Kokhalzen en hoesten.

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Prissie1983, 30 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Hallo!

Sinds vorige week ongeveer doet Jaycen (10 weken) af en toe raar als ie de fles krijgt.
    In eerste instantie wil hij die dan helemaal niet aannemen, duwt hem dan steeds weg met een vies gezicht en als ik m probeer in zn mond te stoppen begint ie echt te kokhalzen.
    Na een tijdje proberen en wat gerommel met de speen pakt ie m dan "ineens" en dan is het goed, drinkt hij de fles zonder verder gedoe leeg.
    Ook hoest ie vaak na de fles (ook sinds vorige week ongeveer), maar dat hoesten doet ie ook tussendoor wel eens.
    Verder is ie niet ziek of koortsig of wat ook, hij huilt ook niet ofzo, maar vreemd vind ik het wel.
    Weet iemand wat dit kan zijn?
    Hij heeft verder geen witte vlekken of stippen in of op zn mond, ik dacht anders misschien spruw, maar dat kan denk ik niet?
    Hij krijgt ook gewoon flesvoeding, geen borstvoeding.

Alvast bedankt!

Groetjes Priscilla.

2. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Het hoesten is trouwens geen slijm ophoesten, het is een gewone droge kuch zeg maar...
    Er word door niemand in de familie gerookt en ik zie op het weerstation (is dat ding toch nog ergens handig voor haha) dat de luchtvochtigheid 48% is hier in huis.

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Sorrie voor de late reactie.

Ik heb je verhaal gelezen echter heb ik geen verklaring voor het hoesten. Misschien dat je even met je Ha kan overleggen. Kan die gelijk even naar de longetjes luisteren.

Ilja

4. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Geeft niks hoor, ben je mal!
    Volgende week moeten we weer naar het Cb en dan vraag ik het meteen.
    Het is me intussen wel opgevallen dat het meestal is nadat ie heeft geslapen en dan de fles krijgt.
    Nou heb ik zelf wel eens dat ik ' smorgens wakker word met een enorm droge keel.
    Dan moet ik eerst een slokje water drinken voor ik iets kan eten bijvoorbeeld, een boterham krijg je dan niet doorgeslikt.
    Als hij wakker gemaakt word en vervolgens meteen een fles krijgt, zou het wel eens kunnen zijn dat zn keel ook droog is misschien.
    Hij krijgt het namelijk ook erg verdikt vanwege reflux, dus het is niet lekker waterig om de keel te smeren zeg maar.
    Het hoesten erna zou dan misschien kunnen komen doordat zn keel slijmerig is door de melk?
    Verzin ook maar wat hoor hahaha, volgende week zal ik het wel vragen of ze even willen luisteren.

Mocht je dit nog lezen, misschien weet je hier antwoord op...
    Hij ademt veel door zn mond, omdat zn neus vaak dicht zit met dik, wit, taai snot/slijm.
    Ik heb zo'n zuigertje/pipet en als het echt erg is (dan haalt ie adem als een varkentje) dan zuig ik zn neus daar wel eens mee leeg.
    Er komen dan echt hele lange, dikke slierten uit.
    Is dit "gewoon" of is dit iets anders?
    Hij heeft het altijd al gehad.
    Doe rustig aan met antwoorden, ik heb geen haast ;)

Groetjes Priscilla.

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Haha nu een snelle reactie voor ik met vakantie ga.

Je zegt zelf dat hij altijd al die dikke slierten slijm/snot heeft gehad. Maar mijn idee is het niet normaal. Hij moet toch ook gewoon door z'n neusje kunnen ademen. Misschien dit gelijk even met het Cb overleggen.

Houdt me in ieder geval op de hoogte wat het Cb er van vind.

Ilja

6. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Hier nog even de reactie van het CB...
    Hij heeft al sinds de geboorte dat slijm steeds, maar volgens het CB is ie gewoon "snel verkouden".
    Verder is er niks aan te doen, steeds maar zn neus leeg halen met het zuigertje, zo'n ballonnetje zeg maar en als dat niet meer helpt mocht ik sprayen met zoutoplossing voor baby's.
    Liever niet, dus nu haal ik steeds maar zn neus leeg met dat zuigertje.
    Ze zei ook dat het waarschijnlijk een kindje word dat later vaak en snel verkouden is.
    Zou het helpen denk je als ik een keer zou sprayen?
    Dat het dan wat langer weg blijft?

Groetjes Priscilla.

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als je een nautuurlijke zoutoplossing gebruikt kan geen kwaad. Echter weet ik niet of hij daardoor minder last gaat krijgen.
    Dat het Cb zegt hij is "gewoon" snel verkouden vind ik raar. Een jonge baby hoort naar mij idee niet steeds vol snot te zitten. Misschien dat je een keer met de Ha kan overleggen.

Ilja

8. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Dank je, je bevestigd mn gevoel ook een beetje.
    Hij heeft nu ontdekt dat ie met zn spuug kan bellen blazen en ook sabbelt ie overal op, hij produceert dus ineens een heleboel speeksel.
    Gister verslikte ie zich erin en kwam er bijna niet meer uit doordat ie niet door zn neus kon ademen.
    Echt eng en het lijkt me ook niet echt normaal.
    De baby van een vriendin was verkouden en haar snot was gewoon groenig, dat van Jaycen is echt helemaal wit met af een sliertje bloed erin.
    Het is echt een hele dikke, taaie klodder, een vaste bonk echt.
    Als ik m eruit zuig met het zuigertje kokhalst ie ook, het lijkt wel of het uit zn keel komt, zijn ook echt lange klodders.
    Daarna heeft ie ook tranen in zn ogen, dus het zit wel echt goed dwars...
    Toch maar eens mee naar de huisarts inderdaad, dank je voor je antwoord!

Groetjes Priscilla.

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ben je nog bij de HA geweest?

Ilja

10. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Nee nog niet, het lijkt wel of ie er nu weer minder last van heeft.
    Best raar, want er is voor zover ik weet verder niks verandert.
    Schiet me wel terwijl ik dit typ iets te binnen.
    Vlak na zijn geboorte zijn de honden en de parkieten in de rui gegaan, die rui is nu zo goed als over en ook word zijn "snot" minder.
    Zou ie niet een lichte allergie voor al die haren en veren kunnen hebben?
    Ik stofzuig iedere dag en om de dag dweil ik alles, misschien dat het daarom niet zo heel heftig is, maar in die periode is het ook wat stoffiger in huis doordat je de honden veel kamt en er zo meer schilfers vrijkomen misschien.
    Goh, schiet ineens te binnen, ook stom...

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Goh, wie weet. Stel nou dat hij de volgende keer bij meer verharen van de dieren er weer last van krijgt dan weet je het antwoord bijna al.

Groetjes Ilja

12. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Hopelijk duurt dat nog ff, zit ik nou net niet op te wachten :D
    Bedankt voor al je antwoorden en de 18e moeten we weer naar het CB, dan meld daar even dat ik dit ervan denk en dan vragen wat zij er van vinden...
    Ben benieuwd!

Bedankt hoor!!

Groetjes Priscilla.

13. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Graag gedaan.