Bio vlees online bestellen.

Discussion in 'De lounge' started by Melissa122, Jun 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melissa122

Melissa122 Actief lid

Jun 28, 2011
    247
    11
    18
    Gelderland
    Wie heeft er ervaring met biologisch vlees online bestellen? Ik zit ernaar te kijken omdat ik het aanbod bij de supermarkt maar magertjes vind.

Ik heb diverse aanbieders gezien die thuis bezorgen zoals okvlees, biologischbeter en heldervarken. Ben alleen benieuwd naar de kwaliteit/prijsverhouding en de service.

Wie besteld wel eens wat online?

2. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik heb laatst mijn pakket van koopeenkoe.nl ontvangen en ben er erg content mee. Het is officieel niet biologisch omdat de koeien geen biologisch voer krijgen. Maar ze krijgen beter voer, namelijk gras, kruiden en groenten van eigen land, zonder keurmerk. Je kunt even lezen op de website.

3. Melissa122

Melissa122 Actief lid

Jun 28, 2011
    247
    11
    18
    Gelderland
    Dank je voor de tip. Ziet er interessant uit.

Heldervarken heeft ook zoiets. Daar kun je een stuk grond of biggetje adopteren (en later als vleespakket ontvangen), alleen is deze volgens mij wel duurder.

4. Key

Key Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    2,145
    0
    36
    Italië
    Hmm zou toch liever naar een goede slager gaan zodat je kunt zien waar het vlees vandaan komt en hoe ermee om wordt gegaan/hoe het erbij ligt enzo

5. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Wij kopen het op een boerderij in de buurt.

6. Melissa122

Melissa122 Actief lid

Jun 28, 2011
    247
    11
    18
    Gelderland
    Ik kom eigenlijk nooit bij een slager. Maar zou die echt weten waar het vlees vandaan komt?
    Ik heb gehoord dat ze gewoon industrievlees krijgen zoals de gewone supermarkt. Alleen verwerken ze het zelf.

7. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Je ziet het vlees alleen in de vitrine liggen bij de slager dus echt weten hoe het dier behandeld is weet je niet ;)
    En daarbij is het vlees bijna altijd industrie vlees en geen scharrel of bio wat erbij de slager ligt mits het specifiek vermeld staat.
    Ik weet dat er in zaandam wel een scharrelslager is,die verkoopt alleen maar vlees van scharreldieren.

Share This Page