(te) snelle groei baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lynneke, 17 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

Matrix Actief lid

11 sep 2006
    161
    0
    0
    Nou gelukkig meid !

En wat je zegt over er naast zitten dat mag ook, maar daar zijn bepaalde marge's voor, bij mij was die ruim overschreden en is dus verhaal over gehaald in het ziekenhuis bij deze echoscopiste. Men ging aparatuur in dit geval nakijken of deze wel op Europese normen staat of iets dergelijks.
    Ik heb na mijn bevalling mij niet meer er voor ingespannen om te horen te krijgen hoe en wat, ik vond het belangrijkste dat alles goed was gegaan !

En dat vk ervaring hebben, daar ga je zeker van uit, maar dat 3 onafhankelijk van elkaar vertellen dat het kindje groot gaat worden en groei echo's wijzen dat uit en dat er dan in werkelijkheid nog geen 6 ponder geboren word dat zijn dingen dat kan ik niet begrijpen en dat heeft dus niets met de grote van de buik te maken.

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik dacht ook, het is hun vak, zij kunnen dat goed voelen. Maar het gewicht is van zoveel dingen afhankelijk, dat ze er vaak naast kunnen zitten. En laten we wel zijn, de meeste beebs die op tijd komen zijn tussen de 6 en 7 pond. Dus als ik jou over de buik aai en zeg: 6,5 pond dan is de kans dat ik er naast zit vrij klein.

Om mijn geval nog maar eens aan te halen, eerste zwangerschap, een meisje. Dat wisten ze ook. Dan zegt ze, het wordt geen grote baby, 6-en-een-halve pond.
    Ik ben zelf 1 meter 60, niet te breed. Dus ik denk dat de eerste de beste vreemde dit wel had bedacht. Statistisch gezien zijn 1e kindjes, ook nog meisjes, nou eenmaal niet zo groot.

Je had hun gezicht moeten zien toen beeb ter wereld kwam met 54 cm en over de 9 pond. Dat zijn geen kleine afwijkingen meer hoor, dan zat ze er gewoon falikant naast. Simpel.
    En nee, geen zwangerschapssuiker, gewoon een groot kind. Slechts 2% van de eerste kindjes is zo groot. Dus dat ze daar niet van uit is gegaan snap ik, maar doe dan niet zo slim alsof je 't echt kunt voelen.

zo. Je merkt mijn ergernis?

succes verder. want ook een groot kind komt fatsoenlijk uit een wat kleiner lijf.

3. Matrix

Matrix Actief lid

11 sep 2006
    161
    0
    0
    Beccaatje, wij begrijpen elkaar ;)

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    hahahaha leuk he die VK's! Ind ze kunnen het toch nooit zeker weten! Maar het is goed dat ze het in de gaten houden, ind, ivm zwangerschapssuiker, maar ook voor het geval een kindje erniet meer uit kan!

Ik ben gister weer bij de Vk geweest en uk wordt geschat op 8 pond..ik nog vragen, echt niet raar of een reus? Zegt ze: nee hoor, ik zou raar staan te kijken als jij een 6 ponder zou krijgen, dan zou ik denken dat die kleine niet genoeg voedingswaarde binnen heeft gekregen!
    Omdat ik zelf dus zo groot ben!

Wij hebben 4 verschillende VK en alle 4 zeggen ze 8 pond, dus ga er wel vanuit, ook bij de echo's liep uk steeds voor!
    Nu maar hopen dat uk ook eerder komt omdat ie voor loopt, maar helaas, dat gaat niet altijd op!

meiden, wij krijgen gewoon een heerlijk hollands gezond kindje! Met heeeele bolle wangen! hahahaha

kus miek

5. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    weet je, ik ben (achteraf) blij dat het een wat stevig kind is/was. Ze sliep snel door, geen gedoe met temperatuurschommelingen....gewoon een lekker stevig kind. Geboren met plooien en al die stoere dingen. Heerlijk hoor!

Deel Deze Pagina