Hallo Annemarie, ik heb een aantal vragen: Mijn dochtertje is nu ruim een week oud en vanaf het begin heeft ze een duidelijke voorkeur voor m`n linkerborst. Het aanhappen aan de rechter kost flink wat moeite en ze is ook erg onrustig als ze aan die kant drinkt. Het lijkt alsof ze soms een afkeer heeft van de rechtertepel. Het lijkt niet of ze een voorkeurshouding verder heeft, omdat liggen en slapen op beide zijden goed gaat. Wat zou dit kunnen zijn? Verder drukt ze m`n beide tepels tijdens het drinken plat (net alsof je er hard in knijpt zeg maar), na het drinken is dit duidelijk te zien. Dit trekt binnen enkele minuten weer bij na het drinken. Leg ik haar verkeerd aan, of is dit haar drinktechniek? Hopelijk kan je me wat advies geven.
De voorkeur voor links kan inmiddels versterkt worden doordat je nu links ook duidelijk meer melk zult hebben dan rechts, op zich is dit geen probleem. Je zou er zelfs voor kunnen kiezen om met 1 borst door te voeden. Andere optie is om bijvoorbeeld rechts iedere voeding(om de voeding) na te kolven zodat je daar de productie wat verhoogd. Platte tepels betekent inderdaad dat het drinken niet goed gaat: of aanhappen of techniek. Let goed op de grote hap tijdens het aanhappen en houd je dochtertje dicht tegen je aan!