Hallo allemaal, Voor iedereen met een klierende schildklier is er een clubje: http://www.zwangerschapspagina.nl/gr...hildklier.html Groetjes
Mijn waardes zijn met slikken van 0,05mg Thyrax: TSH: 2,26 Vrije T4: 17,8. De doktersassistente vond deze waardes goed, maar heb nu al 4 miskramen gehad. Is het misschien te hoog? Oja, ze zeggen om zwanger te worden, je TSH 1 of kleiner moet zijn. Zou ik dan meer of minder moeten slikken? Mijn waarde is 2,26. Edit: Ik lees nu dat een verhoogde TSH-waarde, wijst op een te lage hoeveelheid schildklierhormoon. Is 2,26 misschien te hoog?
Jou waardes zitten zeer waarschijnlijk binnen de referentie waardes van het lab dat jou huisarts gebruikt en dan is het al snel wel oke. Belangrijker is hoe jij je daarmee voelt, zijn je klachten al verminderd? Weet je ook wat jou aller eerste waardes waren voordat je begon met medicatie? Ohja overigens ben ik al anderhalf jaar aan het instellen met mijn medicatie en in augustus vond de huisarts mijn waardes oke maar zat toen op TSH 3.2 en FT4 12,7 en ben wel in november met deze waardes zwanger geworden. Moet nu wel naar de endocrinoloog in het ziekenhuis voor controle.
Het kan best een tijd duren voordat je goed ingesteld bent (heeft bij mij 2 jaar geduurd). En dan nog kan het veranderen. @Duma: als je klachten blijven aanhouden, gewoon aangeven bij de ha!
Ik gebruik ook thyrax.. Voor de zwangerschap ook 0.025 mg tijdens de zwangerschap ben ik regelmatig gecontroleerd en het is twee keer verhoogd, naar 0.050 en naar 0.075 mg.. Ik was er bijna van overtuigd dat na de zwangerschap ik wel weer terug naar die 0.025 mg, maar t tegendeel bleek.. Ik zit nu zelfs op 1.000 mg..( 4 tabletjes, blauwe.. apotheker zei dat er ook wel 1.0 mg tabletten zijn..)
9 jaar geleden kwam ik erachter dat ik een te trage schildklier had. zo erg zelfs dattie zo goed als plat lag. deed gewoon niks meer. ik kreeg thyrax en binnen eenmaand was ik 5 kilo kwijt en binnen 2 maanden was mijn schildklier al weer goed ingesteld. ik denk dat t bij iedereen anders is.