tips voor het slapen en de keuze van her matras voor in het grote bed

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door kh82, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    #1 kh82, 27 mei 2015
    Laatst bewerkt: 27 mei 2015
    Onze dochter F (nu 22 mnd) krijgt eind sept/ begin oktober een zusje.
    Zij is dan ongeveer 2 jaar en 3 mnd.

F is altijd een onrustige slaper geweest. Ze schudt en gromt zich ongeveer een uur in slaap. Ze wil alleen maar helemaal bovenin bed (met haar hoofd tegen het bed aan) slapen. Gedurende de nacht gaat ze het hele bed door.

Omdat ze echt bleef schudden bovenin (in de hoek) bonkt ze met haar hoofd van de ene kant (bovenkant) tegen de andere kant (zijkant) Dit ging maar niet over, dus ligt ze al maanden op haar eigen matras in het campingbed.

Ze schudt nu echter zo krachtig dat ze met haar campingbed de hele kamer doorschuift.
    Daarnaast gaat ze nu staan en probeert ze eroverheen te klimmen.

Haar terug in een ledikant leggen lijkt mij niet zinvol/ praktisch:
    1. Slaapt ze waarschijnlijk weer niet
    2. Het klimgevaar blijft
    3. We willen het ledikant doorschuiven naar de baby

Daarom overwegen we een groot bed. F is erg lang voor haar lengte en in een peuterbed zal ze niet labg passen. We hebben haar in diverse winkels sl eens gepast in een peuterbed. Waarschijnlijk wirdt het dus een 1 pers bed net hoge zijkanten en aan beide kanten een rek. Dit vind ik toch nog wel erg spannend, ze is nog zo jong.
    Daarmee is het probleem van het hoofdschudden tegen de bovenkant nog niet getackeld.

Iemand heel toevallig tips uit ervaring?

Het bed zijn we al wel over uit, maar wat is er een keuze in matrassen! Van binnenvering, tot polyether en met schuim. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Zijn er belangrijke zaken waar we rekening mee moeten houden?

2. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Ik zou een bed met 3 hogere kanten nemen en de lage zijde tgen de muur aanzetten. Zo heeft ze aan alle zijden een hogere rand. Als dit gedrag over gaat hoef je alleen het bed om te draaien en is haar bed weer gewoon. Qua matras heb ik geen tips.

3. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Dank je Nell, voor het meedenken en je reactie.
    Wij hebben nu dit bed op het oog!

bed Fem.jpg

Dus eigenlijk alle zijden hoog, waarvan de rekjes aan de zijkant er af kunnen.

4. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Is dat wel fijn om tegenaan te schurken met die spleten tussen t hout? En valt ze niet precies bij dat gat eruit?

5. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Het deel met het gat in het zijhekje zetten we tegen de muur. De andere kant is het hekje de volledige lengte dus zo dekken wij het eruit vallen in.

Wat bedoel je tegenaan schurken met die spijlen tussen het hout?
    Zo ziet een ledikantje er toch ook uit? Of bedoel je wat anders?
    Ik zat erover te denken om rondom (onder het laken) zo'n zwemstaaf te leggen. Ook rondom het hoofd, zodat ze niet te ver kan komen en kan blijven bonken.

Ik heb evt. ook nog zo'n hoofdbeschermer, maar die zijn zo dun, dat het tegen het bonken niet helpt, maar misschien wel tegen het zacht schurken ;)

6. Nell

Nell Bekend lid

5 feb 2015
    670
    0
    16
    Nouja omdat er spleten zitten tussen dat hout. Ze ligt nu toch in een campingbedje?

7. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Klopt helemaal!
    Maar op zich waren de spijlen (toen ze nog in haar ledikant lag) ook niet echt t probleem. Ik snap wat je bedoeld maar hoop dat die zwemstaven daar iets in kunnen betekenen

Deel Deze Pagina