Ik ga nog even door Rauwe andijvie, worst uit de magnetron, en aardappelpuree uit een zakje. Kippesto uit de oven: olijfolie in de ovenschaal, Kipfilet (heel laten, ik snij alleen de harde stukjes eruit) knoflook persen, dikke laag pesto erover (rood of groen net wat je lekker vind) en pijnboompitjes. op 200 graden 30 min in de oven. Pasta erbij koken, en een simpele salade erbij. Oh ja en natuurlijk gefeliciteerd! Hoop dat je je snel wat beter voelt.
Vervelend, hoop dat het snel over is voor je. Herken het wel een beetje, hier schoot het koken er wel eens bij in vanwege de bekkenpijn tijdens m'n eerste zwangerschap, en nu ook tijdens mn 2e zwangerschap helaas.. Op een gegeven moment zijn de ideeën op... En je hebt niet overal meer zin in Wat het hier goed deed: 1 pangerecht; kip , roerbakgroente/wokgroente, wokrijst met een lekkere woksaus Of ipv kip , varkens of rundvlees Gevuld stokbrood met gehakt, ui ,paprika, champignons en kaas
Ik weet niet wat je budget is maar hier hebben we een slager zitten die verse maaltijden maakt en die je dan alleen maar op hoeft te warmen in de magnetron. Niet goedkoop, maar wel erg lekker en gezond! Wil daar straks een bestelling gaan plaatsen voor de kraamweken aangezien mijn vriend dus echt niet kan koken..
Spek of hamblokjes, spinazie a la crème, boursin, dit in een pan laten verwarmen, pasta koken en klaar!
Stampot! Purree met andijvie en gehakt. Volg de gebruiksaanwijzing op het pak van de purree. Rul het gehakt gaar. Gooi alles door elkaar en klaar is kees. Heerlijk!
Kijk bij de ikea eens voor een simpele barkruk? Dan kan je even gaan zitten naast het gasstel Ik maak vaak ook nasi voor 3 dagen waarvan ik om de dag een maaltijd heb en 1 om in te vriezen. Ken je situatie al 14 jaar zwaar rugpatient en een stoel om er even bij te kunnen gaan zitten is toch een van de beste opties
Onze favoriete variant hierop is met baconreepjes, avocado en tomaat. Baconreepjes even uitbakken en afblussen met witte wijnazijn of appelazijn. Dan de avocado en tomaatjes erbij doen. Is binnen 10 min klaar en supergezond. En we vinden het hier allemaal lekker.
Vissticks, stoomgroenten en stoomaardappeltjes/gebakken krieltjes/aardappelpuree Pitabroodjes gevuld met een lepeltje pesto en een mengsel van roerbakgroenten en gerookte kipreepjes wraps met geruld gehakt, een roerbakgroentemix, kidneybeans en mais Soep met broodjes Eitje roerbakken met lekker veel ui, tomaat en kruiden, serveren met geroosterd brood of stokbrood minipizza's met extra zelf toegevoegde groente Een voorraad van die Iglo diepvriesmaaltijdzakken inslaan, dan heb je altijd iets liggen Als je eens puf hebt dubbel koken (ovenschotels, pasta, rijstmaatijden, stamppot), zodat je porties kunt invriezen Simpele pastasalades (pasta kopen, zak gemende sla erdoor heen, en dan spullen toevoegen naar smaak, zoals: bakje krabsalade, surimi en gerookte zalm / pesto, gerookte kipfilet, zongedroogde tomaatjes en olijven / chorizo, olijven en babymaiskolfjes, enzv)
Wat ook nog snel om te maken is: Boterham/broodje met kaas en tomaat in de grill of tosti-apparaat... boterham met ragout in de grill, tosti-apparaat ( smaakt naar broodje kroket maar dan niet zo vettig) Verder zijn ze al genoemd...
- voorgesneden broccoli koken - pasta koken door elkaar doen met eventueel (als je dat niet vies vindt, al dan niet door de zwangerschap) wat ansjovisjes erdoor roeren. Heel makkelijk en gezond. Iets anders, ook makkelijk en gezond: - bloemkool (voorgesneden/ diepvries) koken - pasta koken - hamblokjes even bakken alles door elkaar. Is ook zo af. Sterkte ermee!
Dit inderdaad. En veel doe ik zittend. Ik maak veel zelf en kook vrijwel niks met pakjes of zakjes en zittend is dat goed te doen. Zelfs deeg maken etc. En in de keuken hebben wij steevast een krukje (voor de hoge plankjes, ben niet zo groot =)) die de laatste tijd veel wordt gebruikt. Zo blijft het allemaal goed voedzaam. Snijwerk doe ik aan keukentafel of op de bank. En inderdaad: verspreiden over de dag. Eerst voorbereidingen, dan 's avonds alleen nog even opwarmen/de oven in/het vuur op. Veel sterkte en succes!