Ik proefde laatst bij iemand een heerlijke koude pastasalade bij iemand, een beetje zoet/zuur.. Nu ben ik op zoek naar lekkere pastasalades, natuurlijk staan er genoeg online, maar dan weet ik nog niet of ze echt lekker zijn.. Dus kom maar hier met jullie recepten
Sla, tomaten, hardgekookt ei, advocado, mozarellabolletjes in stukken snijden, driekleurige wokkelpasta erbij, olijfolie en dan heb je al een heel degelijke, gezonde salade .
Gister een lekkere salade van mijn marokkaanse buurvrouw gekregen: gebakken friet erwtjes, kleine stukjes verse wortel, tonijn uit blik mais sla en mayonaise dressing, was erg lekker! Ikzelf vind het zo lekker: koude macaroni, stukjes kip/ham/tonijn wat je zelf lekker vind, mais, mandarijntjes uit blijk, verse worteltjes ertussen, sla en mayo dressing, kun je ook ei bij doen of eigenlijk alles wat je koud kunt serveren erin doen, heerlijk!
koude macaroni (fussili enz. kan allemaal) aanmaken met ene beetje slasaus en dressing en peterselie, dan sambal en herbamara kruiden. Vervolgend mais en doperwtjes erdoor doen (eerst uitlekken) dan tomaatjes, komkommer, ruccola, bosuitje, paprika (en wat je nog meer lekker vindt) Dan op smaak maken met sambal, of chilisaus, wat je wilt. Heelijk!
van die gedraaide pastaatjes, meloen (oranje en groene), geroosterde pijnboompitjes gebakken spekjes peper zout en beetje olijfolie eet je een keer en je wilt niks liever meer!! ZOOO LEKKER!!
Pasta, asperges, ham, ei, uitje, peterselie, mayonaise, creme fraiche, peper, zout en béétje azijn. Zo lekker, jammie. Morgen maar eens maken!!!
pasta (fusilli o.i.d.) met pesto (als je de pesto te dik vindt, aanmaken met wat olijfolie). Dat goed mengen samen. Dan iets van cherrytomaatjes en mozarella of feta erdoorheen. Je kunt er nog wat rucola door gooien maar hoeft niet, wij vinden het zo al lekker. Heel simpel maar wle heel makkelijk
Ik maak regelmatig (zeker met lekker weer) pastasalade op deze manier: Pastaschelpjes Kropsla Sperzieboontjes Tomaat Tonijn uit blik Gekookt ei Heerlijk met een ciabatta stokbroodje erbij Het recept is na te lezen op Allerhande.nl
ik had laatst pasta pennen 1 rode ui heel fijn gesneden geitenkaas blokjes meloen ham blokjes en het sap van een hele citroen als dressing
Pasta zakje gemengde sla komkommer Cherry tomaatjes bakje hamreepjes feta augurk in kleine stukjes evt. mais/ paprika dressing van magere yoghurt en mosterd Ik gebruik altijd volkoren pasta, vinden wij lekkerder.
Fussili Rucola Zongedroogde tomaten Geroosterde pijnboompitten Gebakken spekkies of gerookte kipreepjes Een dressing van mosterd en honing Pasta Spinazie Zongedroogde tomaten Komkommer Geitenkaas Walnoten Appel Ook met iets van een honing/mosterd dressing Pasta Zakje rucola melange Gerookte kipreepjes Rode ui Gekookt ei Komkommer Cherrytomaten Een een lekkere slasaus/dressing Pasta Sla melange Komkommer Tomaat Met of zonder gebakken spekkies Blauwe kaas Walnoten Pijnboompitten Croutons Basilicumdressing
Ik gebruik ook altijd volkorenpasta, maar dan omdat het gezonder is. Sommige volkorenpasta vind ik toch minder lekker. Alleen bij de macaroni merk ik haast geen verschil.
ik maak regelmatig met warm weer koude macaroni macaroni augurk zilveruitjes doperwtjes ham/smac halfvolle slasaus
Ja lekker, ik gooi er altijd van alles door! Meestal: pasta, komkommer, tomaat of wat zongedroogde tomaatjes, paprika, geroosterde pijnboompitten, grana padano of mozarella, soms wat reepjes parmaham, soms nog croutons en daarna een dressing van olijfolie, een teentje knoflook (geperst) en wat sinaasappelsap of citroensap. Of: pasta, tonijn uit blik (op waterbasis), komkommer, bleekselderij, cherrytomaatjes en wat kruidenroomkaas er door. Mmmmm!!
Op m'n werk hebben ze trouwens een saladebar en daar ligt regelmatig koude couscous met ongezouten cashewnootjes in, dát is lekker! Ik wil daar zelf nog een keer op verder borduren.
Wij hadden van de week pasta salade met; zeekraal ui (zeekraal en ui wel even gewokt) rucola pijnboompitten knoflook komkommer tomaat feta groene pesto gerookte zalm Hij was echt super lekker