Klein kindje en vruchtwater

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kim1990, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Vandaag heb ik een groei-echo gehad en de kleine deed het super en liep precies met het termijn mee. Nu word er geschat dat de kleine 5/6 pond gaat worden bij de geboorte. Ze woog nu volgens de metingen 1429 gram op een termijn van 29w3d. Kan het zo zijn dat de kleine nu lichter is omdat ik in het begin niet veel naar binnen kreeg?
    En bij de gynaecoloog werd er gezegd dat de kleine op de P59 lijn zat, heeft dit ermee te maken dat ze te klein is? Aangezien ik over 2 weken weer een groei-echo krijg.

En had nog een vraag over het vruchtwater, bij mijn eerste dochter had ik behoorlijk wat vruchtwater. Nu zie ik staan dat de vruchtwater index zo loopt:

L.bovenkwadrant 4,3 cm
    R.bovenkwadrant 2,8 cm
    L.onderkwadrant 3 cm
    R onderkwadrant 3,9 cm
    Diepste poel 4,3 cm
    VW Index 14 cm

Is dit te weinig want zie een balkje erachter staan met een puntje die helemaal tegen de linkerkant zit. En hoeveel zou het moeten zijn.

Hier een voorbeeld van het balkje |.__|___|

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo Kim,

Dat je in het begin niet goed hebt kunnen eten heeft geen invloed op het gewicht van je kindje. Je kindje pakt gewoon wat ie nodig heeft. Het gaat van jouw reserves af.
    Het is voor ons altijd erg lastig om uitspraken te doen als wij zelf de groeimetingen en curves niet voor ons hebben liggen. Je kunt het beste dit aan je gynaecoloog of verloskundige vragen. Bij de groeimetingen is p50 het gemiddelde. De meest gehanteerde grenswaarden voor de AFI is 5-25cm.

Groetjes Gea

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Kim,

even ter aanvulling, een AFI van 14 bij 30 weken is prima (is gemiddeld).

Groeten Brigitte (ook echoscopiste)

Deel Deze Pagina