Hoi Teddy, nog een vraagje zo even voor de feestdagen echt beginnen! Onze meid, Lizzy, krijgt volledige borstvoeding, ze zit nu op zo'n 6 á 7 voedingen (op vraag) meestal om de 4 uur maar ook wel eens om de 2 uur, met vervolgens een pauze van 5 uur! Ze doet het prima, ik ben nu de afgelopen weken 2 keer gaan wegen op het consultatie bureau en ze weegt nu 3845. Haar geboortegewicht was 2535 (te vroeg geboren) ze groeit per week om en nabij de 200gram! grote meid dus nou maak ik me een beetje zorgen over de laatste avondvoeding, ze meld zich meestal rond 20uur, waarna ze om de dag eerst in badje gaat, dan voeding krijgt en dan naar bed. een paar weken geleden maakte ik haar wakker rond 23:30uur... maar helaas functioneerde dat niet want dan was ze in slaapmodus en dronk niet voldoende met als gevolg dat ze om 02:00 en soms weer om 05:00 weer kwam.. dus laten we haar liggen vanaf een uurtje of 20:45. ze slaapt soms door tot 03:00/04:00!!! Wat mij betreft prima! Maar als we in de toekomst graag willen dat ze de nacht doorslaapt moeten we haar dan niet toch gaan proberen om 24:00 wakker te maken? Of heb je een tip hoe we die laatste voeding kunnen rekken? Alvast bedankt, en hele fijne dagen! xxx
Hoi, Het lastigste van een baby is dat ze moeilijk te reguleren zijn en persoonlijk ben ik daar ook geen voorstander van Ik begrijp dat je liever hebt dat ze in de nacht langer slaapt en dat gaat ze vast vanzelf doen. Als je zelf moe bent en last hebt van te weinig slapen is de enige tip die ik je kan geven; ga tegelijk met je baby slapen. Niet zo gezellig, maar dat komt na verloop van tijd wel weer. Als je niet uitgeslapen bent, ben je toch al niet zo gezellig over het algemeen.
hoi teddy. Bedankt voor je reactie! eigenlijk denk ik er hetzelfde over hoor, ik vind het geen probleem dat ze 's nachts komt.. we gaan namelijk altijd rond 21:45 zelf naar bed, dus ik heb toch al flink wat uurtjes slaap te pakken voordat ze zich meldt! zelfs na 3:00 / 4:00 's nachts, slaapt ze meestal nog tot 7:00/8:00uur...dus eigenlijk niks te klagen! ik vroeg me alleen af of het wel ok was op deze manier. Conclusie, we laten het lekker zo! ze doet het prima, en eerlijk gezegd vind ik het maar sneu als ik haar wakker zou moeten maken...! Thnx! en fijne dagen!!!!!!!!!