(Half) slapend clusteren?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Janneke21, 17 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik vind het niet echt een probleem, maar ik vraag me meer af of meer kindjes dat doen en of het bekend voorkomt en hoe jullie dat doen.

Rond 20:00 wordt Jayro echt moe en valt vaak beneden al in slaap.
    Ik leg hem dan in bed.
    Maar vervolgens wordt hij steeds huilend (half)wakker en het enige wat hem dan troost is voeden.
    Hij drinkt dan en valt vervolgens verder in slaap. Ik leg hem terug, maar dit herhaalt zich dan een stuk of 6-7-8 keer tot hooguit een uur of 21:00. Vervolgens slaapt hij door tot 5:00/6:00 uur dus ik heb absoluut niets te klagen.
    Maar het begint wel op te vallen dat dit nu al een week ongeveer zo gaat.

Houden jullie de beeb dan toch nog beneden tot hij écht voldaan is of doen jullie dit ook zo? Óf wat zouden jullie in deze situatie doen? Ben ik goed bezig? Jawel toch.
    Echt veel kan ik er denk ik ook niet aan doen? Dit lijkt een gewoonte te worden. Nogmaals, ik vind het geen groot probleem hoor! Wat ik voor hem ook al heb geprobeerd is hem te voeden in bed (ik hangend boven het bedje, ja errg charmant haha) en hem er niet uit te halen, maar dat maakt echt niets uit. Ook probeer ik wel eens of hij ook tevreden is met een speen, dit werkt even maar na 1-2 keer niet, het is dus naar mijn idee niet alleen zuigbehoefte maar ook echt 'honger'.

En de baby's die dit deden, zijn die dit lang blijven doen? Hier denk ik dan aan omdat binnenkort mijn moeder wel eens een avondje op wil passen, maar dit is met gekolfde melk wel wat lastig.

2. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik denk dat je kindje pas rond 21.00 wil gaan slapen, want ik herken dit wel een beetje.
    Als ik met mijn meisje naar boven ga voor de voeding en het is bijv 18.30 dan drinkt ze eerst 3 kwartier en dan is ze moe en gaat dan naar bed. Maar dan begint ze te meuteren/huilen en dan haal ik haar eruit en drinkt/sabbelt ze verder tot 20.00 uur en gaat dan wel slapen.
    En soms is ze laat wakker en en gaan we pas rond 19.15 uur naar boven en dan drinkt ze tot 20.00 en dan gaat ze ook meteen slapen.
    Dus ik denk dat jou baby gewoon pas om 21.00 uur wil slapen. Bij ons is dat 20.00 uur.
    Je doet het in ieder geval volgens mij goed zo, hoe je het nu doet.

3. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    Ik probeer de laatste voeding altijd boven te geven. Dus dan ben ik al op de slaapkamer, waar het donker is, weinig prikkels. En als ze dan in slaap valt, hoef ik geen trap meer op, maar kan ik haar zachtjes in haar bedje leggen. En ja, ik denk dat je kindje inderdaad niet eerder als 9 uur wil slapen. Ik hoef mijn meisje niet voor 10 uur in bed te leggen. En als ze eerder op de avond in slaap valt in de box, laat ik haar eigenlijk liggen. Ze komt toch rond 22 uur voor voeding, en die geef ik dan boven.

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Toen Kyra zo clusterde hield ik haar eigenlijk gewoon in mijn armen. Ik installeerde me dan lekker op de bank met drinken en de afstandsbediening in de buurt (of achter de pc, maar de bank is comfortabeler) en liet haar gewoon tutten tot inderdaad een uur of negen. Dit heeft ze een aantal maanden (denk drie maanden) gedaan en toen was het ineens over.

5. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    dit heb ik voor het eerst eergisteren meegemaakt..
    om 19.00 heeft ze gedronken . ze viel in slaap aan de 2e borst dus in haar bed gelegd..om 20.00 na heen en weer en ontroosbaar huilen.. toch uitgehaalt en weer aangelegd.. ze had ook krampen..maar denk ook idd dat ze niet naar bed wou want ze was klaar wakker weer als ze wel rustig was.. ze viel uiteindelijk in slaap bij mij nadat ik haar heb ingebakerd. en om 22.30 in bed gelegd.. dit is meestal de tijd die we haar naar bed brengen..

Deel Deze Pagina