Straks met je pasgeborene naar het consultatiebureau als Mexicaanse griep uitbarst?

Discussion in 'Zwangerschap' started by ElsbethM, Aug 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ElsbethM

ElsbethM Actief lid

Mar 1, 2009
    107
    0
    0
    Zouden jullie straks met je pasgeborene naar het consultatiebureau gaan voor de normale controles als de Mexicaanse griep is losgebarsten?

Ik ben over 2 weken uitgerekend en men verwacht dat de echte uitbarsting van de Mex.griep in Nederland in het najaar zal zijn. Dan is onze kleine dus precies toe aan de consultatiebureau bezoeken.

Ik vraag me af of het dan wel verstandig is om daar met de baby naar toe te gaan? Bij ons zit het consultatiebureau in het huisartsencentrum (gezondheidscentrum) en kan dus een haard zijn van zieke mensen, die niet eerst gebeld hebben met de huisarts, maar gewoon ernaar toe zijn gegaan....en ondertussen dus de verschijnselen van Mex.griep kunnen hebben.

Ik ben geen 'watje', maar weet wel dat baby's (zeker pasgeborenen) , zwangeren en pas bevallen vrouwen toch vatbaarder zijn voor ziektes.

Moet je dan bewust zo'n mogelijke haard opzoeken voor een 'normale controle'??

We zullen waarschijnlijk pas beslissen als het moment daar is...maar ik ben benieuwd naar hoe jullie hier over denken.

2. bapsie

bapsie Niet meer actief

ik werk in de zorg en geloof mij dat huisartsen consultatie bureaus etc nu al maatregels treffen! tegen de tijd dat jullie heen moeten kan het zijn dat jullie wat extra maatregels moeten treffen maar ze zullen jou en je kleine zeker geen onnodig risico laten lopen!

nog fe , zwangere vrouwen zijn niet vatbaarder, eerder juist beter beschermd tegen ziektes, maar als ze iets krijgen hebben ze wel meer risico op complicaties...

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij gezondheid staat een topic over de Mexicaanse griep.
    Deze doe ik dicht.
    Elmo

Share This Page