regelmatige cyclus, geen eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marni1, 28 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marni1

Marni1 Bekend lid

14 apr 2015
    798
    615
    93
    NULL
    NULL
    Is het mogelijk dat je bij een regelmatige cyclus, meerdere maanden geen eisprong hebt?
    Ik word regelmatig ongesteld, cyclus wisselt weleens een paar dagen, maar zitten geen hele gekke uitschieters bij.
    Nu heb ik 3 maanden getemperatuurd en maar op 1 van de kaartjes is maar een temperatuurverhoging (dus eisprong) te zien. :(
    Op de andere twee kaartjes nog niet. Het derde kaartje is nog niet helemaal af, maar ik zit inmiddels al op dag 20 (gemiddelde cyclus van 30) en alle voortekenen van een vruchtbare tijd zijn geweest vorige week en begin deze week. Tot op heden dus geen eisprong.

Mijn vraag is dus, kan dat, wel regelmatig menstrueren zonder eisprong?

2. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Je wordt toch niet ongesteld zolang je geen eisprong hebt gehad???
    Dus als je ongesteld wordt heb je toch +/- 2 weken geleden eisprong gehad. Of heb ik dit altijd verkeerd begrepen?

3. Marni1

Marni1 Bekend lid

14 apr 2015
    798
    615
    93
    NULL
    NULL

Nou dat vraag ik me dus af..
    Er is geen eisprong te herkennen in mijn kaartje, maar ik word wel elke maand ongesteld.

4. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Doe je er ook ovulatie testen bij?

5. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Volgens mij hoef je niet perse een eisprong te hebben om ongesteld te worden.
    Er zijn genoeg vrouwen die te horen krijgen dat ze geen kinderen kunnen krijgen en wel elke maand ongesteld zijn.

Temperatuur je altijd op hetzelfde tijdstip en voor je opstaat? Als hier veel schommelt dan pakt die ook niks en eerste maanden kan het zijn dat die nog even patroon aan het zoeken is. Ik heb 1 van de 3 maanden een eisprong gevonden en dat was de maand dat ik zwanger bleek te zijn.

6. manaolana

manaolana Niet meer actief

Nee dat hoeft niet, je kan ook eiloze cycli hebben.

TS, temperatuur je wel zoals het moet? Rectaal, zelfde tijdstip, voor het opstaan en iedere nacht ongeveer even veel slaap? Misschien een idee om e.e.a. samen met je temperatuurkaartjes met je HA te bespreken.

7. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Dat kan zeker!
    Dat is de reden waarom ik in de mmm kwam.
    Had een regelmatige cyclus, pms, maar geen eisprong.
    Mijn eitje groeide wel, maar ipv dat hij sprong werd hij een cyste die weer wegging met de volgende cyclus.

Ik ben uiteindelijk zwanger geworden met behulp van pregnyl injecties

8. Marni1

Marni1 Bekend lid

14 apr 2015
    798
    615
    93
    NULL
    NULL
    Lottel, deze ronde niet, de ronde hiervoor wel. Toen heb ik ook mijn LH-piek gevonden en had ik een eisprong.

Ik temperatuur inderdaad elke ochtend, rectaal, zelfde tijdstip, voor ik opsta. Het aantal uren slaap is ongeveer hetzelfde, een enkele keer ben ik iets eerder wakker, maar probeer ik wel stil te blijven liggen en weer in te slapen tot mijn wekker gaat. Voorgaande ronde op dezelfde manier getemperatuurd en toen wel mijn eisprong gevonden.

Ik wil dit jaar sowieso afwachten en anders inderdaad met wat kaartjes naar de HA.

9. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Ik sluit me aan bij Adrianna
    Hier ook een hele tijd een regelmatige cyclus gehad zonder eisprong. Dit is later gebleken uit echo's en bloedprikken etc etc maar ik had zelf voorheen ook nooit positieve ov testen of stijgingen.

Ik zit nu in ronde 7 met clomid. 4 jaar bezig met een kindje te krijgen!

1 tip dus, trek op tijd aan de bel als je het niet vertrouwt. Hopelijk doen ze er iets mee! Succes!

Deel Deze Pagina