moet het even kwijt

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door oxbow, 3 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

ons mannetje van 6 maanden krijgt nog bv en ik zou dit eigenlijk nog tot hij een jaar is willen doen zo niet langer.
    Maar of dat op deze manier gaat lukken weet ik niet.

Het is een vrolijk actief mannetje, maar toch is hij ergens ook niet tevreden en met drinken aan de borst vaak een brok bewegelijkheid, wat ik dus meer als onrust zie.

overdag probeer ik hem om de 3 uur te voedden en dat lukt ook wel redelijk zolang hij niet hoeft te slapen, want ik krijg hem alleen aan de borst of in een draagdoek in slaap.
    Als ik overdag aan het voedden ben is hij steeds afgeleid ook als er niemand thuis is en ik alleen met hem ben, hij hapt steeds aan om na een paar slokken weer los te laten en dan wil hij zitten om vervolgens weer te gaan liggen om te drinken.

's avonds geef ik hem om een uur of half 8 nog om hem dan voor de nacht in bed te leggen, het gebeurd vaak dat ik om half 9 pas klaar ben, omdat hij steeds los laat en zich zelf wegdraait om later toch weer te gaan drinken.
    tegenwoordig geef ik hem nog een beetje fles na die ook leeg gaat.
    Om 22.00 uur wordt hij wakker en krijgt na de borst een fles van 130 of 165 die hij ook opdrinkt.

De nacht is hij erg onrustig, hij komt om een uur of 1 weer en blijft dan de hele nacht door komen om te drinken/sabbelen.
    Hij is dan ook weer erg aan het bewegen en moet ook echt in de houtgreep genomen worden.

De nachten breken me op waardoor ik weleens denk aan stoppen, maar ik wil het ergens helemaal niet, maar dit gaat ten kosten van mijzelf en ook van mijn gezin, want ik loop op mijn tenen.

Ik verdenk hem zelf van lichte overgevoeligheid voor koemelk en hij heeft reflux waarvoor hij medicijnen krijgt, maar hij spuugt de laatste tijd weer veel en niet alleen direct na een voeding.

ik wil het liefste doorgaan, maar heb zelf het gevoel dat hij niet genoeg krijgt, omdat hij zijn flessen wel opdrinkt.
    Het is geen dikkertje, hij was met exact 6 maanden 6820 gram en 67,5 cm.

Hij wil de laatste dagen links niet meer drinken en krijgt dan rechts aangeboden.

Echt vragen zijn het niet maar meer mijn verhaal kwijt kunnen, misschien heeft u nog tips waar ik verder mee kan

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Het klinkt alsof jullie heel erg aan het zoeken zijn hoe je ritme en rust in het drinken krijgt. Dat kan inderdaad heel zwaar vallen...
    Wat ik zo lees doe je heel erg je best en kom je je kindje tegemoet, fijn! Je neemt hem in de draagdoek en wil liefst langer van borstvoeding genieten. Alleen...zo kom je niet tot genieten.
    Ik zou je willen adviseren een lactatiekundige in te schakelen. Ook op deze leeftijd is er nog veel mogelijk. Misschien komen jullie er samen achter waar de onrust vandaan komt. Met kleine aanpassingen kun je het dan in zoverre beter maken dat er meer rust voor jullie komt in het voeden. Het is het echt waard!
    In het kort zijn er een paar dingen die ik je vast mee wil geven:
    - houding: rechtop, evt. tegen jou aan zittend, of op je schoot met beentjes gebogen (flex) kan helpen.
    - bij reflux hebben kindjes de neiging om de voeding te regelen in kleine beetjes, gewoon omdat het vervelend aan kan voelen. Geen grote melkstroom, kleine porties en dus vaak drinken is dan vaak wat je ziet. Overleg of dit aan de hand kan zijn met een lactatiekundige
    - veel loslaten kan te maken hebben met bovenstaande, met niet goed aanhappen, met melkstroom en / of toeschietreflex of met mondmotoriek. Ook hier kan een lactatiekundige naar kijken met je.
    - tot slot: en dit zeg ik helemaal out of the blue: heb je een tepelhoedje geprobeerd? Ook dit kan soms een oplossing zijn: overleg of je kindje juist baat heeft bij een passende maat of juist een maatje kleiner. Dit op basis van zijn mondmotoriek.

Veel succes, bel een lactatiekundige: je vindt ze via Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding of Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding. Of gewoon via google natuurlijk ;)
    Succes meid!

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Bedankt voor je reactie.
    Ik ben nu aan het kijken of ik een lactatiekundige kan vinden die ons kan helpen.
    Heb het namelijk al eens geprobeerd dat hij nog geen 3 maanden oud was, omdat we al heel lang problemen hebben, maar op een gegeven moment leek het beter te gaan en heb ik het zo maar gelaten.
    Helaas zit er in de buurt weinig, maar heb besloten om het nu veder op te gaan zoeken, omdat ik nog niet wil stoppen.

Het wordt helaas niet beter, de nachten worden steeds erger en er is iets met mijn mannetje, kan er alleen mijn vinger niet opleggen, ik hoop dat we er op deze manier achter kunnen komen wat er is.

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    veel succes!

Deel Deze Pagina