Gedeeltelijk afbouwen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mlien, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik zit een beetje met een probleem mbt het afbouwen, ik wil graag de ochtend en avondvoeding bv blijven geven en omdat ik 1 oktober bij een nieuwe baan start en het niet zie zitten om te vragen of ik daar gelijk mag beginnen met kolven de andere voedingen fv gaan geven.

Er wordt altijd aangeraden 1 voeding per week af te bouwen en er een voeding tussen te laten. Het probleem is alleen dat Kian nu op 5 voedingen op een dag zit en dan zou het perfect gaan, maar dat tussen de laatste 2 voedingen vaak maar 2 of 2,5 uur zit, als ik dan die een na laatste voeding afbouw en vervang door de fles heb je natuurlijk een grote kans dat hij de laatste voeding niet meer wil omdat hij dan vol zit.... en als hij dan in 1x over gaat naar maar 4 voedingen op een dag dan kan ik moeilijk afbouwen met 1 voeding er tussen aangezien ik de ochtend en avondvoeding zelf nog wil blijven doen... lastig!!

Schema: Is dus per week en ik ben bang dat de rode voeding af gaat vallen?

08:00 bv bv bv bv
    12:00 bv bv fv fv
    16:00 bv bv bv fv
    20:00 bv fv fv fv
    22:00 bv bv bv bv

Nu kreeg ik in een ander topic al dit schema aangereikt van iemand die geen bv geeft, en het lijkt mij wel een goeie oplossing, maar ik ben benieuwd of het in de praktijk ook zo kan werken:

08:00 bv bv bv bv
    12:00 bv bv fv fv
    16:00 bv bv bv fv
    20:00 bv fv fv bv
    22:00 bv bv

Denken jij dat het werkt als ik de ene week wel de voedingen om de beurt doe en de volgende week dan de laatste 2 voedingen omdraai?

Graag adviezen en tips!!

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Ik vind het 2e schema er erg goed uitzien, ik moet zeggen dat ik zelf altijd adviseer om de voedingen die je niet meer wilt geven heel rustig af te bouwen: dit betekent 3 weken voor je gaat werken een voeding weglaten en 1 week voor je gaat werken de andere (of als de eerste voeding makkelijk ging dan de 2e als je gaat werken weglaten).

Heb je het al gevraagd op je nieuwe werk: wellicht is het daar helemaal prima als je gaat kolven en heb je voor niks afgebouwd?!

3. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Bedankt voor je antwoord, aangezien ik een behoorlijke productie (regelmatig overproductie) heb doe ik het afbouwen inderdaad wel erg rustig aan, gisteravond had ik de voeding van 20:00 al weggelaten en eigenlijk loop ik daardoor nu continu met stuwing in 1 borst dus ik ga het erg rustig afbouwen, ik heb dan ook nog een maand. In mijn sollicitatiegesprek heb ik meerdere malen laten vallen dat ik nog bv geef en daar kreeg ik helemaal geen reactie op, dus mij lijkt het het beste om het toch maar af te bouwen, ook gezien het feit dat er (hoewel het wel verplicht is) geen geschikte ruimte is om te kolven.

Deel Deze Pagina