te vaak tussentijdse bloedingen, wie heeft hier ook last van?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door babybelle, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    hoi dames

ik ben al een hele lange tijd bezig voor een kindje, het heeft helaas nog niet zo mogen zijn.
    nu heb ik eigenlijk vaak last van bloedingen terwijl ik nog niet ongesteld ben.
    ik heb alle onderzoeken laten doen, laparoscopie ook, alles was goed en volgens de dokter kunnen die bloedingen te wijten zijn aan de eisprong.
    echter voel ik me niet echt begrepen.. want vaak begin ik te bloeden, het zijn niet echt zware bloedingen.. maar ja wel echt rood en soms zelfs klonterig... een inlegkruisje of maandverband zijn zeker nodig!! dan begin ik dus te bloeden, ongeveer 2 weken voor mn nod, je zou denken oke dat klopt dus met de eisprong, maar die bloeding houdt nie op, tot die doorgaat naar mn menstruatie, met gevolg dat ik dus eigenlijk nooit echt weet wanneer mn nod is, ik gok gewoon telkens n beetje.
    de dag dat ze echt echt doorkomen, dus dat er echt een overstroming is, die is wel meestal vrij regelmatig en komt neer op cyclus van 30 a 31 dagen. nog nooit heb ik een menstruatie overgeslagen. dus in dat opzicht is alles oke... nu is het alleen zo dat ik nu al een week ofzo dagelijks bloed.. over een dag of 4 5 verwacht ik mn ongi.. dus ja is heel frustrerend om niet te weten wanneer t begint.
    wat ook frustrerend is is dat ik ook altyd dat klein beetje hoop blijf houden op een zwangerschap.. ook al bloed ik.. maar dit keer is de kans wel heel erg klein want ik ben rond mn vermoedelijke eisprong goed ziek geweest, waardoor klussen niet mogelijk was.

is er hier iemand die dit herkent en zijn er mensen die zo zwanger zijn geraakt ?

2. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
  3. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    geen ervaring maar t klinkt niet goed ik zou nog een keer aandringen op onderzoek ofzo t is toch niet normaal dat je 3 weken per maand bloed??
    heel veel sterkte en succes
    knuff

4. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    idd ik vind dat ook, maar telkens als ik ermee kwam bij de gyn.. reageerde hij heel gewoontjes, alsof dat er gewoon bij hoorde..

5. Ibas

Ibas Bekend lid

23 mrt 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Ik bloed niet zolang als dat jij doet, maar ik heb ook erg vaak tussentijdse bloedingen. Zelfs tijdens mijn zwangerschap!!

Ook bij mij nooit een duidelijke oorzaak gevonden helaas.

Sterkte en als je het niet vertrouwd gewoon weer terug gaan! Desnoods naar een andere gyn vragen/gaan.

6. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    O, wat vervelend babybelle! Ik heb vorig jaar een aantal cyclussen achter elkaar steeds een tussenbloeding gehad :x Heel vervelend is dat! Het verdoet ook nog eens je klustijd ;) Ik heb net een soortgelijk bericht zelf gepost want ik heb sinds een hele tijd geen last ervan gehad te hebben vandaag weer bruin slijmverlies.
    Ik heb weleens begrepen dat je juist tijdens die tussentijdse bloedingen (ook wel spotting genoemd) je eisprong kan hebben.
    Hoe dan ook; in jouw plaats zou ik het toch weer melden en anders second opinion ofzo?
    Sterkte ermee

7. felina

felina Actief lid

17 jan 2012
    350
    0
    0
    NULL
    ovutesten gebruiken en kijken wanner je eisprong komt en of je dan gaat bloeden. en anders toch nog effe keer goed laten controleren.

8. babybelle

babybelle Bekend lid

25 nov 2010
    638
    0
    16
    @ibas..kan je me meer vertellen hoe dat was tijdens je zwangerschap? zorgde dat voor verwarring wat betreft je nod etc?? in de zin van dat je d8 dat je ongi werd maar toch zwanger bleek te zijn? want tis natuurlijk erg deprimerend om zolang van te voren al eigenlijk te weten dat t game over is.. zou fijn zijn te lezen dat t niet perse game over hoeft te zijn..

@moisie.. wat je zegt over eisprong.. het zou idd best kunnen dat t bloeden bij mij, tydens of na de eisprong van start gaat.. alleen vind ik het dusniet normaal, dat t vaak gewoon doorgaat en niet meer stopt, tot ik ongesteld word:(
    en idd zoals je zegt.. als je wat bloedverlies hebt ben je niet makkelijk geneigd om te gaan klussen e

9. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    Ik herken het! Denk dat ik het wel in iets mindere mate had. Ben helemaal binnenstebuiten gekeerd en er was niets aan de hand. Ze gooien het op hormoonschommelingen. Ook mijn progesterongehalte is gemeten (als die te laag is in 2e gedeelte van je cyclus kan bloedingen krijgen), deze was goed. Toch zijn we gaan proberen om na de eisprong progesteron te nemen en dat is voor mij de oplossing. Van de 5 cyclussen dat ik dat heb gebruikt was is 1x zwanger (mk) en 2 cyclussen positief getest maar paar dagen daarna ongi. En dat na bijna 3 naar niets!!
    Weet niet of het voor jou ook werkt, maar misschien wel een goede om te proberen!

Ps. De miskramen en posi testen en daarna ongi is te wijten aan het feit dat ik heel veel kans op miskramen heb. Komt niet door het nemen van progestron ;)

10. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hoi babybelle

Ik herken je verhaal maar wel in mindere mate. Ik begin altijd zo'n 5 tot 8 dagen voor mijn nod te bloeden. Heel vervelend want daarna word ik ook gewoon nog ongesteld, in totaal zo'n 10-15 dagen bloedverlies per cyclus...
    Bij mij is ook niets afwijkend gevonden. Mijn gyn zei dat het idd te maken kan hebben met de eisprong, waarbij Miss wat meer vocht bij vrijkomt.

11. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Babybelle: 300% herkenbaar!

Ook ik kreeg totaal geen antwoord van de gyn. Voelde me precies zo: niet serieus genomen. Toen ik het in januari al op dag 8 ineens had was ik het zat en ben ik specifiek met alleen die vraag naar de gyn gegaan en ik wilde weten of dat iets zei over dat het die maand alweer game over was. Want inderdaad, meestal is het vanaf een dag of 10 voor NOD en word ik alweer depri omdat ik dan denk dat het niet gelukt is, en tot nu toe is dat ook elke keer zo.
    Bij mij begint het elke keer als ik gepoept heb (sorry). Door de druk komen dan blijkbaar de eerste druppels. Dat zet zich dan al gauw door in allemaal bruin geprut. En later wordt het echt een flinke veeg bloed. Dat rommelt door tot NOD en dan zet het wel echt door, dan heb ik echt maandverband nodig.
    Toen ik met dit verhaal kwam stond de gyn ineens wel open voor uitleg en onderzoek. Hij dacht dat ik misschien teveel baarmoederslijmvlies had en dat ik daardoor last had van overlopen (gatsie). Ik kreeg een inwendige echo en daaruit bleek dat mijn slijmvlies op dat moment 11mm was. Gemiddeld is 7mm. Het was dus iets dikker, maar zeker niet zodanig dik dat het zou overstromen. Ter controle wilde hij een week later nog een meting doen. Toen was het gewoon 7mm. Ik kreeg toen provera voorgeschreven: een hormoon dat je 10 dagen in de tweede helft van je cyclus slikt en dat je slijmvlies beter vasthoudt. Die maand moest ik meteen beginnen, maar daarmee was ik al iets te laat in de cyclus en was de kans groot dat het niets zou doen. Ik was toen wel gewoon dag 27 ongi.
    Tegelijkertijd werd er een kijkingreep geregeld om toch eens met een cameratje in de baarmoeder te kijken of het slijmvlies er vreemd uitzag of dat er poliepen ofzo waren. Dat onderzoek had ik twee weken geleden. Dat was vreselijk, maar de uitslag was ook prima: niets te zien.
    Nu ben ik de tweede maand weer begonnen met provera, nu op tijd op dag 16. Op dag 18 begon de ellende: veel bloedverlies, op dag 19 en 20 zelfs met klonters, heel heftig, zo heb ik het nog nooit gehad. Het is nu nog steeds niet echt over maar wel meer richting bruinverlies. Ik vraag me dus af of ik nu ineens al ongesteld geweest ben? Terwijl ik eigenlijk pas deze donderdag mijn NOD heb. Ik wacht het even af.
    Inmiddels heeft mijn gyn ook gezegd dat provera blijkbaar niet helpt en heb ik voor de volgende 2 cycli nu een ander middel gekregen, utrogestan. Ik ben benieuwd of dat wat doet. Ik word hier in elk geval nu helemaal gek van.

Mijn hele leven had ik dit allemaal nooit. Nu al twee jaar dus ineens wel. Het is begonnen na een miskraam met 6 weken. Ik dacht dus eerst dat het daar aan lag. Schijnt niet zo te zijn. Ik denk dat er echt wat in mijn hormonen is veranderd, al zijn de waarden uit bloedprikken wel gewoon goed. Maar ik heb ook eigenlijk elk maand enorm zere borsten, ook iets dat ik nooit had, alleen toen ik zwanger was. Daardoor heb ik al een paar keer gedacht dat ik zwanger was.
    Ik koppel het bloedverlies wel aan het niet lukken om zwanger te worden. Van mijn zoon was ik na het stoppen met de nuvaring meteen de eerste maand zwanger. Toen we twee jaar geleden voor een tweede wilde gaan was ik binnen 2 maanden zwanger maar dat werd dus de miskraam. Zo'n beetje daarna begon het bloedverlies en de zere borsten en al die tijd nooit meer een positieve test gezien.

Ik snap er helemaal niets meer van!
    Tot zover de frustratie….

12. Beginneling

Beginneling Actief lid

25 apr 2008
    480
    0
    0
    @Betties, klinkt allemaal erg bekend. Die Utrogestan die jij gaat krijgen helpt dus enorm bij mij, hoop dat het bij jou ook gaat werken!

13. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    @ beginneling, dat is superfijn om te horen! Had jij ook eerst provera geprobeerd? En vraagje, neem utrogestan oraal of vaginaal? Op het etiket staat eigenlijk beide bij mij, met zo'n sticker erop voor vaginaal gebruik? Ehm, toen ik het vroeg aan de apotheker zei die dat mijn gyn dat met mij besproken heeft. Nou niet dus. Ik ga maar even bellen dan over hoe ik ze inmoet nemen.

14. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Zoals ik hierboven al schreef denk ik dat ik deze maand al ineens heel vroeg ongesteld ben geweest. Hoewel dit qua hoeveelheid niet helemaal hetzelfde was, geen maandverband nodig. Het is nu dag 28 de dag dat ik normaal ongesteld zou worden. Niet echt wat te bekennen. Ook geen zere bortsen meer, dus ook daarom denk ik dat ik dag 18 maar als dag 1 moet gaan tellen..? Snap er geen zak meer van. Toch gaat er dan weer wat knagen... misschien waag ik er morgen een testje aan om zeker te weten dat ik niet zwanger ben en dan dus dag 18 als dag 1 ga tellen. Heb in elk geval maar een berg ovulatietesten besteld, probeer het wel even op die manier weer uit te vogelen..

Deel Deze Pagina