Paardrijden tijdens zwangerschap ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lindy, 19 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

paardrijden tijdens zwangerschap?

1. Ja kan geen kwaad.

2. nee geen risico`s nemen

3. Ja alleen de eerste weken nog

4. anders..

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    haj meiden
    ik rij sinds kort weer paard,
    en ben nu bezig met het trainen van een 2 span,,
    het zijn best gif pilletjes ze liggen elkaar eigelijk niet zo,, maar tot nu toe is alles goed gegaan..

maar mijn vraag aan jullie was
    door gaan met rijden..
    of stoppen als ik een positieve test heb van het weekend..

zijn er meiden die gewoon door hebben gereden?
    zo ja ,, hoe doen jullie dat met je paardrijbroek?

alvast bedankt meiden :)

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ik heb voor anders gekozen...Kijk ik heb ook een paard van me aan huis staan.Zij is bijna net zo oud als ik (26) dus echt een bomproofe dame :)
    Ik rijd nog rustig 2 a 3 x per week en heerlijk bosritje met haar. In jouwn geval van een pittige stelletje, zou ik er misschien eerder mee ophouden dan misschien ion mijn geval..Maar aan de andere kant een ongeluk zit altijd in een klein hoekje, je kunt ook tijdens het op straat lopen ongelukkig vallen..

Kortom ik rijd nog rustig door totdat me lichaam hoo zegt. Ik moet er wel bij zeggen, dat het gewone relaxte draf stap en af en toe een hand galopje, ritjes zijn...

Maar mocht Sjors echt een jong stuiterende merrie zijn dan was ik allang gestopt met rijden..

Mijn rijbroek paste ik met 10 weken al niet meer in..heb gewoon een zwarte zwangerschapsbroek (zonder zakken/naden achterop de kont) gekocht bij de H&M en vervolgens met chaps om gereden, dat gaan prima!

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb zelf gekozen om niet te rijden in mn zwangerschap. Dit omdat mijn jonge paard nog helemaal onbeleerd was. Er had net 2 keer iemand opgezeten toen ik positief testte. En omdat het nogal een hittepetit is, ben ik er zelf pas na de bevalling weer opgestapt.

Met mn andere paard, echt bomproof, had ik het rustig aangedurfd om door te rijden tot mn lijf aangeeft dat het niet meer kan.

Kortom, volg je eigen gevoel en kijk ook goed naar je paard. Ik vond ook meespelen dat je baby dan wel veilig zit maar als je zwanger bent en je breekt een been of iets anders en je hebt een operatie nodig dan heb je wel een probleem.

4. bloempje27

8 apr 2007
    96
    0
    0
    Ik heb zelf ook een paardje en deze is ook BOMproef, nu rij ik nog gewoon en maak ook lekkere buitenritten.
    Zolang het gaat met de zwangerschap blijf ik gewoon rijden. Maar gaat het niet dan houd het op, er zijn gelukkig genoeg mensen die mijn paardje lekker willen rijden.

5. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama

gefeliciteerd meid met je zwangerschap..
    dat is wel fijn als andere mensen je paardje willen gaan rijden
    als jij het niet meer kan :)
    ik denk dat ik ook wel blijf rijden tot het niet meer gaat hoor
    vind het veel ste leuk ..
    alleen als me paardjes te vechterig worden ga in niet meer verder..

6. bloempje27

8 apr 2007
    96
    0
    0
    ik stop pas als het echt niet meer gaat.
    Maar al kan ik nog een half uurtje stappen, dan blijf ik er gewoon op.
    Ben ook erg blij dat andere mensen mijn paard willen rijden, maar het liefst doe ik dat toch zelf :D

7. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Hoe braaf mijn paard ook is.. meteen gestopt.. wou geen enkel risico nemen..

8. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Ik heb gekozen voor de eerste optie, met dien verstande dat je een braaf paard (eigen paard) hebt.
    Dat zeg ik, omdat je met een eigen paard (of verzorg/lease) paard toch meer een band hebt als bij bijv. manegepaarden.
    Een eigen paard kun je vaak lezen en schrijven en dan is het een heel stuk makkelijker om te beoordelen of je door kan gaan met rijden of niet.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik tot 32 weken doorgereden op mijn (toen) 15jarige ruin.
    Springen heb ik niet meer gedaan, maar ik heb zeker nog minimaal 4x per week dressuurmatig gereden (intensief) en eens per week een buitenritje.
    Op een gegeven momen kon ik niet meer van mijn paard af komen (buik zat in de weg) en toen ben ik gestopt.

Bij mijn tweede zwangerschap (helaas MK) heb ik ook gewoon gereden, MK is overigens niet door het rijden gekomen, maar doordat de vruchtjes gestopt waren met groeien.

Deze zwangerschap heb ik maar heel even gereden, omdat ik met 9,5 weken zware bloedingen kreeg, waardoor ik nu algehele rust moet houden.
    Was dat niet het geval geweest, dan had ik zeker nog op mijn paard gezeten.

Over je vraag van de rijbroeken: ik heb van een vriendin een rijbroek met ingezet buikstuk te leen gekregen, dus heb ik prima kunnen rijden. Toen dat niet meer pastte, ben ik overgegaan op een dunne huisbroek of spijkerbroek met lange chaps eroverheen. Lange chaps vallen ook onder je buik en daar heb je geen last van met rijden.

9. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik heb de eerste weken nog gereden.Toen ik nog niet wist dat ik zwanger was heb ik nog parcours van 1m10 gesprongen...
    Maar na 3 maand ben ik er mee gestopt.Vond het risico te groot...ik heb er wel nog een paar keer op gezeten om er ene uit te stappen als ze al doodop waren maar echt rijden nee...

Ik had ook bekkeninstabiliteit en had enorm veel pijn van er 5 min.op te zitten :(

10. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    ik rijd nu ook nog. wel sinds kort een ander paard, een oudje die nergens van opkijkt. We gaan nu lekker met de les naar buiten het bos in...mmm vind het wel spannend maar ik wil het nog niet missen!
    ik kijk wel hoe lang ik het nog volhoud!
    groetjes Lonneke

11. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik ben nu denk ik een week of 4/5 gestopt met rijden.
    Kon er niet meer op.
    Toen ik er wel opkwam ( meet behulp van een hoge stoel etc.) en erop zat, wou ik gaan rijden, en het deed me ineens zoveel pijn, dat ik toen besloten heb om te stoppen.
    Ik reed intensief, en had dit van de een op de andere dag.
    Voel me veiliger op mijn eigen paard, hoewel die nog wel eens gekke buien kan hebben maar het wel van mijn paard kan hebben, omdat ik het aanvoel, dan wanneer ik in een weiland loop.

Ik vind het jammer dat ik niet meer kan rijden, en ben ook blij dat anderen hem doorrijden.
    Mis het wel hoor, maar goed, ik verwen hem wel op andere manieren, lekker wandelen, longeren, spelen in de bak etc.

12. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Ik rij ook nog steeds op mijn knollie, hij is 7 en zet geen stap verkeerd, echter als het een heethoofd was geweest dan had ik wel gestopt met rijden, dat vind ik dan wel weer een te groot risico.

Deel Deze Pagina